Stuurbekrachtiging kapot ?
-
erwin
- Geregistreerd lid
Stuurbekrachtiging kapot ?
Zojuist heeft mijn stuurbekrachtiging het begeven ( 9-3 lpt 1998 ) . Eerst hoorde ik een fluitend geluid bij het draaien. Daarna was het afgelopen met de bekrachtiging. Tevens kwam rook uit de moterruimte .
Weet iemand hoe dit op te lossen ?
Groet,
Erwin.
Groet,
Erwin.
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: Stuurbekrachtiging kapot ?
erwin schreef:Zojuist heeft mijn stuurbekrachtiging het begeven ( 9-3 lpt 1998 ) . Eerst hoorde ik een fluitend geluid bij het draaien. Daarna was het afgelopen met de bekrachtiging. Tevens kwam rook uit de moterruimte .
Groet,
Erwin.
is je multiriem er misschien afgelopen??
-
erwin
- Geregistreerd lid
Ben een leek , waar kan ik die vinden ?
Groet,Erwin.
Groet,Erwin.
-
B235R
- Lid van verdienste
erwin schreef:Ben een leek , waar kan ik die vinden ?
Groet,Erwin.
als je voor de auto staat, dan moet je kijken tussen je luchtfilterbak en de wat dikke uitloop van je kleppendeksel. daar loopt je multiriem een veredelde v-snaar.
-
erwin
- Geregistreerd lid
Heb gekeken , de V riem loopt over een aantal schijven waaraan gekoppeld kleinere schijven . Daar loopt ook een riem over.
Lijkt normaal. Bij lopende moter draait het geheel.
Er lijkt wel wat te rammelen in die omgeving.
Ik heb met mn audi dat geluid ook gehad , dat was een kwestie van olie. Vrees dat dat het niet is , binnen 1 minuut was het gebeurt.
Enig Idee ?
Lijkt normaal. Bij lopende moter draait het geheel.
Er lijkt wel wat te rammelen in die omgeving.
Ik heb met mn audi dat geluid ook gehad , dat was een kwestie van olie. Vrees dat dat het niet is , binnen 1 minuut was het gebeurt.
Enig Idee ?
-
erwin
- Geregistreerd lid
Dat klinkt niet gezellig. Ik heb gekeken naar het olie reservoir , die staat vol , tenminste als dat de doorzichtige is rechts bovenaan , klein reservoir.
Volgens mij kan de pomp dan niet extreem lekken als het reservoir nog vol zit. Begrijp alleen niet waar de rook vandaan komt. Dat kan duiden op olie lekkage.
Ideetje ?
Volgens mij kan de pomp dan niet extreem lekken als het reservoir nog vol zit. Begrijp alleen niet waar de rook vandaan komt. Dat kan duiden op olie lekkage.
Ideetje ?
-
Marc
- Lid van verdienste
Rechts bovenaan is de remolie, de olie voor de stuurbekrachtiging vind je terug in een zwart potje, net boven de batterij en links van het reservoir van de koelvloeistof.
Marc
Marc
-
Marc
- Lid van verdienste
Heb het snel ff aangeduid op een foto:

Marc

Marc
-
erwin
- Geregistreerd lid
Perfect mark.
Die is dus helemaal leeg. Ik denk dat ergens een lek cq scheur zit.
Ik zal morgen es checken.
Groet, Erwin.
Die is dus helemaal leeg. Ik denk dat ergens een lek cq scheur zit.
Ik zal morgen es checken.
Groet, Erwin.
-
erwin
- Geregistreerd lid
We rijden weer met stuurbekrachtiging. oorzaak van het defect was een kapotte leiding van reservoir naar pomp .
Zon leiding kost ca 157 euro. Maar dan het inbouwen . Monteurs zijn er 7 uur mee bezig geweest. Bumper moest eraf enz.
Maar goed , zonder bekrachtiging zal ongetwijfeld popeye armen opleveren , lekker is het niet.
Nog bedankt voor de tips.
Met groet, Erwin.
Zon leiding kost ca 157 euro. Maar dan het inbouwen . Monteurs zijn er 7 uur mee bezig geweest. Bumper moest eraf enz.
Maar goed , zonder bekrachtiging zal ongetwijfeld popeye armen opleveren , lekker is het niet.
Nog bedankt voor de tips.
Met groet, Erwin.
-
Marc
- Lid van verdienste
mooi zo
Maar euh.... 7uur?
De voorbumper is er op 15min af
Maar euh.... 7uur?
De voorbumper is er op 15min af
-
Injectie
- Moderator
voorbumper eraf intercooler eruit. en nog een hoop kleine dingetjes. De aansluiting bij de pomp gaat nog wel. Maar de ansluiting onder het reservoir. Man wat een ellende.