Subwoofer AS3 9-5 mkI

1997-2010
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Subwoofer AS3 9-5 mkI

Bericht door op » di 10 jun, 2025 8:42

@ veldcity: Het viel mij op dat er bij de schroeven waarmee de woofert is de kast zit een soort bitumen achtige kit naar buiten komt, dus die zit tussen de woofer en de kast. dat is niet voor niets, zodra er een gaatje zit in zo'n luchtdichte kast gaat ie anders klinken.

Ook moet je dan de bedrading van binnen lossolderen en heel goed op de polariteit letten. Het viel mij trouwens op dat de stekker bedraad is met vier draden, de stekker kan gelukkig maar op een manier vast. Vier draden is wel een beetje veel voor één woofer. Zit er soms nog meer in die kast?

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 20 jun, 2025 16:01

@Op mocht je de steun van je oude subwoofer nog hebben, dan heb ik er wel interesse in. Bij mijn subwoofer zat die steun niet, dus die hangt nu alleen aan de bovenste plastic pluggen, niet de meest duurzame oplossing.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 20 jun, 2025 16:12

Die bitumen kit lijkt mij om te voorkomen dat de schroeven los trillen van het woof geweld. De woofer zelf zit inderdaad met 2x2 draden vast, er zit niets anders in de kast.

Koen K
Donateur
Donateur

Bericht door Koen K » vr 20 jun, 2025 17:05

Beetje mosterd na de maaltijd, maar toch: ik had geen zin in rolranden plakken, dus heb ik de sub in onze auto vervangen door een Kicker CWRT672. Past perfect in het kastje en het is ook meteen een mooie upgrade.

https://kickeruk.com/products/cwrt672
vel0city schreef:
di 10 jun, 2025 7:56
Het rooster wat er voor zit zit met clipjes
... is wel echt een ellendig ding. Het kan komen omdat iemand hem al eens eerder mishandeld had, maar die van mij was vrijwel onmogelijk los te krijgen en heeft de ingreep uiteindelijk niet overleefd. :mrgreen:

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » za 21 jun, 2025 5:13

Wij hebben een Skar Audio EVL-65 D4 6.5" er nu in zitten.
Het geluid is minder dan van de HD.

Terwijl op het www er in goeie verhalen over rond gingen
Dus wanneer de Kicker een betere vervanger is zou ik die doen.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 21 jun, 2025 8:23

De Skar is een 4 ohm speaker, origineel is 2 ohm. Dat gaat wel invloed hebben op de output.

Heb zelf een Axton ATW16, klinkt prima.

Plaats reactie