luidspreker en spiegel
-
nwk
- Geregistreerd lid
luidspreker en spiegel
De 4 deuren van mijn 9-5 vervangen. Bijna alles werkt, behalve de luidspreker en de spiegel van de linkerdeur. De spiegel haat niet omhoog en omlaag, wel naar binnen en buiten. Ik heb de kabelboom en de werkende luidspreker van de orginele deur en een andere spiegel schakelaar ingebouwd. Loste de problemen helaas niet op. De deur connector met contactspray in gespoten, hielp ook niet. Iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen?
-
Psdb
- Geregistreerd lid
Re: luidspreker en spiegel
Ik heb laatst de spiegelmotor vervangen. Ik kon niet meer links rechts verstellen, het palletje was afgebroken, probeerde het nog te lijmen maar dat werkte helaas niet.
Wat ik had gedaan de spiegel met bijbehorend plaatwerk los geschroefd. En de spiegel eruit geklikt en motor eruit geschroefd en nieuwe erin.
Je moet hiervoor in de deur de rand losklikken zodat je bij de schroeven kan komen van de spiegel. Niet moeilijk maar wel voorzichtig te werk gaan. Dat plastic breekt snel.
Mss heb ik er plaatjes van in mijn thread hier. Zo ja dan link ik het hier:
viewtopic.php?f=8&t=189675&start=15
Hier staan wat fotos. Dan weet je precies wat ik bedoel.
Wat ik had gedaan de spiegel met bijbehorend plaatwerk los geschroefd. En de spiegel eruit geklikt en motor eruit geschroefd en nieuwe erin.
Je moet hiervoor in de deur de rand losklikken zodat je bij de schroeven kan komen van de spiegel. Niet moeilijk maar wel voorzichtig te werk gaan. Dat plastic breekt snel.
Mss heb ik er plaatjes van in mijn thread hier. Zo ja dan link ik het hier:
viewtopic.php?f=8&t=189675&start=15
Hier staan wat fotos. Dan weet je precies wat ik bedoel.
-
nwk
- Geregistreerd lid
Dank je, maar dat is helaas niet de oplossing. Inmiddels werkt het electrische raam ook niet meer.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Of een connector die los zit of een aarding die niet meer geleidt zou ik denken. Heb je de spiegelschakelaar uit elkaar gehad en alle vlakjes schoon gemaakt? Ik had een tijdje terug dat de rechter spiegel niks meer deed. Na het open maken van de schakelaar en alle contacten reinigen deed ie het weer.
Alex
Alex
-
nwk
- Geregistreerd lid
Dank je, ik denk inmiddels ook dat het de deur connector is. Het elektrische raam werkt wel als het rechtstreeks op de accu is aangesloten.
-
nwk
- Geregistreerd lid
Update. De spiegelmotor bleek toch kapot en het raam werkte niet meer door een kapotte zekering. De luidspreker blijft een raadsel, werkt nog steeds niet. Mogelijk heeft het iets te maken met de versterker in de achterbak in combinatie met de pioneer radio. Dat alles kapot was na het vervangen van de deur lijkt nu toeval.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Als het AS2 is, heb ik nog wel een voordeur speaker liggen. Wat je eerst kan proberen is even de stekker los te halen, contacten schoon maken en wat elektro-spray. Dat werkte bij mij toen een van de AS3 speakers niet meewerkte met het geheel.
-
nwk
- Geregistreerd lid
Dank je, ik heb al twee andere deurspeakers geprobeerd en de kabelboom vervangen. Helaas was dat niet de oplossing.