mijn Griffin estate Update: accu
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn nieuwe V6 estate
Ik ben nu al twee jaar de eigenaar van een mooie Frost Grey 3.0t estate. Ik heb de auto in Oss gevonden bij een algemene handels garage. De koets en het interieur zijn erg mooi en de techniek voelde fris. Reed goed en alles werkte. Geweldig als nieuw klinkende AS3! Alleen stok oude banden....
Het is een volledig Griffin uitgevoerde V6, op het stuurtje, de wielen en het Griffin embleem na. Het stuurtje zit in mijn andere 9-5 en komt er tzt in, de Griffin wielen vind ik eigelijk niet zo mooi en de logo's zullen me worst wezen.
Na de aankoop. 219.000 km
Al eerste gingen er nieuwe wieltjes onder
Daarna de distributie vervangen, motorsteunen en subframerubbers. Ander achterstallig onderhoud en de airco aangepakt en onder meer de condensor vervangen. heerlijk fris rijden in een heerlijke auto!
Na een tijdje kwam de reden dat de auto te koop stond bij een algemene garage voor een scherpe prijs aan het licht: Bij goed warme motor ging bij stationair draaiende motor het olielampje aan. bij normaal rijden merkte je het niet eigenlijk, maar als je na een rit de auto voor de garagebox zette de box opendeed en de auto erin reed, dus na een tijdje stationair, floepte altijd het olielampje aan.
Bij IJdorff konden ze geen vervuiling in het bok vinden en uiteindelijk is de krukas geslepen en zijn er overmaatse lagerschalen gemonteerd. Het blok loopt er wel stiller van.
Aan het verbruik op de snelweg is te merken dat alles goed werkt. Als ik alleen snelweg rij met 100 km p/u is het verbruik 1:11,5 (euro 98).
[/url]
Nu wij een hond hebben zit er een hondenrek in en moet dit uiteindelijk de gezinsauto op gas worden. Voor de lpg wordt ingebouwd moet de auto helemaal goed zijn. Op dit moment is er een nieuwe voorruit gemonteerd omdat de oude te bekrast was, door de 'spinnenwebben' zag je bijna niks meer tegen de zon in. Verder worden de hoekjes voor de achterwielkasten gelast en komt er een afneembare trekhaak op.
In de tijd dat ik m heb heeft ie ook veel geschorst gestaan in mijn garagebox.
De andere 9-5, de 1998 sedan op LPG is namelijk de daily (met de trekhaak) en die blijft maar gaan. Inmiddels ruim 420.000 km en rijdt nog steeds geweldig. het plan is dat als die het niet meer doet, er LPG in de V6 estate komt. Maar met de huidige brandstofprijzen kan dat zo maar eerder zijn.....
Het is een volledig Griffin uitgevoerde V6, op het stuurtje, de wielen en het Griffin embleem na. Het stuurtje zit in mijn andere 9-5 en komt er tzt in, de Griffin wielen vind ik eigelijk niet zo mooi en de logo's zullen me worst wezen.
Na de aankoop. 219.000 km
Al eerste gingen er nieuwe wieltjes onder
Daarna de distributie vervangen, motorsteunen en subframerubbers. Ander achterstallig onderhoud en de airco aangepakt en onder meer de condensor vervangen. heerlijk fris rijden in een heerlijke auto!
Na een tijdje kwam de reden dat de auto te koop stond bij een algemene garage voor een scherpe prijs aan het licht: Bij goed warme motor ging bij stationair draaiende motor het olielampje aan. bij normaal rijden merkte je het niet eigenlijk, maar als je na een rit de auto voor de garagebox zette de box opendeed en de auto erin reed, dus na een tijdje stationair, floepte altijd het olielampje aan.
Bij IJdorff konden ze geen vervuiling in het bok vinden en uiteindelijk is de krukas geslepen en zijn er overmaatse lagerschalen gemonteerd. Het blok loopt er wel stiller van.
Aan het verbruik op de snelweg is te merken dat alles goed werkt. Als ik alleen snelweg rij met 100 km p/u is het verbruik 1:11,5 (euro 98).
[/url]
Nu wij een hond hebben zit er een hondenrek in en moet dit uiteindelijk de gezinsauto op gas worden. Voor de lpg wordt ingebouwd moet de auto helemaal goed zijn. Op dit moment is er een nieuwe voorruit gemonteerd omdat de oude te bekrast was, door de 'spinnenwebben' zag je bijna niks meer tegen de zon in. Verder worden de hoekjes voor de achterwielkasten gelast en komt er een afneembare trekhaak op.
