Foutcode P0785
-
snoekie
- Geregistreerd lid
Re: Foutcode P0785
Heb ik ook gehad, gelijk een vervangende gelijke TCM gekocht en probleem opgelost.
-
Jan-Hein
- Donateur (4x)

Daar is-ie weer, foutcode P0785.
Het vervangen van de TCM was destijds (in 2017) de remedie.
Nu is de situatie enigszins anders: het schakelgedrag is vorige week begonnen met lichte schokken,
overgaand in onregelmatig schakelgedrag om uiteindelijk te resulteren in aandrijving enkel in 5e versnelling en genoemde foutcode.
Dat maakt wat mij betreft de SLS tot een serieuze verdachte.
Als ik de Saabwisonline goed bestudeer dan is deze via de pins 26 en 36 van de rechterconnector te meten.
Maar pinconnectie 36 is leeg...
Hoe moet dit gemeten worden ?
Het vervangen van de TCM was destijds (in 2017) de remedie.
Nu is de situatie enigszins anders: het schakelgedrag is vorige week begonnen met lichte schokken,
overgaand in onregelmatig schakelgedrag om uiteindelijk te resulteren in aandrijving enkel in 5e versnelling en genoemde foutcode.
Dat maakt wat mij betreft de SLS tot een serieuze verdachte.
Als ik de Saabwisonline goed bestudeer dan is deze via de pins 26 en 36 van de rechterconnector te meten.
Maar pinconnectie 36 is leeg...
Hoe moet dit gemeten worden ?
-
ReinO
- Donateur (2x)

een tech 2 doet dat, die geeft ook aan welke solenoid het is.
Rijden doe je het best ff niet totdat het opgelost is.
Vervangen kan aan de auto maar betaal je monteur royaal want het is een lastige klus.
Er kwam hier nogal eens voorbij dat de bak gedemonteerd moet worden: dan kun je er makkelijker bij idd
Rijden doe je het best ff niet totdat het opgelost is.
Vervangen kan aan de auto maar betaal je monteur royaal want het is een lastige klus.
Er kwam hier nogal eens voorbij dat de bak gedemonteerd moet worden: dan kun je er makkelijker bij idd
-
Jan-Hein
- Donateur (4x)

Dank ReinO, ik weet wat een dergelijke klus inhoudt. Zelf al eens uitgevoerd.
Met als resultante een goed kleppenblok op de plank.
En ik vermoed ook nog steeds eentje in de auto want...
andermaal een TCM swap en de problemen waren weer weg. Gewoon, als sneeuw voor de zon.
Ik had nog een automaatmodule liggen en daar ben ik maar eens mee begonnen. Voilà.
Er werd hoogstwaarschijnlijk onterecht dus een foutcode gegenereerd. Eveneens een limp home melding, terwijl de auto niet in limp home is gegaan.
En dus moet ik weer op zoek naar een goede reserve TCM voor een 5 bak zonder flippers, 2002 B235R.
Het onderdeelnummer is 5164272.
Met als resultante een goed kleppenblok op de plank.
En ik vermoed ook nog steeds eentje in de auto want...
andermaal een TCM swap en de problemen waren weer weg. Gewoon, als sneeuw voor de zon.
Ik had nog een automaatmodule liggen en daar ben ik maar eens mee begonnen. Voilà.
Er werd hoogstwaarschijnlijk onterecht dus een foutcode gegenereerd. Eveneens een limp home melding, terwijl de auto niet in limp home is gegaan.
En dus moet ik weer op zoek naar een goede reserve TCM voor een 5 bak zonder flippers, 2002 B235R.
Het onderdeelnummer is 5164272.