Water bij voeten bestuurder

1997-2010
Plaats reactie
Zeefsafe
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Limburg

Water bij voeten bestuurder

Bericht door Zeefsafe » ma 12 feb, 2024 16:28

Goeienmiddag,
Ik ben nieuw hier. Ik heb onlangs een Saab 9-5 estate 2.0t aangeschaft uit 2001 met 345.000 km op de teller en LPG. Rijdt heerlijk. Er is echter wel verlies van koelvloeistof, druk in het systeem en enig schuim op de watervuldop en heel weinig op de oliepeilstok. Koud komt er wat witte rook uit de uitlaat en soms bij stadsverkeer ineens een flinke witte rookwolk . Vermoeden is dus een kapotte koppakking. Nu is het echter het tapijt onder de rubberen vloermat heel erg nat , dus vroeg ik mij af of er ergens een ander lek kan zitten waardoor er water in de voetenbak aan de bestuurderszijde kan komen? De passagierszijde is kurkdroog.
Ik post snel wat foto's van de auto nog .

Oosthoek
Geregistreerd lid
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Water bij voeten bestuurder

Bericht door Oosthoek » ma 12 feb, 2024 21:00

Welkom op het forum!

Is het water of koelwater bij je voeten? Even je vinger erin en proeven: als het zoet is dan betreft het koelwater. Mogelijk is dan (ook?) je kachel radiateur lek. Als het niet zoet is, zou het regenwater kunnen zijn of misschien airco condenswater.

Over vergelijkbare problemen is best veel geschreven in het verleden. Gebruik van de zoekfunctie kan je bij dit soort vragen enorm verder helpen.
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019

Plaats reactie