In de tijd dat ik m heb heeft ie ook veel geschorst gestaan in mijn garagebox.
De andere 9-5, de 1998 sedan op LPG is namelijk de daily (met de trekhaak) en die blijft maar gaan. Inmiddels ruim 420.000 km en rijdt nog steeds geweldig. het plan is dat als die het niet meer doet, er LPG in de V6 estate komt. Maar met de huidige brandstofprijzen kan dat zo maar eerder zijn.....
Laatst gewijzigd door op op zo 04 sep, 2022 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: mijn Griffin estate
Niet voor de purist maar ik heb nog wel een mooi zwart leren MK2 Aero interieur staan voor deze auto.
Elektrisch, verwarmd én geventileerd!
Vreselijk mooie kleur trouwens!
Elektrisch, verwarmd én geventileerd!
Vreselijk mooie kleur trouwens!
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn Griffin estate
Ik heb geen ervaring met de mk2 geventileerde stoelen, maar ik vind de mk1 het lekkerst zitten. En het is bij mij nog lang niet aan vervanging toe gelukkig
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: mijn Griffin estate
Dan niets aan veranderen!
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn Griffin estate
waar je me wel blij mee maakt zijn lederen deurkaarten met houten vensterbanken, is in België veel geleverd maar nu zeldzaam aan het worden.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: mijn Griffin estate
Mmmm daar heb ik volgens mij nog wel een set van liggen, zal eens kijken.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn Griffin estate Lpg ingebouwd
Vorige week is een LPG installatie ingebouwd bij Boertien In Wezep. Een Vogels omdat Vialle helaas failliet is. Het loopt heel mooi en zuinig ook. Na de eerste tank snelwegkilometers tank ik 56 liter lpg op 590 kilometers, dat is 1 op 10,5.
En het rijdt op lpg mooier dan op benzine.
En het rijdt op lpg mooier dan op benzine.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: mijn Griffin estate Update: LPG ingebouwd!
Netjes !
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn Griffin estate Update: LPG ingebouwd!
De rekensom over de terugverdientijd is nu nog voordeliger. LPG tank je nu voor 1,01 euro en benzine is 2,30 euro.
De inbouw kostte 2.300 euro en dat is dus al na een kleine 18.000 km terugverdiend! Dat zal over een maand of 9 zijn, want ik moet veel naar Nijmegen voor mijn bejaarde moeder. De wegenbelasting wordt wat duurder (ongeveer 30 euro per maand) maar dat heb je er ook zo weer uit.
mijn 2.3 9-5 sedan staat inmiddels op 440.000 km en daar heb ik ik in de 9 jaar dat ik heb heb niet één probleem met de lpg installatie gehad. Daar heb ik 190.000 kilometers mee gereden met een prijsverschil van 1 euro tussen benzine en lpg, dus ten opzichte van benzine heb ik daar 19.000 euro niet aan brandstof hoeven uitgeven.....
de V6 estate staat nu op 240.000 km, dus daar hoop ik nog lang van te genieten.
De inbouw kostte 2.300 euro en dat is dus al na een kleine 18.000 km terugverdiend! Dat zal over een maand of 9 zijn, want ik moet veel naar Nijmegen voor mijn bejaarde moeder. De wegenbelasting wordt wat duurder (ongeveer 30 euro per maand) maar dat heb je er ook zo weer uit.
mijn 2.3 9-5 sedan staat inmiddels op 440.000 km en daar heb ik ik in de 9 jaar dat ik heb heb niet één probleem met de lpg installatie gehad. Daar heb ik 190.000 kilometers mee gereden met een prijsverschil van 1 euro tussen benzine en lpg, dus ten opzichte van benzine heb ik daar 19.000 euro niet aan brandstof hoeven uitgeven.....
de V6 estate staat nu op 240.000 km, dus daar hoop ik nog lang van te genieten.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: mijn Griffin estate Update: LPG ingebouwd!
Goed verhaal, zeker met de huidige prijzen.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn Griffin estate Brandstofpomp kaduuk
Vorige week vrijdag was ik met hond in het bos en op de terugweg deed de benzine pomp het ineens niet meer. Kennelijk voelde die zich overbodig met de LPG aan boord. Helaas had de pomp er niet bij bedacht dat ik hij onmisbaar is elke rit omdat de auto altijd op benzine start voordat hij overschakelt naar mij favoriete brandstof...
