remmen
-
Maarten
- Lid van verdienste
remmen
Een vraagje voor Injectie, B235R en andere Saabtechneuten.
Op de NG900 serie zijn verschillende remmen gemonteerd. De modellen na '96 hebben een verbeterd remsysteem met grotere schijven.
De meeste opwaarderingssets met 4 of 6 posts klauwen zijn voor de latere modellen.
Wat zijn de verschillen met de vroege NG900 modellen?
M.a.w. wat moet er aangepast worden om recente remmen op een NG900 van voor '96 te monteren?
Op de NG900 serie zijn verschillende remmen gemonteerd. De modellen na '96 hebben een verbeterd remsysteem met grotere schijven.
De meeste opwaarderingssets met 4 of 6 posts klauwen zijn voor de latere modellen.
Wat zijn de verschillen met de vroege NG900 modellen?
M.a.w. wat moet er aangepast worden om recente remmen op een NG900 van voor '96 te monteren?
-
Injectie
- Moderator
Re: remmen
Even uit het blote hoofdje.
Andere klauwen, Andere Blokgeleiders en andere ankerplaten om rare schraapgeluiden te voorkomen. Als je dan toch gaat upgraden neem gelijk de klauwen e.d van een Viggen of 9-5 Aero.
Succes
Andere klauwen, Andere Blokgeleiders en andere ankerplaten om rare schraapgeluiden te voorkomen. Als je dan toch gaat upgraden neem gelijk de klauwen e.d van een Viggen of 9-5 Aero.
Succes
-
Maarten
- Lid van verdienste
Bedankt Injectie
Wil dit zeggen dat als ik de ankerplaten van een 9-3 monteer, er remmen die bestemd zijn voor een 9-3 op passen?
Na verloop van tijd komen er grotere schijven en klauwen op. Het gaat me er vooral om of het mogelijk is met de bevestigingspunten voor de remklauwen.
Wil dit zeggen dat als ik de ankerplaten van een 9-3 monteer, er remmen die bestemd zijn voor een 9-3 op passen?
Na verloop van tijd komen er grotere schijven en klauwen op. Het gaat me er vooral om of het mogelijk is met de bevestigingspunten voor de remklauwen.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Ik ben er al achter gekomen: de naaf is groter op de latere modellen. Bij een remupgrade zal ik dus ook de naven moeten vervangen 
-
Injectie
- Moderator
En dan is het hopen of je aandrijfassen nog passen. Of dat je die ook moet vnieuwen. Ben vandaag wel voor je aan het meten geweeest maar heb nog een 900 nodig voor vergelijking.
-
Injectie
- Moderator
Even een kleine opmerking als de naven van jouw 900 kleiner zijn als die van een 9-5 aero. Kun je de schijven gewoon monteren de gaten zitten verder wel op dezelfde plek. (de steek van de velgen en het asgat is gelijk.) En in principe is de schijf vastklemmen met je velg op de naaf al voldoende. Dat boutje waarmee je de schijf vastzet is niet perse nodig. Bij een Nissan micra bv zit de schijf gewoon los.
-
B235R
- Lid van verdienste
Remmen 900
MY '94-96
MY '97-98
maar vanaf (MY '98 ) 9-3 hebben je weer een ander verhaal. hoe groot het verschil in naven dan weer is weet ik ook zo niet. maar wat Desmond zegt is misschien ook een optie
of toch porsche GT3 remmerij
MY '94-96
MY '97-98
maar vanaf (MY '98 ) 9-3 hebben je weer een ander verhaal. hoe groot het verschil in naven dan weer is weet ik ook zo niet. maar wat Desmond zegt is misschien ook een optie
maar Maarten wat wil je precies gaan doen??De meeste opwaarderingssets met 4 of 6 posts klauwen zijn voor de latere modellen.
of toch porsche GT3 remmerij
-
Maarten
- Lid van verdienste
Injectie, bedankt voor alle moeite die je ervoor wil doen!!
Porsche en AP Racing staan bovenaan het lijstje, maar de Viggen remmen hebben een betere prijs/kwaliteit verhouding. De eerstgenoemde remmen zijn waarschijnlijk 'overkill' op mijn auto.B235R schreef:maar Maarten wat wil je precies gaan doen??
-
Injectie
- Moderator
Tot mijn spijt moet ik meedelen dat ik meetfoutjes heb gemaakt.
Had vandaag het toeval dat ik een 94,er 900 had voor nieuwe remschijven. Heb dus even de remschhijven van een 9-5 gepast. Ze passen dus niet. De naven van de 900 zijn 5 mm groter. je komt ongeveer 4 mm te kort dus.
Als je de schijven niet naast mekaar hebt liggen is het verschil te gering om te zien met het blote oog. en is de kans op meetfouten helaas ook groter. zoals mij nu is overkomen. Sorry voor de valse informatie.
Had vandaag het toeval dat ik een 94,er 900 had voor nieuwe remschijven. Heb dus even de remschhijven van een 9-5 gepast. Ze passen dus niet. De naven van de 900 zijn 5 mm groter. je komt ongeveer 4 mm te kort dus.
Als je de schijven niet naast mekaar hebt liggen is het verschil te gering om te zien met het blote oog. en is de kans op meetfouten helaas ook groter. zoals mij nu is overkomen. Sorry voor de valse informatie.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
AP RACING remt zeeeeeeeer kort maar maakt ook veeeeeeel lawaai!Porsche en AP Racing staan bovenaan het lijstje, maar de Viggen remmen hebben een betere prijs/kwaliteit verhouding. De eerstgenoemde remmen zijn waarschijnlijk 'overkill' op mijn auto.
-
Marc
- Lid van verdienste
Als het even meezit, monteer ik deze lente waarschijnlijk deze brembo's

Ben benieuwd of deze ook zo veel lawaai gaan maken als die van AP

-
eli
- Geregistreerd lid
Zeg marc,
Is dat niet meer iets voor onder mijn 9-3 na inbouw stage 4
Eli
Is dat niet meer iets voor onder mijn 9-3 na inbouw stage 4
Eli
marky schreef:Als het even meezit, monteer ik deze lente waarschijnlijk deze brembo's
-
Marc
- Lid van verdienste
Waarschijnlijk is dat geen overdreven luxe. Begin dus maar al te sparen