Vraag m.b.t. thermostaat

1997-2010
9000-95
Donateur
Donateur

Re: Vraag m.b.t. thermostaat

Bericht door 9000-95 » di 28 mei, 2024 11:14

Probleem is dat de meeste fabrikanten het spul voor de oudere modellen niet zelf meer produceren maar elders inkopen en hun naam erop plakken. En de ene batch kan dan compleet ergens anders vandaan komen als de andere. Waarmee de uitspraak "de thermostaten van merk xyz zijn prima" niet zo heel veel praktische waarde meer heeft.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 30 mei, 2024 21:29

Henk-Jan schreef:
zo 26 mei, 2024 5:24
Welke koop je dan precies? Ben een beetje klaar met de zoveelste thermostaat in onze OG cabrio, die bij open rijden tussen 8 en 13 graden de motor gewoon koud laat worden zodra je wat verwarming vraagt.
ah, over het hoofd gezien....

Ik ben na vele slechte ervaringen met originele en imitaties van de hier in NL bekende leveranciers het interweb op gedoken.... autodoc... en daar een paar Stark's (is zo'n beetje hun eigen merk) gehaald. Met de gedachte, als dat niks ik pak ik de volgende. Wilde express geen "A" merk, omdat ik daar dus juist wat slechte ervaringen mee had. Bij mij, maar ook bij klanten (indirect). De eerste Stark is er zo'n 2 jaar geleden op mijn OG gegaan. probleemloos. Een andere niet veel later ook in mijn 9-5, maar over de tijd is deze wel iets minder goed gaan sluiten waardoor bij lang afremen op de motor in de kou (bergen met temp onder 0 C, afgelopen winter) de temp wel iets weg zakt. Maar nooit onder de 85 C. Ben erg kritisch, hierop. Iets met tuning enzo...

Dus moet zeggen... ben er wel content mee.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 31 mei, 2024 19:19

Zo één dus? https://www.auto-doc.ch/stark/7999189

Frappant dat zo'n dingetje nog geen 4 Zwitserse Frank moet kosten?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 31 mei, 2024 21:03

Ahum, dat linkje neemt mij mee naar de 82 graden versie ... volgens mij moet dat 89 graden zijn.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 31 mei, 2024 21:42

Toevallig....Afbeelding

Maar goed. Het ging me erover dat ik zelf koos voor een bepaalde producent/leverancier, zodat ik ervaring kon opbouwen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 31 mei, 2024 22:57

Beiden hartelijk dank, is het proberen eens waard. Ze zijn zo goedkoop dat ik er net zo goed nog twee extra bestel voor het geval dat er een slechte tussen zit :lol:

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 24 nov, 2024 15:46

Wanneer/waarom gebruik je een 82 graden thermostaat, voor NL is 89 standaard toch?

Plaats reactie