Hallo Saabvrienden,
Mijn 9-3 cabrio uit 1998 heeft problemen met zijn tankmeter. Bij warm weer slaat de meter uit naar helemaal vol of helemaal leeg. Aangezien de benzinepomp ook nog een bijgeluiden maakte is deze samen met de vlotter vervangen. Echter helaas nog steeds dezelfde klacht. Zou het probleem in de tankmeter zelf zitten? En zo ja, is deze los te vervangen? Of moet je dan meteen het hele instrumentenpaneel vervangen? Als ik het goed gezien heb kan je wel de km teller omzetten?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Tankmeter
-
BolletjeAppie
- Donateur (2x)

Re: Tankmeter
Indien de vlotter vervangen is dan kan het zijn dat ergens een kabelbreuk in het systeem aanwezig is.
Tot zover ik het weet kun je de actuele brandstof niveau met een Tech2 uitlezen, dan is het mogelijk om uit te sluiten of het een defecte instrumentenpaneel is.
Tot zover ik het weet kun je de actuele brandstof niveau met een Tech2 uitlezen, dan is het mogelijk om uit te sluiten of het een defecte instrumentenpaneel is.
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Dank voor je reactie.
Van de week eens uitproberen. Het gekke is dat het probleem zich alleen voordoet met warmer weer.
Bij een kabelbreuk lijkt mij dat ie het constant zou moeten doen?
Van de week eens uitproberen. Het gekke is dat het probleem zich alleen voordoet met warmer weer.
Bij een kabelbreuk lijkt mij dat ie het constant zou moeten doen?
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
Is een instrumentenpaneel zonder turbometer te wisselen met een zonder turbometer om even uit te proberen?
-
BolletjeAppie
- Donateur (2x)

Ja, mijn ervaring met deze instrumentenpanelen is dat ze zonder problemen om te wisselen zijn. Sinds dat je een 9-3 uit 1998 hebt, dan heb je een paneeltje met 3 stekkers in de achterkant nodig. Ik heb 1tje liggen namelijk.