laten repareren of........
-
hank
- Geregistreerd lid
laten repareren of........
ik heb een 9-3 1998, lpg, 135000 km, mijn vrouw heeft een boompje geraakt nu is de berijders kant dusdanig beschadigd dat er waarschijnlijk 2 nieuwe deuren in moeten. over een maand of 2 wilde ik de auto inruilen, wat is nu wijsheid: laten repareren en dan verkopen cq inruilen of zo, met schade, verkopen cq inruilen ( ben all-risk verz.) wil een 9-5 estate weer terug kopen. (is het mogelijk om het verzekerings geld uitgekeerd te krijgen?)
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: laten repareren of........
als t alleen de deuren zijn: (LATEN) REPAREREN... ergens deuren op de kop tikken (bv. www.onderdelenlijn.nl of good old www.elferink.nl) en zelf of een bevriend handig iemand de deuren erin laten hangen. Vergis je ook niet in spuiten... beetje bijspuiten kost 150 euro et cést ca... dus geen no claim kwijt en je auto niet tegen een dumpprijs inruilen/verkopen tgv schade... Max 1000 euro ben je kwijt... en da's minder dan waardeverlies igv met schade wegdoen
-
MXL
- Geregistreerd lid
Ik zou tevens een mooi tweedehandsje op de kop tikken voor je vrouw. Dan heb je deze ellende niet nog een keer straks met je mooie 9-5!! 
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Als je all risk bent verzekerd, meldt de schade gewoon bij je maatschappij en laat de schade door een expert vaststellen. Aangezien in Nederland geen reparatieplicht geldt, kan je de schade gewoon laten uitbetalen en hierna beslissen of je met schade inruilt of zelf gaat herstellen middels 2e hands delen. Daarbij is verder van belang op welke bonustrede je staat, maar als je de maximale korting hebt, kan er ook sprake zijn van bonusgarantie, of te wel je zakt wel in tredes maar niet in korting. Heb je geen bonusgarantie, dan wordt het een kwestie van rekenen.
Succes!
Turbobakk
Succes!
Turbobakk
-
Marc
- Lid van verdienste
Lijkt me moeilijk om hier een prijs op te plakken zonder de schade gezien te hebben. Een fotootje zou veel helpen. Anderzijds zal je steeds zien dat de deuren die je okkasie kan vinden, net een andere kleur hebben. Een 150euro voor wat bij te spuiten vind ik verre van reeel. Eerst moet de binnenkant gespoten worden, en dan de hele zijflank. Ik vrees dat dat wel iets duurder uitkomt, tenminste als je het goed gedaan wilt hebben.
Verder denk ik wel dat hij zonder schade sneller zal verkopen en meer zal opbrengen.
Marc
Verder denk ik wel dat hij zonder schade sneller zal verkopen en meer zal opbrengen.
Marc
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
Ik zou maar eens goed naar de middenstijl van de carrosserie kijken,het lijkt mij dat als allebei je deuren een tik hebben gehad ook de middenstijl het zwaar te verduren heeft gehad.En je kan bij je verzekeringsmaatschappij navragen hoeveel tredes je naar beneden gaat,misschien heb je hier wat aan http://www.ineas.nl/primes/toolbox/calc ... lators.htm