9-5 carbonlaag dashboard laat los…

1997-2010
Plaats reactie
mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

9-5 carbonlaag dashboard laat los…

Bericht door mailmichiel » za 20 dec, 2025 10:14

Goedemorgen,

De zoektocht naar een vervangende youngtimer is gestart. Ik kijk naar een 9-5 en het carbon van het dashboard laat los.

Afbeelding

Afbeelding

Is dit een standaard Saab carbon dashboard? Het ziet er een beetje doe-het-zelf uit.
-is het te herstellen?
-hoe makkelijk is dat te vervangen voor wat anders, hout misschien zelfs of het normale kunststof?
-wat kost zo’n vervangend deel ongeveer?

Groet Michiel

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: 9-5 carbonlaag dashboard laat los…

Bericht door Oosthoek » za 20 dec, 2025 11:29

Dit is de facia, die wissel je in een uurtje als je een geoefend sleutelaar bent. Kost je de kop niet. Ik zou me concentreren op de techniek en carrosserie, als daar iets mis is (gaat) dan zijn de kosten al gauw een veelvoud van dit soort zaken.

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » za 20 dec, 2025 13:14

Plakfolie, föhnen en rustig verwijderen. Lijkt me minder werk dan een facia vervangen.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 20 dec, 2025 21:47

Vervangen is het mooiste naar mijn mening. die op de foto lijkt een stukje huisvlijt te zijn. Een andere zit er zo in.

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » wo 24 dec, 2025 11:05

Dank! Voorlopig is deze 9-5 van de baan voor nu. Het ging om deze overigens https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=410755161

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 24 dec, 2025 12:08

geen gekke auto zo te zien met een paar mooie goodies. en open dakje, automaat. poooooooooh

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » wo 24 dec, 2025 13:04

Ja dat was ook mijn eerste indruk, bij beter kijken ziet ie er toch uit alsof ie een zwaar leven heeft gehad. Bestuurdersstoel zelf gerepareerd, met die km stand zou ik verwachten dat dat interieur nog netjes is, er lijken wat krassen in het leer. Het dashboard is wat verprutst. Inmiddels mist de alarmlicht schakelaar. En de verkoper stuurde wat video’s dat hij de auto reed waarbij de automaat bak heel laat lijkt te schakelen, tot 5.000 rpm terwijl de acceleratie niet heel vlot leek.

Ik heb ook nog wat meer video’s gevraagd maar dat lukte deze week niet meer. Wilde volgende week langs gaan, maar niet om de hoek. Dus nog ff op de lange baan. De youngtimer regeling wijzigt pas eind 2026 ;)

O en hij heeft een paar jaar stilgestaan, onduidelijk of MOD6 al is gedaan.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 24 dec, 2025 13:25

Lijkt alsof hij een nieuwe onderlip aan de voorbumper heeft die net niet helemaal in de goede kleur is gespoten (of uberhaupt nog niet gespoten). Kan instapschade zijn bij die bestuurdersstoel, ziet er voor de rest nog best goed uit. En ergens heeft hij wat Troll invloeden (alu radio en pedalen). Afgezien van de KM-stand lijkt hij mij niet direct de moeite waard om voor naar Duitsland te rijden, maar dat is ieders eigen keuze uiteraard.

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » wo 24 dec, 2025 15:28

Gele aero schreef:
wo 24 dec, 2025 13:25
Afgezien van de KM-stand lijkt hij mij niet direct de moeite waard om voor naar Duitsland te rijden, maar dat is ieders eigen keuze uiteraard.
Dat zei mijn broer ook al. Als youngtimer (dus hoogstens 2001) en 25.000 per jaar is de kilometerstand interessant. Verder vinkt ie wel aardig wat wensen af, estate 2.3 Aero, automaat, stoelverwarming, schuifdak is lekker maar niet noodzakelijk 😊

Plaats reactie