Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

1997-2010
Gebruikersavatar
meerkoet
Donateur (9x)
Donateur (9x)
Berichten: 283
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 13:30
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door meerkoet » za 23 okt, 2021 13:53

Ik heb ze van de week laten poedercoaten in Waddinxveen. Velgen zijn nog niet ontploft tijden het rijden :| En ik doe nu al een maand 700 km per week, wel gewoon rustig aan :O:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door meerkoet op wo 17 nov, 2021 23:39, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MVE
Geregistreerd lid
Berichten: 583
Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door MVE » za 23 okt, 2021 14:03

J.vandermeulen schreef:
do 01 aug, 2019 13:45
Het gaat niet al mis bij het coaten zelf maar later bij het rijden. Waarom zouden de mensen van Hirsch het afraden als het niks uitmaakt?
Hirsch raad ook sterk af om op LPG te rijden icm tuning.
Ze hebben gewoon geen zin in gezeur als ze zeggen “prima, coat ze maar” en het mócht een keer misgaan (mogelijk door iets anders dan het coaten).
@Saab Surplus
9-3OG Coupé Turbo LPG
9-3SC Aero TTID
9-3SC Aero V6 LPG (EX)
900i Coupé 8v (EX)

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 2688
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door J.vandermeulen » za 23 okt, 2021 16:18

Ik heb die vogel van Hirsch echt wel ff gevraagd of het nu wel of niet een probleem was. Ik heb er geen verstand en heb het dus niet gehad over de maximale temperatuur of verschillende behandelingen maar mij staat bij dat hij vrij resoluut was en onderbouwd aangaf waarom het een probleem is.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Gebruikersavatar
MVE
Geregistreerd lid
Berichten: 583
Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door MVE » za 23 okt, 2021 16:33

Tja… Ik denk dat er wel honderden Hirsch velgen in NL gepoedercoat zijn. Er gaan niet links en rechts Saab de vangrail in door gebroken six spokes.
@Saab Surplus
9-3OG Coupé Turbo LPG
9-3SC Aero TTID
9-3SC Aero V6 LPG (EX)
900i Coupé 8v (EX)

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 2688
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door J.vandermeulen » za 23 okt, 2021 18:40

Maar als je toch gaat zit je in ieder geval in een veilige auto!
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Gebruikersavatar
svanweenen
Geregistreerd lid
Berichten: 195
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 11:15
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door svanweenen » za 06 nov, 2021 20:30

In Sint-Maartensdijk zit Eazyblast. Professioneel straalwerk en spuitwerk (poedercoaten adviseer ik niet bij deze velgen) daar is de mogelijkheid om het zelf te doen voor degene die dat liever wil.
Velgjes zijn als nieuw na een bezoekje.
Saab 9-5 2.0 turbo 2001 (MK1)
ex Saab 9000 3.0 V6 CDE 1995
ex Saab 9000 3.0 V6 CSE 1995

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door evo » zo 07 nov, 2021 12:30

Ik denk niet dat je poedercoaten hoeft te laten vanwege mogelijke verzwakking van je metaal. Temperatuur van de oven bij poedercoaten zou ergens tussen de 140 en 220C moeten liggen (wiki). Als je velgen dat al niet aan kunnen, horen ze niet onder een auto thuis ;-)
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
svanweenen
Geregistreerd lid
Berichten: 195
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 11:15
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door svanweenen » zo 07 nov, 2021 12:34

ik heb geen idee of het wel of niet kan, wellicht is het een goed idee om dan gewoon eens contact te leggen met Hirsch. glasparelstralen en spuiten kan sowieso en is minstens net zo mooi.
Saab 9-5 2.0 turbo 2001 (MK1)
ex Saab 9000 3.0 V6 CDE 1995
ex Saab 9000 3.0 V6 CSE 1995

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 2688
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door J.vandermeulen » zo 07 nov, 2021 12:40

Ik heb al eens contact gehad met iemand van Hirsch met de duidelijke boodschap niet doen!
Maar het is altijd leuk om techneuten aan te horen die beargumenteerd stellen dat het geen probleem is.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Gebruikersavatar
svanweenen
Geregistreerd lid
Berichten: 195
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 11:15
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door svanweenen » zo 07 nov, 2021 12:43

Als ze van Hirsch zeggen niet doen, dan gewoon niet doen. :wink:
Saab 9-5 2.0 turbo 2001 (MK1)
ex Saab 9000 3.0 V6 CDE 1995
ex Saab 9000 3.0 V6 CSE 1995

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door evo » zo 07 nov, 2021 12:55

Je moet sowieso doen waar ze zelf achter staat, en dan hopelijk vanwege de juiste argumenten.
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
Spatje
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 03 nov, 2010 19:56
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door Spatje » ma 08 nov, 2021 14:09

Mijn Hirsch velgen een paar jaar geleden laten natlakken, dat was geen succes, met een paar weken toch alweer beschadigingen die steeds groter werden. De lak was gewoon niet bestand tegen de belasting van elke dag. Ondanks dat er toch 4 lagen lak op zaten was de kwaliteit gewoon teleurstellend. Na iets van 2 jaar huilen heb ik ze maar laten stralen en poedercoaten. Uiteindelijk een hele mooie glans erop gekregen, nagenoeg gelijk aan de originele kleur. Nu 4 jaar verder werkelijk nog geen spoor van een beschadiging.
Ben het met Evo eens, als wielen geen 200°C aan kunnen horen ze niet onder een auto.
Poedercoaten gaat trouwens ook niet met een vlam, maar gewoon in een oven als het poeder al is aangebracht, meestal elektrostatisch.
Nu 9-5NG 2.8T 2011 Oak Grey met enkele mods
en omdat ik geen afscheid kan nemen: 9-5 Aero Estate Hirsch 300pk 2008
Verkocht: 9-3 Cabrio 2.0T bj 2000, 9000 Aero bj 1994

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Hirsch 18” sixspokes poedercoaten of spuiten?

Bericht door ghulst » di 09 nov, 2021 20:56

Afbeelding
Ik heb die van mij laten spuiten. Ja, het was een hoop werk en ja, het was een hoop geld. Maar ze blijven keurig en ze zien er super uit, net zoals ze bij Hirsch vandaan kwamen.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Plaats reactie