Gelukkig was er een stuk ijzer aan boord om klappen te geven op de onderkant van de benzinetank. Dat gedaan en geprobeerd te starten, niks nada nope. Hoe was het ook weer? Oh ja, je moet op de tank meppen terwijl iemand anders probeert te starten..... (Deze truuk heb ik jaren geleden van de ANWB geleerd en daarna zelf ook al eens toegepast.)
Gelukkig kon ik een wildvreemde uit het bos plukken en achter het stuur zetten om te starten terwijl ik onder da auto de klappen gaf. Hij vond het wel een raar verhaal, maar hij deed het toch en het werkte gelukkig! Dus ik kon weer naar huis.
Bij eerdere gevalletjes brandstof pomp deed de pomp het daarna gewoon weer een week of twee voordat het weer was. Na de derde keer lukt de truuk met de hamer meestal niet meer wordt er gezegd. Deze keer was dat niet zo. Nadat ik thuis was gekomen vertikte hij het meteen weer de volgende rit.
Garage gebeld en er zou een nieuwe pomp alvast besteld worden, maar hoe naar de garage te komen? De truuk werkte niet meer. Een sleepdienst laten komen is duur en een sleper die netjes met je auto omgaat staat nog niet in mijn telefoonboek.
Uiteindelijk heb ik de ANWB gebeld en de wegenwacht op de motor stond snel voor de deur. Na het proberen van de hamer werd gekeken of het LPG een noodstart zonder benzine kon maken, maar dat ging niet. Uiteindelijk heeft de wegenwacht de luchtinlaat los gemaakt om op remmenreiniger te starten. Hij spoot dat spul en ik moest starten en overschakelen op gas met de knop. De motor bleef op de remmenreiniger aardig aan de praat maar pakte telkens net niet op gas. Nadat de wegenwacht even naar de bus remmenreiniger keek en schudde om te zien of er nog wat in zat, werd de 'laatste poging' afgekondigd..... ....en bij de laatste poging lukte het, hij pakte op gas en bleef draaien! De bus remmenreiniger was echt helemaal leeg.
De motor liep na een minuutje of twee weer als een zonnetje en ik kon de auto naar de garage brengen voor een verse brandstof pomp. Dank zij de ANWB weer! Er was wel een CE lampje maar dat zal wel door de remmenreinigersbrandstof komen. Daar kan toch niks door stuk gaan?
De kapotte pomp heeft het 240.000 km uitgehouden, dus met een goede nieuwe pomp kunnen we er weer lang mee rondrijden.
Gelukkig was er een stuk ijzer aan boord om klappen te geven op de onderkant van de benzinetank. Dat gedaan en geprobeerd te starten, niks nada nope. Hoe was het ook weer? Oh ja, je moet op de tank meppen terwijl iemand anders probeert te starten..... (Deze truuk heb ik jaren geleden van de ANWB geleerd en daarna zelf ook al eens toegepast.)
Gelukkig kon ik een wildvreemde uit het bos plukken en achter het stuur zetten om te starten terwijl ik onder da auto de klappen gaf. Hij vond het wel een raar verhaal, maar hij deed het toch en het werkte gelukkig! Dus ik kon weer naar huis.
Bij eerdere gevalletjes brandstof pomp deed de pomp het daarna gewoon weer een week of twee voordat het weer was. Na de derde keer lukt de truuk met de hamer meestal niet meer wordt er gezegd. Deze keer was dat niet zo. Nadat ik thuis was gekomen vertikte hij het meteen weer de volgende rit.
Garage gebeld en er zou een nieuwe pomp alvast besteld worden, maar hoe naar de garage te komen? De truuk werkte niet meer. Een sleepdienst laten komen is duur en een sleper die netjes met je auto omgaat staat nog niet in mijn telefoonboek.
Uiteindelijk heb ik de ANWB gebeld en de wegenwacht op de motor stond snel voor de deur. Na het proberen van de hamer werd gekeken of het LPG een noodstart zonder benzine kon maken, maar dat ging niet. Uiteindelijk heeft de wegenwacht de luchtinlaat los gemaakt om op remmenreiniger te starten. Hij spoot dat spul en ik moest starten en overschakelen op gas met de knop. De motor bleef op de remmenreiniger aardig aan de praat maar pakte telkens net niet op gas. Nadat de wegenwacht even naar de bus remmenreiniger keek en schudde om te zien of er nog wat in zat, werd de 'laatste poging' afgekondigd..... ....en bij de laatste poging lukte het, hij pakte op gas en bleef draaien! De bus remmenreiniger was echt helemaal leeg.
