mijn Griffin estate Update: accu

1997-2010
sjares
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: mijn Griffin estate Update: Brandstofpomp

Bericht door sjares » di 13 sep, 2022 21:12

Dank voor de toelichting, goed om te weten. Ik wilde ook nog een keer de toestand van mijn krukaslagers bekijken. Dan weet ik een beetje waar ik op moet letten en dat het geen overbodige luxe is om hier naar te kijken als de carter er toch af gaat.
Saab 9-5 1999 3.0 V6 B308E - reparatie in progress...

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: mijn Griffin estate Update: remmerij

Bericht door op » wo 08 nov, 2023 21:44

De 9-5 V6 doet z'n werk prima. De remmen zijn geüpgraded naar de Aero schijven voor, wat een verschil! Daarna zijn ook de achterschijven vervangen en nu remt de auto echt heel fijn. De remmen upgrade is vrij simpel, er zijn brackets voor om de klauwen iets verder naar buiten te zetten voor de grotere schijven. Had ik bij mijn 2.3 sedan ook gedaan. Als je schijven aan vervanging toe zijn is dit wel dé upgrade.

Kilometer stand is inmiddels 280.000 km, in de anderhalf jaar dat het LPG erin zit heb ik dus 40.000 km gereden :shock:
LPG is een hele wijze investering geweest dus....

Bij de apk zijn de bovenste achterste draagarmbussen vervangen. Grote beurt is wel duur bij de V6
De veren en schokbrekers voor zijn wel aan vervanging toe, achter zitten Nivomats die nog prima zijn. Ook wil ik de stuurpomp vernieuwen, af en toe merk je bij manoeuvreren dat die niet fris meer is.

Ik rij nu een tijdje met Michelin privacy 4. Prima band maar wel een beetje plakkerig en stroef, het rijdt niet bepaald lichtvoetig. In de regen wel bakken en bakken met grip. Het lijkt of ik een hoger brandstofverbruik heb met deze banden. Binnenkort gaan de Vredestien winterbanden erop, dan kan ik zien of die indruk juist is. Ik tank altijd vol en zet dan de dagteller op nul. Dan kan ik het echte verbruik uitrekenen door het aantal gereden kilometers te delen door de getankte liters. De Sid geeft andere verbruikscijfers 8)
De auto bevalt nog steeds erg goed, de originele AS3 is fenomenaal en de bouwkwaliteit van deze alweer 24 jarige auto met 280.000 op de teller is gewoon verbazend goed.
Auto is daarom nog verwend met mooie nummerplaten, zal m eens wassen en foto's maken
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)

95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)

Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: mijn Griffin estate Update: blower

Bericht door op » wo 15 nov, 2023 22:57

Daar sta je dan met je postieve verhaal over hoe goed je auto is.....
Eind vorige week, precies twee dagen na mijn vorige post, met twee natgeregende personen en een natte hond in de auto, en dan doet de blower niks meer. :oops:
Met het raampje op een kier naar huis gereden.
Dit weekend bleek dat de blower 's ochtends gewoon te werken, maar bij de tweede rit niet. Kennelijk werkt t niet als de contacten zijn opgewarmd of zo.
Gelukkig kon ik de auto maandag bij de garage kwijt voor een nieuwe blower van Valeo. Omdat de paravan en de ruitenwissers er toch uit moesten is meteen het ruitenwissermechaniek voor een nieuwe vervangen, daar zat al flink speling op.
De ruitenwissers gaan weer soepeler en stiller, de auto is weer helemaal winterklaar. :coldsnow: :O:
Nou ja, de winterwielen moeten er nog op.

95 1972 wit (verkocht)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: mijn Griffin estate Update: accu

Bericht door op » ma 20 nov, 2023 23:46

Vanmiddag de ANWB erbij gehad omdat de accu te weinig spanning had om te starten. Grrr. er zat nota bene een Anwb accu in 8) Maar goed, uit de meting bleek dat die tegen de einde levensduur aan zit, dus morgen maar een nieuwe Varta halen bij mijn vaste garage. Pfff, het wordt een duur Saab jaartje zo.

Het was in ieder geval niet op een totaal ongelegen moment, dus dat heeft het Saabje wèl goed gedaan....

95 1972 wit (verkocht)

Plaats reactie