Dat kan je wel zeggen, wat een bak- en braadwerk, zeker als je het afzet tegen de prijs...Tho6 schreef: ↑ma 19 aug, 2024 20:31Ik heb een vervangende downpipe van Ferrita onder de NG Estate geplaatst en mij viel op dat de afwerking van de lasnaden etc een stuk slordiger was dan bij die van Pascal.
Sportuitlaat 9-5 Aero
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Sportuitlaat 9-5 Aero
-
Tho6
- Donateur (4x)

Vind ik ook. Heb hem destijds besteld via Speedparts als 'huismerk'' 3'' downpipe maar kwam in een ferrita doos + inscripties. Net als hun huismerk uitlaten die stiekem gewoon van Simons zijn (/BSR/Maptun). Downpipe is gelukkig wel helemaal luchtdicht en had een goede pasvormBarboer schreef: ↑wo 21 aug, 2024 10:48Dat kan je wel zeggen, wat een bak- en braadwerk, zeker als je het afzet tegen de prijs...
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Inmiddels heb ik alles vervangen.
Downpipe via Orphy, een gebruikt exemplaar van Pascal. Zeer nette lasnaden, erg tevreden over! Orphy is sowieso een fijn persoon om zaken mee te doen. Hij neemt de tijd en denkt goed met je mee.
De uitlaat is een BSR exemplaar geworden, nieuw. Bromt lekker bij stationair en gas geven, maar is niet aanwezig bij cruisen. Precies wat ik wilde dus!
Ik had een storing op de achterste lambdasonde, wellicht heeft dit iets met de sportkat te maken?
Heb ‘m gewist en hij is niet meer teruggekomen.

Downpipe via Orphy, een gebruikt exemplaar van Pascal. Zeer nette lasnaden, erg tevreden over! Orphy is sowieso een fijn persoon om zaken mee te doen. Hij neemt de tijd en denkt goed met je mee.
De uitlaat is een BSR exemplaar geworden, nieuw. Bromt lekker bij stationair en gas geven, maar is niet aanwezig bij cruisen. Precies wat ik wilde dus!
Ik had een storing op de achterste lambdasonde, wellicht heeft dit iets met de sportkat te maken?
Heb ‘m gewist en hij is niet meer teruggekomen.

-
evo
- Donateur (2x)

Zie ik het goed dat je een vernauwing hebt waar je DP in je Cat-back over gaat?
Melding zal waarschijnlijk van de 2de Lambda komen, die klaagt over slechte werking cat. Komt redelijk vaak voor bij sport cats. Meestal geen probleem bij APK overigens.
Als je optimaal "gebruik" wilt maken van je nieuw aangeworven RVS is het een goed idee om je software hiervoor te laten aanpassen. Je systeem flowed nu te makkelijk, waardoor je ongewenste (negatieve) boost adaptie zult opbouwen. Als je wilt, kan ik je ermee helpen. Doe me dan een email of pb.
Melding zal waarschijnlijk van de 2de Lambda komen, die klaagt over slechte werking cat. Komt redelijk vaak voor bij sport cats. Meestal geen probleem bij APK overigens.
Als je optimaal "gebruik" wilt maken van je nieuw aangeworven RVS is het een goed idee om je software hiervoor te laten aanpassen. Je systeem flowed nu te makkelijk, waardoor je ongewenste (negatieve) boost adaptie zult opbouwen. Als je wilt, kan ik je ermee helpen. Doe me dan een email of pb.
-
vel0city
- Donateur (2x)

Met een 3" downpipe zal je inderdaad softwarematige aanpassingen moeten doen om er echt gebruik van te maken. Kan de tuner meteen de 2e lambdasonde uitregelen, die kijkt normaal of de uitlaatwaardes na de kat verbeteren ten opzichte van voor de kat, maar met een sportkat (of standaard kat zelfs al) wil die nog wel eens gauw gaan protesteren, met een CE lampje als gevolg. Die sonde kan er dus uitgeregeld worden, heb je er geen last meer van (dat CE lampje gaat gegarandeerd terug komen
).
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Vanaf de kat is er nog een stuk 3” pijp. Richting de middendemper gaat ‘ie over naar 2,5”.evo schreef: ↑di 15 okt, 2024 10:37Zie ik het goed dat je een vernauwing hebt waar je DP in je Cat-back over gaat?
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Dank voor de info! Een tune-up was ik sowieso al aan ‘t overwegen, vandaar de dikkere downpipe.
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Hallo,
Inmiddels zijn we een jaar verder, en valt het me toch wel op dat ik de sportflow uitlaat te luid vind. Er is bij bepaalde toerentallen toch een continue brom hoorbaar, wat ik eigenlijk wel als onprettig ervaar.
Nu rest mij de vraag... Originele Aero einddempers zijn bijzonder prijzig tegenover de normale dempers (imo is het enige verschil de chromen eindtip). Zit er echt verschil tussen de gewone dempers en de Aero einddempers?
Zal het "downgraden" van midden en einddemper nog effect hebben op de prestaties?
Inmiddels zijn we een jaar verder, en valt het me toch wel op dat ik de sportflow uitlaat te luid vind. Er is bij bepaalde toerentallen toch een continue brom hoorbaar, wat ik eigenlijk wel als onprettig ervaar.
Nu rest mij de vraag... Originele Aero einddempers zijn bijzonder prijzig tegenover de normale dempers (imo is het enige verschil de chromen eindtip). Zit er echt verschil tussen de gewone dempers en de Aero einddempers?
Zal het "downgraden" van midden en einddemper nog effect hebben op de prestaties?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Vergeet niet dat de 3” dp ook een wat zwaardere brom geeft.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

De catback doet het meest in mijn ervaring. Dempers van een aero of non-aero zijn op het eindstuk na hetzelfde voor zover ik weet. Als je kunt lassen of iemand dat voor je kan/wil doen heb je dat zo overgezet van een Aero einddemper.
Houd er rekening mee dat de momenteel beschikbare immitatie uitlaten minder mooi 'donker' klinken en minder stil zijn dan de 'echte originele' uitlaten waarmee ze uit de fabriek kwamen.
Verder heeft zo'n verandering in uitlaat zeker enig effect op de afstelling. Ik denk dat je met een grotere restrictie in de uitlaat wel wegkomt zonder problemen, de andere kant op (naar een 3" catback gaan bijv) moet je zeker de tuning laten herzien. Ik zou je aanraden dit te bespreken met degene die je auto afgesteld heeft.
Houd er rekening mee dat de momenteel beschikbare immitatie uitlaten minder mooi 'donker' klinken en minder stil zijn dan de 'echte originele' uitlaten waarmee ze uit de fabriek kwamen.
Verder heeft zo'n verandering in uitlaat zeker enig effect op de afstelling. Ik denk dat je met een grotere restrictie in de uitlaat wel wegkomt zonder problemen, de andere kant op (naar een 3" catback gaan bijv) moet je zeker de tuning laten herzien. Ik zou je aanraden dit te bespreken met degene die je auto afgesteld heeft.