9-5 updates

1997-2010
B235R
Lid van verdienste

Re: 9-5 updates

Bericht door B235R » ma 03 nov, 2003 14:51

bedoel je specifiek olielekkage Erik?

modificatie's uitgevoerd door dealer of importeur worden vermeld in een ponsplaatje onder de kap, en er zijn garage's die het ook nog eens in je onderhoudsboekje vermelden.

volgens mij is de warmtegraad van de bougie anders.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 03 nov, 2003 23:58

Het heraantrekken van de cilinderkopbouten is een campagne geweest voor bijna elke 900, 9-3 en 9-5. Bij een hoge km stand zou ik er niet meer voor vrezen, maar op zich kan het geen kwaad om er eens naar te laten kijken.

Voor de bougies kijk je best even hier:

http://www.genuinesaab.com/psi/sparkplugsdi.htm

Marc

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 13 nov, 2003 2:44

Vandaag was de uitlaat eindelijk binnengekomen. Meteen even wat tijd vrijgemaakt en het ding eronder gezet. Pasform is nagenoeg perfect, en op nog geen kwartiertje zat de hele handel er al onder.

Wel moet ik zeggen dat ik gemengde gevoelens heb met het resultaat. De sound is zeer bescheiden (pro), maar ik vind het eindstuk wat minder. Het steekt er enkele centimeters uit en ik vind hem nogal opvallend. Vandaar dat ik overweeg om hem volgende week wat in te korten. De prijs van 350Euro voor de middelste en de achterste demper in roestvrij staal is zeker niet gek, het komt me zelfs voordeliger uit dan mocht ik hem vervangen hebben door een originele.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 13 nov, 2003 16:45

die dus echt te lang :wink:

idd even inkorten 8)

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 14 nov, 2003 4:43

Ja ik vind het ook maar niks, waarschijnlijk gedaan om hun reclame beter te kunnen lezen. Volgende week gaat er een stukje tussenuit, tesamen met het monteren van de powerflex bushings. 8)

Marc

Plaats reactie