Sideskirts

1993-2002
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arbilen
Geregistreerd lid
Berichten: 5215
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Sideskirts

Bericht door Arbilen » za 19 jan, 2008 13:49

Ik ben er inmiddels wel achter dat je niet makkelijk aan die side-skirts kunt komen. Of onbetaalbaar of direct verkocht. Nu zat ik me wel te bedenken dat het wellicht al mooi zou zijn om de huidige grijze kappen onder de dorpels ipv grijs te laten (in mijn geval) zwart te spuiten. Heeft iemand daar ervaring mee? Krijg je die kappen er trouwens makkelijk af? Dan wellicht ook mooi om de strips onder voor- en achterbumper te spuiten. Wat vinden jullie ervan?
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector, 99GL '82, 9-3 Estate, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 t sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003, cabrio 2.0T 2007

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †
Berichten: 5617
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 22:17
Regio: NL - Provincie Drenthe

Bericht door shearwater » za 19 jan, 2008 17:51

Niet doen, beetje geduld en rustig doorzoeken en bellen links en rechts. Deze week is er ook nog een stel voorbij gekomen, vorige week stond er nog een hele bumper- en skirtset voor een 5deurs op marktplaats.
Wij hebben sinds begin december een 9-3 cabrio en binnen een paar weken een stel gebruikte sideskirts versierd + voor- en achterpoiler (nieuwe). Goedkoop is het spul niet, maar ja... leven kost geld.
Spuiten van je huidige dorpels ook, ik schat dat je daar toch ook 150 euro minimaal voor kwijt bent. Dat kun je ook uitgeven aan een set skirts, die als je mazzel hebt ook nog de goeie kleur hebben.

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 14140
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Sideskirts

Bericht door tanisha » za 19 jan, 2008 19:07

Arbilen schreef:Ik ben er inmiddels wel achter dat je niet makkelijk aan die side-skirts kunt komen. Of onbetaalbaar of direct verkocht. Nu zat ik me wel te bedenken dat het wellicht al mooi zou zijn om de huidige grijze kappen onder de dorpels ipv grijs te laten (in mijn geval) zwart te spuiten. Heeft iemand daar ervaring mee? Krijg je die kappen er trouwens makkelijk af? Dan wellicht ook mooi om de strips onder voor- en achterbumper te spuiten. Wat vinden jullie ervan?
als je deze weg wild gaan is het waarschijnlijk goedkopen om ze met folie te laten beplakken zo voor zie ze tegenwoordig hele auto's van een andere kleur
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †
Berichten: 5617
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 22:17
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Sideskirts

Bericht door shearwater » za 19 jan, 2008 21:07

Arbilen schreef:Krijg je die kappen er trouwens makkelijk af?
Achter dit linkje vind je een montagehandleiding voor de skirts + demontage van de standaard dorpels. Ook handig voor als je skirts hebt bemachtigd.
http://www.edisonsupport.com/index.php? ... ditemid=41

Gebruikersavatar
De Flok
Geregistreerd lid
Berichten: 6878
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 21:17
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door De Flok » za 19 jan, 2008 21:34

De kappen krijg je er gemakkelijk af, maar dit spuiten wordt én duur en waarschijnlijk niet mooi. De oppervlakte van de dorpels is namelijk ruw, dat moet heel lang geschuurd worden. Daarnaast bestaat de dorpel uit twee delen, lijkt me niet mooi als je dat gaat spuiten. En je ziet het niet zo goed als de skirts, omdat de dorpels naar binnen vallen en de skirts naar buiten komen.
BMW 320iA Touring M-sport 2019
Mini Cooper F56 2015
9-3 2.0t SE '99 Hirsch stage I (it's back! -> sold)
9-5 2.3T Aero '00 (sold)
9-3 2.0t SE '99 Hirsch stage I (sold)

Ridder in de orde van opperste Frikandel

Gebruikersavatar
Arbilen
Geregistreerd lid
Berichten: 5215
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Bericht door Arbilen » zo 20 jan, 2008 0:04

De Flok schreef:De kappen krijg je er gemakkelijk af, maar dit spuiten wordt én duur en waarschijnlijk niet mooi. De oppervlakte van de dorpels is namelijk ruw, dat moet heel lang geschuurd worden.
Ik heb vroeger regelmatig plastic bumpers zelf gespoten met een spuitbus, toen de meegespoten bumpers nog een dure extra optie waren. Goeie plastic primer gebruiken en dan zelf geduldig met de juiste lak spuiten. Dat resultaat zag er in die tijd altijd goed uit. Je staat er immers ook niet met de neus op bij zo'n ding aan de onderkant. Valt me met die skirts gewoon op dat het effecte enerzijds bereikt wordt door het uitstekende gedeelte bij de wielen en anderzijds ook gewoon door het effect dat ze in dezelfde kleur als de auto zijn. Dat laatste wilde ik dan met spuiten benaderen... Ik denk er nog even over na. Wil het toch pas in het voorjaar gaan doen ;-)

Shearwater, hartelijk dank voor de instructie!
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector, 99GL '82, 9-3 Estate, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 t sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003, cabrio 2.0T 2007

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 Aero cabrio 2008
Facebook: www.facebook.com/saabvriendentwente en Twitter: @saabvrienden

Gebruikersavatar
Frank te Koop24
Donateur
Donateur
Berichten: 320
Lid geworden op: di 29 apr, 2008 20:36
Regio: - kies een regio

Dorpels / Dorpelkappen demonteren

Bericht door Frank te Koop24 » wo 25 aug, 2021 21:07

shearwater schreef:
za 19 jan, 2008 21:07
Achter dit linkje vind je een montagehandleiding voor de skirts + demontage van de standaard dorpels. Ook handig voor als je skirts hebt bemachtigd.
http://www.edisonsupport.com/index.php? ... ditemid=41
Dit is een citaat uit een oud topic over het vervangen van de standaard dorpelkappen door gekleurde sideskirts.
Nu wil ik volgende week de dorpelkappen verwijderen om beginnende roest onderaan de achterste wielkasten aan te pakken.
Ik heb die kappen nog nooit losgehaald en wil natuurlijk niets kapotmaken. Het linkje waarnaar hierboven wordt verwezen, werkt helaas niet meer.
Wie kan mij even op weg helpen? Alvast hartelijk bedankt!

Plaats reactie