Is dit een indicatie over het bouwjaar van het blok? Het bouwjaar van de auto en van het blok komen namelijk niet overeen.
bouwjaar motorblok
-
Maarten
- Lid van verdienste
bouwjaar motorblok
Aan de zijkant van het motorblok staat een getal ( 98 ) met daaromheen een aantal vakjes met puntjes erin.
Is dit een indicatie over het bouwjaar van het blok? Het bouwjaar van de auto en van het blok komen namelijk niet overeen.
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: bouwjaar motorblok
Ik heb het vandaag even opgezocht en de 98 (in jouw geval dan)is inderdaad het bouwjaar van de motor 
Marc
Marc
-
MXL
- Geregistreerd lid
Dit komt wel vaker voor, de inscriptie is een bouwjaar aanduiding van dat onderdeel, bijvoorbeeld de cilinderkop of het cilinderblok, hier kunnen verschillen tot wel 6 maanden in zitten.
-
Marc
- Lid van verdienste
tot 6 maanden... Dan heb ik een vermoeden dat er bij Maarten iets anders aan de hand is, daar het verschil 4 jaar bedraagt 
-
Injectie
- Moderator
En de auto is 4 jaar ouder. Vertel eens Maarten motorschade gehad???
-
Maarten
- Lid van verdienste
De vorige eigenaar heeft blijkbaar problemen gehad met de motor. Waarschijnlijk zat de motor er maar twee jaar in toen ik de auto kocht. Ik heb geen idee hoeveel de motor nu dus gelopen heeft, maar in ieder geval minder dan de 270000 die ik op de teller heb staan.