Hallo forumleden,
ik volg het forum al een tijdje en heb me nu maar is lid gemaakt van dit forum. Ik heb nu namelijk het probleem dat de auto niet meer wil starten.
Het gaat om een saab 900s 2.0 coupe automaat uit 11-1994 met lpg.
Sinds een week wilde hij moeilijk starten, lang doorstarten etc... soms duurde het echt 5 minuten voor hij aansloeg, op lpg starten wilde soms wel en soms ook niet. Als hij eenmaal aan de praat was reed hij verder ook perfect!!
Het is een saab op lpg die start op benzine en na een seconde of 2 overschakelt op lpg (vialle).
Nu een week verder wil hij helemaal niet meer aanslaan. Ik heb van de week nog 30 liter extra benzine getankt zodat dat uitgesloten is.
Ik heb de bougies bekeken na het doorstarten en deze zijn kurkdroog.
Ik heb de zekeringen allemaal bekeken links van het dashboard en die in het zekeringenkastje onder de motorkap bij de voorruit. Allemaal goed!
Weet iemand waar ik nu het probleem zou kunnen vinden?
Enige tips of kwaaltjes?
Alvast bedankt!
Groetjes Tha Fonz!
Saab 900s 1994 wil niet starten
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900s 1994 wil niet starten
Hoi Fons,
Misschien kun je even kijken onder het kopje ''check engine''.
Ik weet niet of je deze waarschuwing eerder op je display hebt gehad,
alleen ik las dat bij een aantal mensen dat de reden was dat de auto niet meer starte.
Misschien had jouw Saab dezelfde symtonen.
Gr.
Ruud
alleen ik las dat bij een aantal mensen dat de reden was dat de auto niet meer starte.
Gr.
Ruud
-
tha fonzzz
- Geregistreerd lid
Hoi Ruud,Ruud schreef:Hoi Fons,
Gr.
Ruud
bedankt voor je reactie! Ik heb dit lampje een tijdje geleden inderdaad gehad. Het lampje bleef constant branden. Ik heb hier een week mee gereden en er was niks te merken aan de auto (geen vermogensverlies). Laten resetten bij de dealer en 3 weken lang niks aan de hand.
Ik heb nu dus het startprobleem, maar er branden geen waarschuwingslampjes.
Ik zal even dat andere topic gaan lezen.
groetjes
-
tha fonzzz
- Geregistreerd lid
De anwb is erbij geweest. De benzinepomp wil niet helemaal meewerken.
De meneer klopte tijdens het starten met een hamer op de tank en dan krijgt de motor wat benzine en slaat aan, dan over op gas en rijden maar.
Het zit hem dus in de benzinepomp. Weet iemand hoeveel een andere pomp (2ehands) kost? Waar kan ik die krijgen? Of kan het ook een filter zijn?
Graag jullie reactie.
Groetjes
De meneer klopte tijdens het starten met een hamer op de tank en dan krijgt de motor wat benzine en slaat aan, dan over op gas en rijden maar.
Het zit hem dus in de benzinepomp. Weet iemand hoeveel een andere pomp (2ehands) kost? Waar kan ik die krijgen? Of kan het ook een filter zijn?
Graag jullie reactie.
Groetjes
-
B235R
- Lid van verdienste
Dit komt vaker voor en zal niet de eerste gasbak zijn waarvan de benzinepomp het begeeft. een pomp bel eens met Elferink in Enter.