De motor liep na een minuutje of twee weer als een zonnetje en ik kon de auto naar de garage brengen voor een verse brandstof pomp. Dank zij de ANWB weer! Er was wel een CE lampje maar dat zal wel door de remmenreinigersbrandstof komen. Daar kan toch niks door stuk gaan?
De kapotte pomp heeft het 240.000 km uitgehouden, dus met een goede nieuwe pomp kunnen we er weer lang mee rondrijden.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
mijn Griffin estate Update: LPG ingebouwd!
De CE brandt waarschijnlijk omdat het inlaattraject nogal valse lucht ging aanzuigen dus de balans tussen lucht en brandstof behoorlijk zoek was. Zou geen schade moeten berokken. Denk niet dat je m terugkrijgt van de garage net een melding.
Bij mij ook een keer zo gestart savonds laat, direct doorgereden naar een forummer voor een nieuwe pomp (motor draaiend gehouden) en de volgende dag gemonteerd.
Bij mij ook een keer zo gestart savonds laat, direct doorgereden naar een forummer voor een nieuwe pomp (motor draaiend gehouden) en de volgende dag gemonteerd.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
-
- Donateur
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo 07 apr, 2019 11:31
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: mijn Griffin estate Update: LPG ingebouwd!
Leuk om jouw V6 verhaal zo te lezen, ik hoop die van mij ook ooit rijdend te krijgen na een flink project. Binnenkort pak ik de klus weer op (laswerk).
Ik was nog wel even benieuwd: hoe is de garage er bij gekomen dat de krukas geslepen moest worden? Ik zie het verband tussen verminderde oliedruk niet helemaal. Meer om er zelf van te leren... Lijkt me nog een aardige operatie al met al.
Ik was nog wel even benieuwd: hoe is de garage er bij gekomen dat de krukas geslepen moest worden? Ik zie het verband tussen verminderde oliedruk niet helemaal. Meer om er zelf van te leren... Lijkt me nog een aardige operatie al met al.
Saab 9-5 1999 3.0 V6 B308E - reparatie in progress...
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn Griffin estate Update: Brandstofpomp
De pomp zit er weer in en voor de mooi heb ik nog nieuwe nummerplaten met opgelegde letters laten plaatsen. het ziet er weer deftig uit! Foto's volgen als ie weer gewassen is.
@ Sjares: Als ik het me goed herinner hadden ze een losse oliedrukmeter aangesloten, daar kun je precies mee meten op diverse punten in het systeem. Omdat er speling zat op de krukaslagers hield hij z'n druk stationair nier vast omdat door de speling de olie weglekte.
de krukaslagers waren behoorlijk weggesleten en door de slijtage op de krukas moest deze geslepen worden. Eigenlijk had ik toen het hele blok uit elkaar moeten laten halen....
@ Sjares: Als ik het me goed herinner hadden ze een losse oliedrukmeter aangesloten, daar kun je precies mee meten op diverse punten in het systeem. Omdat er speling zat op de krukaslagers hield hij z'n druk stationair nier vast omdat door de speling de olie weglekte.
de krukaslagers waren behoorlijk weggesleten en door de slijtage op de krukas moest deze geslepen worden. Eigenlijk had ik toen het hele blok uit elkaar moeten laten halen....
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: mijn Griffin estate Update: Brandstofpomp
Van de vier Saabjes uit mijn onderschrift gaat deze blijven, net als de rode 900 GLi. De 9-5 sedan 2.3 LPG VSi met 437.500 op de klok en de de 1972 95 V4 staan te koop.
Deze estate is de aflossing van de sedan en die zou er sowieso uitgaan, maar ook de 95 gaat weg. ik ben gewoon teveel met auto's bezig en dat kost te veel tijd. Andere hobby's heb kook nog.
De sedan heeft een KCP Bilstein B8 onderstel en stuurt zalig, maar de V6 is een heerlijk comfortabele stille cruiser met fijn geventileerde stoelen. hij heeft nu 248.000 op de teller en dat is toch een stuk frisser dan 437.000
Deze estate is de aflossing van de sedan en die zou er sowieso uitgaan, maar ook de 95 gaat weg. ik ben gewoon teveel met auto's bezig en dat kost te veel tijd. Andere hobby's heb kook nog.
De sedan heeft een KCP Bilstein B8 onderstel en stuurt zalig, maar de V6 is een heerlijk comfortabele stille cruiser met fijn geventileerde stoelen. hij heeft nu 248.000 op de teller en dat is toch een stuk frisser dan 437.000
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog