Hallo Saabvrienden,
Mijn 9-3 cabrio uit 1998 heeft problemen met zijn tankmeter. Bij warm weer slaat de meter uit naar helemaal vol of helemaal leeg. Aangezien de benzinepomp ook nog een bijgeluiden maakte is deze samen met de vlotter vervangen. Echter helaas nog steeds dezelfde klacht. Zou het probleem in de tankmeter zelf zitten? En zo ja, is deze los te vervangen? Of moet je dan meteen het hele instrumentenpaneel vervangen? Als ik het goed gezien heb kan je wel de km teller omzetten?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Tankmeter
-
BolletjeAppie
- Donateur (2x)

- Berichten: 108
- Lid geworden op: ma 13 jun, 2022 18:15
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Tankmeter
Indien de vlotter vervangen is dan kan het zijn dat ergens een kabelbreuk in het systeem aanwezig is.
Tot zover ik het weet kun je de actuele brandstof niveau met een Tech2 uitlezen, dan is het mogelijk om uit te sluiten of het een defecte instrumentenpaneel is.
Tot zover ik het weet kun je de actuele brandstof niveau met een Tech2 uitlezen, dan is het mogelijk om uit te sluiten of het een defecte instrumentenpaneel is.
2000 SAAB 9-3 Cabriolet "Irine"
2020 KIA Soul "Catalina"
2020 KIA Soul "Catalina"
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
- Berichten: 116
- Lid geworden op: zo 19 jan, 2020 9:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Tankmeter
Dank voor je reactie.
Van de week eens uitproberen. Het gekke is dat het probleem zich alleen voordoet met warmer weer.
Bij een kabelbreuk lijkt mij dat ie het constant zou moeten doen?
Van de week eens uitproberen. Het gekke is dat het probleem zich alleen voordoet met warmer weer.
Bij een kabelbreuk lijkt mij dat ie het constant zou moeten doen?
-
Pascal1975
- Geregistreerd lid
- Berichten: 116
- Lid geworden op: zo 19 jan, 2020 9:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Tankmeter
Is een instrumentenpaneel zonder turbometer te wisselen met een zonder turbometer om even uit te proberen?
-
BolletjeAppie
- Donateur (2x)

- Berichten: 108
- Lid geworden op: ma 13 jun, 2022 18:15
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Tankmeter
Ja, mijn ervaring met deze instrumentenpanelen is dat ze zonder problemen om te wisselen zijn. Sinds dat je een 9-3 uit 1998 hebt, dan heb je een paneeltje met 3 stekkers in de achterkant nodig. Ik heb 1tje liggen namelijk.
2000 SAAB 9-3 Cabriolet "Irine"
2020 KIA Soul "Catalina"
2020 KIA Soul "Catalina"