De Zweedse Zweedse
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3612
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De Zweedse Zweedse
Mooie volgorde van foto’s . Was hard nodig
Maar ziet er weer netjes uit en kan nog langer mee dan voorheen
Maar ziet er weer netjes uit en kan nog langer mee dan voorheen
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- daniel 9-3
- Donateur
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: De Zweedse Zweedse
Ik mis nog het eindresultaat met netjes het biesje weer aan de buitenkant. Schijnt dat die dingen zeer zeldzaam worden en in Rhenen nog wel voorradig zijn.
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3612
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De Zweedse Zweedse
Je bedoelt dat dubbelgevouwen sierrandje? Wist niet dat die schaars werden. Mag jansen ze wel in de kluis leggen straks
Beetje ondingen trouwens. Ik heb ze er nu een jaar of drie opzitten (nieuw) en ze zijn echt al niet meer strak. Materiaal blijft gewoon niet lang in de vorm.
Beetje ondingen trouwens. Ik heb ze er nu een jaar of drie opzitten (nieuw) en ze zijn echt al niet meer strak. Materiaal blijft gewoon niet lang in de vorm.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5002
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De Zweedse Zweedse
Ja die worden zeker schaars. Sterker nog: momenteel zijn ze niet nieuw meer te krijgen. En mooi resultaat, Eelke!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- daniel 9-3
- Donateur
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: De Zweedse Zweedse
Ja ze blijven niet zo lang mooi.
Als ze nu weer slecht er aan toe zijn eens een alternatief opzoeken.
Iemand een idee?
Als ze nu weer slecht er aan toe zijn eens een alternatief opzoeken.
Iemand een idee?
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
-
- Donateur
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo 07 apr, 2019 11:31
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: De Zweedse Zweedse
Biesje? Help me even, kan ik daar bij mijn roest-restauratie ook rekening mee houden. Binnenkort mijn nieuwe lasapparaat binnen (Lorch MPro CuSi) en dan mijn skills wat op niveau brengen
Saab 9-5 1999 3.0 V6 B308E - reparatie in progress...
- daniel 9-3
- Donateur
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: De Zweedse Zweedse
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6825
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse
Zal nog even een foto posten met de lijst erop!
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: De Zweedse Zweedse
Zat al terug te zoeken in het topic. Ontdekte dat je foto in je openingspost verdwenen is. Maar toen dacht ik ... (misschien niet helemaal goed zichtbaar, maar voor het idee. Misschien heb jezelf een betere foto)
Probleem is dat je er niet met je vingers aan moet pulken, maar met je vingers eromheen voorzichtig af moet trekken, zoals de foto toont. Dan krijg je "golfjes". Zou dat met een heteluchtpistool weer strak gemaakt kunnen worden, eigenlijk?
Probleem is dat je er niet met je vingers aan moet pulken, maar met je vingers eromheen voorzichtig af moet trekken, zoals de foto toont. Dan krijg je "golfjes". Zou dat met een heteluchtpistool weer strak gemaakt kunnen worden, eigenlijk?
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3612
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De Zweedse Zweedse
Het gaat dus om het kunststof binnenrandje van de achterste wielkasten. Die zijn los van de wielkuip en beschermen de platte rand van het plaatwerk.
Laatst gewijzigd door Tubbe op wo 19 jan, 2022 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: De Zweedse Zweedse
Op de geplaatste foto hierboven (even klikken) kun je ze nog net zitten en vallen op door de twee plekken waar een onverlaat zijn vingers of ander gereedschap ooit eens tussen had gewurmd. Ze beschermen net wat extra tegen steenslag en rondgeslagen vuil dat anders op de rand van het plaatwerk terecht zou komen en eerder door roest zou kunnen worden aangevallen.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6825
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse
De problemen met de nIoff liggen niet aan het GKH. Gisteren met wat warmer weer had ik een lange rit. Praktisch 150km op de cruisecontrol met 100km/u, de afslag af, weer gas geven maar meteen duidelijk minder vermogen en een nIoff die waarden aangeeft tussen de -60 en -240. Wonderlijke machines zijn de 9-5 DE's... Ga binnenkort maar eens de aarde verleggen van het thermostaathuis direct naar de accu, kijken of dat wat uitmaakt.
