Na wat contact op en neer, besloten de reis naar Slochteren te maken. Orphy was zo vriendelijk om mij op te halen van het station en liet me vervolgens uitgebreid zijn bedrijf zien. Proefritje gemaakt met de 900 en het viel me gelijk op hoe lekker de auto reed vergeleken met de 9-3og van een paar weken daarvoor. Prima wegligging en stuurgedrag, zeker voor zo'n ouwe auto. Motor die lekker loopt. En een heel net interieur, zeker voor de leeftijd. Auto nog uitgebreid bekeken op de brug. Ook dat zag er al met al best oke uit (voor zover ik dat kan beoordelen), al zit er in de toekomst ook wel wat werk aan. Maar dat mag ook best.
Afijn, snel een nette prijs overeengekomen en vervolgens mocht ik met mijn mooie Saab gelijk ruim 200km sturen om thuis te komen
Inmiddels alweer bijna een maand en meer dan 2000km verder nogsteeds erg blij met mijn Coupé
Zoveel leuker om hierin te rijden dan in een 'moderne' auto. Geen afleiding van schermpjes en alarmpjes. Geen ruk aan je stuur van dat levensgevaarlijke lane assist. Gewoon lekker comfortabel rijden zonder onzin.
En daar is ie dan:

De kenner zal misschien gelijk zien: dat zijn geen Talladega velgen!
En dat klopt. Ik vond de Viking velgen mooier staan onder de 900, en Orphy was zo vriendelijk om een set die hij had liggen, eronder te zetten. Wel met wat oudere banden, dus de week erop gelijk langs geweest bij de lokale bandenboer. Bijna 450e verder: nieuwe Maxxis en de boel gelijk uitgebalanceerd. Wellicht in de toekomst nog eens langs bij Stigters in Vianen om uit te lijnen.

Interieur fan was soms wat lawaaierig, dus die en het interieurfilter ook gelijk maar vervangen.

Was nog wel een karweitje om die fan precies in de goede positie te brengen zodat ie nergens aanloopt.

Ook het spiegelstelknopje onder handen genomen.

Spiegels werken weer als een zonnetje.
Het audiosysteem had wat werk nodig. Alle originele speakers zaten er nog in.

Speakers achter vervangen met een setje Pioneer TS-A6971F speakers. En de speakers voor vervangen met een setje Hertz DCX87.3 speakers.
De speaker rechtsachter werkt helaas nog niet, maar heb nog niet de tijd genomen om te bekijken of het een connector probleem is, of dat er een kabelbreuk moet worden opgespoord.
En de Philips radio/cd-speler die erin zat, vervangen met een Blaupunkt Skagen 400 radio.

De SID mist wel een paar pixels, maar dat komt nog wel een keer.
Het verbruik op de snelweg bij stabiel 100km/u valt me trouwens erg mee. In de stad valt het iets minder mee, maar daar moet je ook helemaal niet willen auto rijden.
Verder nog twee nieuwe sleutels bij laten maken, het luchtfilter vervangen met een Maptun inlegfilter, en lampje van de lichtschakelaar vervangen (met een 2.3w exemplaar, werkt perfect). Maar ondanks dat alles, is er nog veel meer dat ik -op termijn- wil aanpakken! Sommige zaken had ik eigenlijk al veel sneller willen doen (zoals een nieuw brandstof filter, en nieuwe vloeistoffen) gezien de auto toch lang heeft stilgestaan. Helaas nog niet aan toegekomen. Hoop later deze maand even bij mijn kennis/sleutelaar langs te gaan om wat zaken aan te pakken. Ik wil dit topic gebruiken om een beetje bij te houden wat er allemaal nog moet gebeuren en al is gedaan. En wie weet hebben andere geïnteresseerden er ook wat aan.
In elk geval heel veel dank aan iedereen die door de jaren heen op dit forum heeft gepost. Tot een paar weken geleden wist ik vrijwel niks van auto's, en inmiddels kan ik dankzij dit forum de kleine klusjes met vertrouwen oppakken