Beste mensen,
Ik zit rond te kijken voor een nieuwe auto, en ik vind een Saab 9-3 2.2 tid wel interessant.
Nu heb ik een paar vraagjes, vanaf wanneer is de 115 pk motor in de 9-3 vervangen door de 125 pk? En wat zijn de specificaties van de 125 pk? van de 115 pk kan ik ze wel vinden, maar van de 125 pk niet. Top, acceleratie en verbruik zou ik wel willen weten.
Verder, waar moet ik op letten als ik een 9-3 zou kopen uit 2000 of 2001?
Alvast bedankt!
Gr. Rogier
Specificaties Saab 9-3 2.2 tid
-
turboflix
- Donateur

Re: Specificaties Saab 9-3 2.2 tid
dit is wat ik weet:
115 pk - 260 NM
125 pk - 280 NM
top ca 200 km/u
0-100 ca 10 secs..
verbruik van mijn 125 pk diesel is ca 7,1 liter/100km en dan rijd ik redelijk vlot door.
als je op autoweek.nl kijkt vind je ook nog specs in de carbase.
gr,
f
115 pk - 260 NM
125 pk - 280 NM
top ca 200 km/u
0-100 ca 10 secs..
verbruik van mijn 125 pk diesel is ca 7,1 liter/100km en dan rijd ik redelijk vlot door.
als je op autoweek.nl kijkt vind je ook nog specs in de carbase.
gr,
f
-
Ro
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je reactie,
De specs op autoweek die ken ik, en daar staat alleen de 115 pk tussen, vandaar de vraag ook.
7,1 op 100 km is toch aan de aan de hoge kant, volgens de specs bij de 115 pk is het gemideld 6,2 op 100 km. Is de 115 pk dan zuiniger?
Of kan ik maar beter een turbo versie kopen met lpg? Ik heb wel vaker gelezen dat dat wel vaker storingen geeft, wat zijn zo de ervaringen hiermee?
gr. Rogier
De specs op autoweek die ken ik, en daar staat alleen de 115 pk tussen, vandaar de vraag ook.
7,1 op 100 km is toch aan de aan de hoge kant, volgens de specs bij de 115 pk is het gemideld 6,2 op 100 km. Is de 115 pk dan zuiniger?
Of kan ik maar beter een turbo versie kopen met lpg? Ik heb wel vaker gelezen dat dat wel vaker storingen geeft, wat zijn zo de ervaringen hiermee?
gr. Rogier
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Rogier,
Ik heb een 9-3 2.2 TiD 115 pk. Ik haal gemakkelijk 6 - 6,2 l per 100 km als ik normaal = niet overdreven fel/hard rijd. Moet ik wel zeggen dat ik er hoofdzakelijk mee op de doorgaande wegen en snelwegen rijd, niet veel in de stad.
Gr.
Bas
Ik heb een 9-3 2.2 TiD 115 pk. Ik haal gemakkelijk 6 - 6,2 l per 100 km als ik normaal = niet overdreven fel/hard rijd. Moet ik wel zeggen dat ik er hoofdzakelijk mee op de doorgaande wegen en snelwegen rijd, niet veel in de stad.
Gr.
Bas
-
turboflix
- Donateur

7,1 op 100 das 1 op 14 hoor. Dat vind IK in ieder geval wel zuinig als je weet dat ik dan ook regelmatig gewoon vet boven de 160 rijd (200 dus...Ro schreef:Bedankt voor je reactie,
gr. Rogier
het is geen lupo ....
gr,
f
-
Ro
- Geregistreerd lid
Aha,
Vandaar dat ie iets meer verbruikt....
Het is zeker geen lupo nee, is ook een stuk groter.
Als ik met mijn huidige auto 160 of meer rij verbruikt ie natuurlijk ook meer.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf?
Gr. Rogier
Vandaar dat ie iets meer verbruikt....
Het is zeker geen lupo nee, is ook een stuk groter.
Als ik met mijn huidige auto 160 of meer rij verbruikt ie natuurlijk ook meer.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf?
Gr. Rogier