Vandaag eindelijk weer eens tijd voor een klusje, vanwege weinig KM's en een uitzonderlijke betrouwbare 9-5 lang niets gedaan. Maar het schakelen vond ik nog steeds niet helemaal top en toch ook wat beweging bij steviger optrekken. Daarom maar om te proberen het gele powerflex blok gekocht voor de bak "steun". De stang had ik al vervangen, maar mijn hemel wat een speling zat er al weer op, rubber duwde ik er met 1 vinger uit. . Gele blokje geplaatst en voelde meteen al een stuk strakker. Vond de aanhaalmomenten wat cryptisch in de Haynes, maar het zit allemaal goed vast. Kleine moeite, veel plezier!
Vandaag eindelijk weer eens tijd voor een klusje, vanwege weinig KM's en een uitzonderlijke betrouwbare 9-5 lang niets gedaan. Maar het schakelen vond ik nog steeds niet helemaal top en toch ook wat beweging bij steviger optrekken. Daarom maar om te proberen het gele powerflex blok gekocht voor de bak "steun". De stang had ik al vervangen, maar mijn hemel wat een speling zat er al weer op, rubber duwde ik er met 1 vinger uit. . Gele blokje geplaatst en voelde meteen al een stuk strakker. Vond de aanhaalmomenten wat cryptisch in de Haynes, maar het zit allemaal goed vast. Kleine moeite, veel plezier!
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3612
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De Zweedse Zweedse
Bedankt voor de terugkoppeling. Teleurstellend dat het GKH geen oplossing lijkt te bieden. Anderszins niet verrassend: een gkh dat niet goed werkt valt al snel door de mand bij elektronische controles. Ik begin meer en meer de “joints” te verdenken in de kabelboom. Maar vraag me niet waar dat op is gebaseerd.
Haalt wel m’n plezier uit de auto al met al omdat ie met warm weer gewoonweg onbetrouwbaar is qua power…
Haalt wel m’n plezier uit de auto al met al omdat ie met warm weer gewoonweg onbetrouwbaar is qua power…
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6825
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse nIoff again....
Aanvulling mede op basis van Tube, vandaag weer een lange rit met mooi weer. Lang op de cruisecontrol, daarna even een collega afzetten, weer wegrijden en gelijk is het vermogen ver te zoeken en natuurlijk de weer die nIoff. Auto komt even in rood qua Turbodruk, maar gaat daarna meteen terug naar iets voor het rood en je voelt de auto duidelijk inhouden. Apart dat het consequenter is dan vorig jaar, toen was het incidenteel een keer, nu is het 2 uit 2. Ook blijft hij dit houden op een rit van 38km, meestal viel hij dan weer terug. Oke, er zat gewone witte pomp euro95 in, maar zo extreem inhouden kan daar niet door komen. Wat ik in ieder geval uit kan sluiten (of juist niet want die zijn vervangen sinds vorige zomer): LMM, Luchtfilter, GKH.
Gaat een hele speurtocht worden. Nu lijkt het redelijk specifiek te zijn voor 9-5 DE"s, dus is de vraag ook wat er anders is aan de setup van de DE tov de andere 9-5's. Wie het weet mag het zeggen, wie het niet weet mag het zingen met een lied.
Pffff, snap sinds vandaag wel @Tubbe jouw opmerking dat het je plezier uit de auto haalt door de onbetrouwbaarheid qua power.
Gaat een hele speurtocht worden. Nu lijkt het redelijk specifiek te zijn voor 9-5 DE"s, dus is de vraag ook wat er anders is aan de setup van de DE tov de andere 9-5's. Wie het weet mag het zeggen, wie het niet weet mag het zingen met een lied.
Pffff, snap sinds vandaag wel @Tubbe jouw opmerking dat het je plezier uit de auto haalt door de onbetrouwbaarheid qua power.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tjøørd
- Donateur (6x)
- Berichten: 3530
- Lid geworden op: za 08 okt, 2005 12:27
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse nIoff again....
DI misschien?
(Zingen is niet mijn sterkste kant)
(Zingen is niet mijn sterkste kant)
9-5 Vector Estate 2004
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982