Beste mensen,
Nog steeds hebben we regelmatig last van een 'stotterende' 9-5. Zie mijn vorige topic.
Wellicht dat het te maken heeft met de brandstof. Normaliter tanken we altijd Euro 95 van Texaco. Laatst een paar malen benzine van een ander merk: Total, Shell. Het lijkt dat hierdoor de klachten minder worden/verdwijnen.
Hoe is jullie ervaring met de verschillende brandstoffen? Zijn er heden ten dagen nog wel echte verschillen hiertussen?
We hebben overigens een '99 Saab 9-5 2.0 SE lpt.
GR. Peter
Benzine voor je Saab 9-5
-
ecke
- Geregistreerd lid
Re: Benzine voor je Saab 9-5
Ha Peter,
Ik weet dat er in het verleden problemen geweest zijn tussen saabs en de brandstof van texaco. Hierover heeft een stukje in de autovisie gestaan en het is mij bevestigd door iemand die het goed weet. Het ging toen over " black sludge" maar er waren meer dingen aan de hand geloof ik, vraag me niet exact wat, want ik weet dat heel eerlijk gezegd niet. Feit is wel dat wij iig met de Saab texaco mijden.
Willem
Ik weet dat er in het verleden problemen geweest zijn tussen saabs en de brandstof van texaco. Hierover heeft een stukje in de autovisie gestaan en het is mij bevestigd door iemand die het goed weet. Het ging toen over " black sludge" maar er waren meer dingen aan de hand geloof ik, vraag me niet exact wat, want ik weet dat heel eerlijk gezegd niet. Feit is wel dat wij iig met de Saab texaco mijden.
Willem