winteroverblijfselen

1997-2010
Plaats reactie
Pieter
Geregistreerd lid

winteroverblijfselen

Bericht door Pieter » wo 17 mar, 2004 20:38

Ik heb, voor het eerst na het laatste winteroffensief, mijn motorkap opengedaan. Er lijkt heel wat zoutaanslag en dergelijke tegen het motorblok aan te zitten. Kan dat wel, en mag ik dat er gewoon afwassen, of laat ik zoiets beter zitten. Maw, moet je een Saab ook onder de motorkap poetsen.
Tweede vraagje: is het mogelijk dat je ruitensproeiers door het zout op de wegen dichtslibben, of moeten die sproeiertjes het altijd doen.
Ik heb namelijk een week of twee geleden, toen de zomer nog niet begonnen was zoals vandaag, maar toen er wel nog heel wat verse sneeuw lag, heel wat moeite gehad om mijn ruiten te sproeien.

Bedankt alvast, Pieter

B235R
Lid van verdienste

Re: winteroverblijfselen

Bericht door B235R » wo 17 mar, 2004 20:51

Je blok mag en kun je schoonmaken, das geen probleem!!

Maar pas op voor je ABS blok, evt. sirene's van alarm. misschien ff afdekken met een goede doek/papier en niet gericht op spuiten met de hogedruk. Het schoonmaken opzich moet met een goed sopje allesreiniger/ H.T.K. schoonmaakmiddeltje en een kwastje/spons, wel goed komen.

Je ruitensproeier kan dicht gaan zitten met smeer, schoonmaken kan met een soort van ruitensproeier afstelnaald, of misschien is er wel een van je T-stukjes/sproeiers kapot kan wel eens voorkomen.

Pieter
Geregistreerd lid

Bericht door Pieter » ma 22 mar, 2004 11:29

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ook na herhaaldelijk schoonmaken van de ruitensproeiers. Ze sproeien helemaal niet of geven na lang aan de hendel trekken maar een flauw straaltje. Ondertussen gaan de wissers dus over een droge, vuile voorruit over en weer en zie ik de sproeiers bij de lampen wel goed hun werk doen.

Zou het dan toch kunnen dat er iets is kapotgevroren, want de problemen zijn begonnen toen het daar eens een weekje wat kouder is geweest. Zou me eigenlij toch verbazen, want er zat sproeivloeistof van bij de dealer in.

Ik kan ook niet zien of er iets beschadigd is, want de hele onderkant van de motorkap is afgedekt met isolatiemateriaal.

Heeft iemand enig idee hoe dat is te verhelpen, want ik heb weinig zin om hiervoor naar de dealer te moeten, en ik moet nog 3000 kilometer wachten voor de auto weer een onderhoudsbeurt moet krijgen.

Pieter

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 22 mar, 2004 21:54

probeer de slangetjes eens met een luchtspuitje door te blazen, of haal de motorkapbekleding onderaan los en check ff of de doorvoerstukjes nog wel functioneren.

Plaats reactie