proefrit gevraagd
-
Erik
- Lid van verdienste
proefrit gevraagd
Ik wil onder mijn 9-3 een eibach onderstel laten zetten.
Heeft iemand in de buurt van A'dam of den Haag (of iets verder) ook zo'n onderstel.
Ik zou dan namelijk een keer met de auto willen meerijden zodat ik kan voelen hoe de auto zich dan gedraagd.
Hoor het wel
erik
Heeft iemand in de buurt van A'dam of den Haag (of iets verder) ook zo'n onderstel.
Ik zou dan namelijk een keer met de auto willen meerijden zodat ik kan voelen hoe de auto zich dan gedraagd.
Hoor het wel
erik
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: proefrit gevraagd
Mocht je in de buurt van Geldrop komen, dan ben je welkom voor een proefrit. De Hirsch veren voelen ongeveer hetzelfde aan als Eibach. Ze worden naar de specificaties van Hirsch bij Eibach gefabriceerd. Beide veren zijn progressief gewikkeld.
-
LauV6
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn saab verlaagd met eibach veren, de dempers zijn niet veranderd. hoewel hier vaak gezegd word dat met eibach de auto nog comfortabel is heb ik daar hele andere ervaringen mee.
Vooral bij hobbels op de snelweg lijkt de auto net een hobbelpaard en lijkt de voorkant gelanceerd te worden ten opzichte van de achterkant.. misschien is dit een probleem van mijn auto dat zou kunnen, ik zou zo weer terug gaan naar de originele veren.. al was het alleen maar dat mn uitlaat tank en spatlapjes (voor, die middenste zijn er al af) bij elke drempel de grond raken. zelf ben ik nu voor in hoogte verstelbare lucht veren aant kijken, voor mij denk ik DE oplossing.
oh ja ik woon in Schiedam (rotterdam) ben bereid proefritje te geven.
Vooral bij hobbels op de snelweg lijkt de auto net een hobbelpaard en lijkt de voorkant gelanceerd te worden ten opzichte van de achterkant.. misschien is dit een probleem van mijn auto dat zou kunnen, ik zou zo weer terug gaan naar de originele veren.. al was het alleen maar dat mn uitlaat tank en spatlapjes (voor, die middenste zijn er al af) bij elke drempel de grond raken. zelf ben ik nu voor in hoogte verstelbare lucht veren aant kijken, voor mij denk ik DE oplossing.
oh ja ik woon in Schiedam (rotterdam) ben bereid proefritje te geven.
-
B235R
- Lid van verdienste
Alleen verlagingsveren is sowiezo niet de meest ideale situatie (en al helemaal niet met origineel 1e montage schokdempers)LauV6 schreef:Ik heb mijn saab verlaagd met eibach veren, de dempers zijn niet veranderd. hoewel hier vaak gezegd word dat met eibach de auto nog comfortabel is heb ik daar hele andere ervaringen mee...
...ik zou zo weer terug gaan naar de originele veren.. .
Paar koni's misschien...
-
LauV6
- Geregistreerd lid
ja ik weet het, maar ja ik probeerde de kosten toch wat te drukken iets wat dus toch ook zn consequenties heeft. ja koni's of luchtvering. mocht het dat laatste worden houd ik wel een setje eibachs over voor de liefhebber.. we zien wel
-
eli
- Geregistreerd lid
Eric,
Ik heb een 9-3 cabrio met eibach set ( veren en dempers. )
Je bent van harte welkom voor een proefrit. Ik woon bij Roosendaal in de buurt maar ben ook regelmatig in het land onderweg...
Mail me maar om iets af te spreken !
Ik heb een 9-3 cabrio met eibach set ( veren en dempers. )
Je bent van harte welkom voor een proefrit. Ik woon bij Roosendaal in de buurt maar ben ook regelmatig in het land onderweg...
Mail me maar om iets af te spreken !
-
Marc
- Lid van verdienste
Zoals B235R al zei, zijn verlagingsveren niet echt aan te raden met originele dempers. Doordat de veren korter zijn en over een kortere veerweg beschikken zijn deze veren stijver dan de originele. De rebound is derhalve een pak krachtiger, waardoor de standaard schokbrekers veel moeite hebben om het geheel onder controle te krijgen.LauV6 schreef:Ik heb mijn saab verlaagd met eibach veren, de dempers zijn niet veranderd. hoewel hier vaak gezegd word dat met eibach de auto nog comfortabel is heb ik daar hele andere ervaringen mee.
Zit jij trouwens nog met de originele schokbrekers? Het kan namelijk zijn dat deze versleten zijn en lekken. In dat geval zal de wagen zelfs met standaardveren hobbelen.
Verder heb ik geen last van onderdelen die de grond raken. Ja mijn voorbumper durft wel eens schuren, maar das een ander verhaal. de tank of iets dergelijks heeft echter nog nooit geraakt, en maar goed ook
Marc
-
LauV6
- Geregistreerd lid
denk niet dat mijn schokbrekers eerste montage zijn, anders weet ik wel zeker dat ze versleten moeten zijn 235000km zullen ze niet mee gaan.
Mijn auto staat wel nog op de originele 15" velgen en hoewel er gezegd word dat dat niet uitmaakt met de totale diamete van bv. 17" heb ik andere ervaring, zou het lagere kunnen verklaren.
Mijn auto staat wel nog op de originele 15" velgen en hoewel er gezegd word dat dat niet uitmaakt met de totale diamete van bv. 17" heb ik andere ervaring, zou het lagere kunnen verklaren.
-
Marc
- Lid van verdienste
Zou normaal gezien niet zo veel mogen uitmaken. Ik heb vorige winter ook 15" wielen gereden... Met de bodemvrijheid echter nooit problemen gehad.
Ik twijfel toch sterk aan je schokdempers. Normaal gezien is de richtlijn deze om de 60000km te vervangen, al doet natuurlijk niemand dat.
Das het voordeel van regelbare koni's.. Levenslange garantie

Ik twijfel toch sterk aan je schokdempers. Normaal gezien is de richtlijn deze om de 60000km te vervangen, al doet natuurlijk niemand dat.
Das het voordeel van regelbare koni's.. Levenslange garantie