veenaalt schreef: ↑do 03 nov, 2022 19:54
Geweldig mooie auto in die kleur.
Hier ook een DE maar dan grijs279.
De puntlassen bij de kofferbak heb ik ook last van.
Dit jaar ook behoorlijk laten lassen en bijwerken.
Toch jammer dat er na 2006 zo weinig aan roestpreventie gedaan is. Het was toen ook de tijd van verspilling. Snel vervangen voor nieuw als iets stuk is….
Heb je de plastic skirts onder de deuren er ook af?
Kun je de ‘doglegs’ beter inspecteren.
Oja in de deuren had ik ook nog roest. Rare plek. Zie foto
De sid-skirts die om de dorpel zitten heb ik er af, valt alles mee met roest, ook via de doppen in de dorpel gekeken, ziet er nog als nieuw uit. De achterste bevestiging van de skirt in de wielkuip is aan deze kant toch ook doorgerot, zit een klein gaatje in. Ik heb op internet een mooie manier gezien om dat dicht te maken: stappenboor er in en een dichtgelaste carrosseriering er in lassen. De deuren heb ik nog niet goed naar gekeken, op het eerste gezicht is daar niets op aan te merken. Ik probeer het stap voor stap te doen, een wielkuip vind ik al een flinke tijdinvestering.
tanisha schreef: ↑do 03 nov, 2022 20:07
De roest van de Foto's in de wielkuipen achter is helaas heel normaal.
Ik vind het gelukkig niet "normaal", vergeleken met andere verhalen en afbeeldingen vind ik het bij mij enorm meevallen.
Gisteren tussen 13.00u en 19.00u was een periode van puur geluk; alle storingslampjes uit bij de 9-5, heerlijke

totdat mijn vrouw om 19.00u weg moest met de 9-3 (de 9-5 staat bij mij op werk ivm het gebruik van de werkplaats voor de roestpreventie) "hij start niet" kreeg ik te horen....

zelf gekeken, hij start wel maar ook niet.. de startmotor draaide, maar neemt de motor niet mee, bendix blijft hangen. Ik heb nog geprobeerd om met een stuk pijp op de starmotor te tikken, maar hij zit te ver ingebouwd om er goed bij te kunnen. Nu staat er een nieuwe Dacia van mijn schoonouders naast het huis... de buurt zal wel weer denken; "zo heeft ie eindelijk een nieuwe auto" #ksak