De Zweedse Zweedse
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: De Zweedse Zweedse; armlastige Saab
Let je op de kracht waarmee je de "taartpoten" monteert? Tot MY2002 18 Nm, daarna 30 Nm.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse; armlastige Saab
Dat lesje heb ik wel geleerd ja! Maar deze viel er al af voordat ik überhaupt iets kon aandraaien laat staan op moment zetten.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De Zweedse Zweedse; armlastige Saab
Balen! Ik heb 't 1x eerder meegemaakt, heel irritant als je daar mid-klussen achter komt.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse; armlastige Saab
Maandag naar een lasbedrijf bij mij om de hoek gefietst; "mannen kunnen jullie dit maken?" "Huh is toch nieuw, gewoon terugsturen, krijg je een nieuwe!" "Ja klopt, maar dit gaat sneller en scheelt weer verzenden en vernietigen van spullen." "Oh, ok, is natuurlijk ook zo gebeurd, ligt vanmiddag klaar, maar starttarief is 15 euro ook al is dit amper werk." Zo gezegd, zo gedaan, 's middags opgehaald en zat weer keurig vastgelast. Gisterochtend een vrije ochtend dus auto opgekrikt en binnen 40 minuten zat alles weer goed vast. Rijdt zeer comfortabel en hopelijk na het uitlijnen nog weer een beetje meer.
Vanochtend wel wat raars, bij wegrijden koude motor ging het in de 1 prima, schakel door na zijn 2 en begon te horten en stoten. 2 seconden maar en na dot gas geven was het weg. Heeft hij wel vaker last van; met koude motor starten en dan wat bokkig doen als je de tweede versnelling laat opkomen. Is ook alleen van de 1 naar de 2. Net alsof de koppeling even wakker moet worden.
Vanochtend wel wat raars, bij wegrijden koude motor ging het in de 1 prima, schakel door na zijn 2 en begon te horten en stoten. 2 seconden maar en na dot gas geven was het weg. Heeft hij wel vaker last van; met koude motor starten en dan wat bokkig doen als je de tweede versnelling laat opkomen. Is ook alleen van de 1 naar de 2. Net alsof de koppeling even wakker moet worden.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse
Vanochtend een bezoekje gebracht als laatste stap in het proces van de wielophanging. Rijdt nu nog beter. En dit weekend ook het ringetje van de bovenste poelie vervangen en de poelie zelf. Voorlopig weer even genoeg geklust en tevreden met het resultaat.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse
Het is lang stil geweest hier! Ondertussen o.a. het gasklephuis en vorige week de LMM vervangen, loopt nu erg mooi! Staat nu ook een EV voor de deur die we ook prive gaan rijden, dan schieten meteen allerlei ideeen door mijn hoofd: weer een 900 of toch een 9000 Aero of Anni?!? Maar als ik de 9-5 dan zo zie staan, is het echt wel een briljante uitvoering dus de keuze gemaakt dat hij vooralsnog blijft!
Met de APK in het vooruitzicht, wordt het tijd voor het laswerk. Nu had ik mijn hoop gevestigd op de schadehersteller bij mij om de hoek, maar die zit nog heel lang vol. Wie heeft er in de omgeving van Bussum (regio Amersfoort/Amsterdam dus) tips voor een goede lasser. In ieder geval moeten de twee gaten in de rechter wielkas gedaan worden, overige kan later een keer.
Met de APK in het vooruitzicht, wordt het tijd voor het laswerk. Nu had ik mijn hoop gevestigd op de schadehersteller bij mij om de hoek, maar die zit nog heel lang vol. Wie heeft er in de omgeving van Bussum (regio Amersfoort/Amsterdam dus) tips voor een goede lasser. In ieder geval moeten de twee gaten in de rechter wielkas gedaan worden, overige kan later een keer.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
Net mijn Anni laten doen bij lasser in Soesterberg, maar die zit tot september vol. Heb mijn estate laten doen in Rhenen. Ziet er ook netjes uit.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
Wow Lucratieve business! Rhenen had ik paar maanden geleden voor de draagarmen, maar zat toen ook heel vol dus gok dat hij nog steeds weinig tijd heeft. En is eigenlijk net te ver weg (maar met leenauto is dat op te lossen). Kan Rhenen altijd eens bellen.maar die zit tot september vol
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
Zeker proberen, is heel druk maar plant geen maanden vooruit. En dan rijd je weer eens oldschool 9-3 als vervangend vervoer!
Welkom voor koffie!
Welkom voor koffie!
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
Dank voor alle tips. De auto gaat binnenkort naar Rhenen!
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
Vandaag de auto afgeleverd bij Saab Service Rhenen, wat een mooie plek en aardige eigenaar! Maandag haal ik haar weer op met naar alle waarschijnlijkheid ook een verse APK.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
Ben altijd heel verheugd om er naartoe te gaan (hoe bedroevend de reden soms is) en kom er ook altijd met een glimlach weer vandaan. Heel groot saabhart daar. En het uitzicht is geweldig aan de Rijn! Fijn dat ze je over het weekend kunnen helpen.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
Heel fijn adres, idem ga altijd weer blij terug, fijne vent met enorme kennis en saabhart. Weet overal wel een oplossing voor.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: De Zweedse Zweedse: Tips voor laswerk
De auto is weer terug en de wielkuip is weer netjes, daarnaast is voor de APK nog flexibele deel van de uitlaat vervangen. Ziet er weer top uit en kan er weer een jaar tegenaan!
Laatst gewijzigd door Gele aero op di 18 jan, 2022 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.