Aircopomp saab 93 turbo 2.0

1993-2002
Plaats reactie
speedyf
Geregistreerd lid

Aircopomp saab 93 turbo 2.0

Bericht door speedyf » ma 05 jan, 2009 12:52

Hi,

Midden in de vakantie, in de woestijn knalt mijn aircopomp eruit, doffe knal, stoom en alle lichten aan, die je niet aan wil hebben. De poelie van de aircopomp was eraf geknald en zo heet dat ie door de bodemplaat was heen gesmolten.

Nu is mijn vraag, moet alleen de pomp vervangen worden, of ook de condensor zoals ze bij de garage hier zeggen, want dat is omgerekend nog eens een 600 euro. ( Volgens de garage was het trouwens gewoon slijtage, hetgeen ik wel erg vroeg vind na 134.000 km en bouwjaar 2000 )

Iemand advies?

THNX

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 05 jan, 2009 13:55

maar even naar het goede forum verplaatst.....

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » ma 05 jan, 2009 13:57

Volgens mij is het niet noodzakelijk om e condensor ook te vervangen, als hij het altijd goed heeft gedaan is dit niet nodig. Succes in het mooie Zuid-Afrika.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 05 jan, 2009 14:02

Hmm en jullie leren ook maar nooit af om het gelijk aan te vallen he.... Je Kunt ook gewoon effe een modje inseinen die het oplost. :lol:

speedyf
Geregistreerd lid

Bericht door speedyf » ma 05 jan, 2009 15:05

Sorry dat ik geen Saab kenner ben, 93 is voor mij het zelfde als 9.3

Maar.... De garage hier beweert dat er slijpsel van de pomp in de condensor kan zijn gekomen en dat die de nieuwe pomp weer kan slopen. En dat je een condensor niet kan reinigen ?

Kortom, risico nemen en niet vervangen, of ??? scheelt nl. of 1300 euro of 2000 totaal !!

thnx

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » ma 05 jan, 2009 15:45

Dure pomp is het in ieder geval, kan je er niet 1 laten overkomen vanuit Europa en hem er zelf (of laten doen doer een kennis) inzetten. Dan kan je een stuk goedkoper uitzijn.

speedyf
Geregistreerd lid

Bericht door speedyf » ma 05 jan, 2009 16:54

ik kan( mijn vriendin ) de auto niet zo lang missen, maar heb vanmiddag adres gevonden dat inderdaad ook hier een 'immitatie' erop zet ipv org saab

Plaats reactie