Hulp bij 9-5 SE 2.3L turbo AUTOMAAT uit 1997 kopen..
-
djamilo
- Geregistreerd lid
Hulp bij 9-5 SE 2.3L turbo AUTOMAAT uit 1997 kopen..
Hallo,
ik hoop dat iemand mij wil helpen,
ik heb geen verstand van auto's, maar weet wel wat ik mooi vind, ik wilde kijken naar een 9-3 van rond de 5000,00 euro, maar kwam een mooie 9-5 tegen, er staat 180000 op de teller, met onderhoudsboekjes, wat zijn typische ' kwalen' bij deze auto? is een ANWB keuring voldoende?
veel dank alvast!!
mvg
ik hoop dat iemand mij wil helpen,
ik heb geen verstand van auto's, maar weet wel wat ik mooi vind, ik wilde kijken naar een 9-3 van rond de 5000,00 euro, maar kwam een mooie 9-5 tegen, er staat 180000 op de teller, met onderhoudsboekjes, wat zijn typische ' kwalen' bij deze auto? is een ANWB keuring voldoende?
veel dank alvast!!
mvg
-
Wouter
- Donateur (2x)

Hoi,
5000 Euro betekent zo'n beetje de onderkant van de markt van Saab's 9-5. Maar goed, het blijft een smak geld en daarom lijkt een ANWB keuring mij zinvol.
Zijn de beurten door een dealer uitgevoerd? Dit i.v.m. talloze modificaties. Klopt de NAP?
Ik zou vooral kritisch kijken naar het blok. Komt er bij een (koude) start een blauwe pluim uit de uitlaat? Dit kan duiden op black sludge met alle problemen van dien, zoals het vroegtijdig overlijden van de turbo (of erger).
Verder zal een ANWB keuring over de meeste zaken uitsluitsel moeten geven.
Wouter
5000 Euro betekent zo'n beetje de onderkant van de markt van Saab's 9-5. Maar goed, het blijft een smak geld en daarom lijkt een ANWB keuring mij zinvol.
Zijn de beurten door een dealer uitgevoerd? Dit i.v.m. talloze modificaties. Klopt de NAP?
Ik zou vooral kritisch kijken naar het blok. Komt er bij een (koude) start een blauwe pluim uit de uitlaat? Dit kan duiden op black sludge met alle problemen van dien, zoals het vroegtijdig overlijden van de turbo (of erger).
Wouter
-
djamilo
- Geregistreerd lid
Wouter bedsnkt voor je antwoord,Wouter schreef:Hoi,
Wouter
de auto is dealeronderhouden, KM stand klopt, dus ik kan eigenlijk wel 's gaan kijken naar de auto, en dan met name die koude start uitvoeren.....
mvg
milo
-
robertw
-
djamilo
- Geregistreerd lid
-
robertw
okie, ik hoor het wel. let wel...een VW is een totaal andere auto (...) dan een Saab, dus ook een totaal andere filosofie van auto´s maken. Zo had ik gisteren een Mercedes man op bezoek die eerst graag in de kofferbak wilde kijken..god mag weten waarom. (grapje)
gezien de 9-5 van jou voorkeur relatief nieuw is na zijn introductie (97) is het dus van groot belang de onderhoudshistorie en de nadien uitgevoerde modificaties bij de hand te hebben. veel s6s
/rw
gezien de 9-5 van jou voorkeur relatief nieuw is na zijn introductie (97) is het dus van groot belang de onderhoudshistorie en de nadien uitgevoerde modificaties bij de hand te hebben. veel s6s
/rw
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
B235R
- Lid van verdienste
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
djamilo