We hebben het hier thuis weer eens over de Saab gehad, met name m.b.t. de vraag of we geld willen blijven uitgeven aan een voertuig dat steeds weer nieuwe manieren verzint om zichzelf kapot te maken (SID-verlichting, bekerhouder, derde remlicht, sensor buitentemperatuur, ...), en de conclusie is dat we dat willen
Sinds we onze ID.3 hebben wordt er een stuk minder met de 9-5 gereden, wat op zich gunstig is gezien zowel de benzineprijzen als de onderhoudskosten.
Er zit momenteel ook wat speling op het stuur, hopelijk ten gevolge van versleten spoorstangen. Speling op het stuurhuis lijkt me in ieder geval toch niet te verwachten bij 180.000 km? Is er nog iets anders wat ik moet controleren? Draagarmen inclusief rubbers en kogels zijn reeds gedaan.
In het algemeen begint het tamelijk indirecte weggedrag me een beetje tegen te staan, dus nu ben ik ook aan het kijken naar een Bilstein B12 setje i.c.m. dikkere stabilisator. Eventueel een veerpootbrug erbij. Ik zie dat Bilstein B6 i.c.m. Maptun XT wat goedkoper is dan Bilstein B12 (met Eibach dus). Maakt dat veel verschil qua hoogte en/of weggedrag? Het zou denk ik wel mooi staan als de neus ietsjes verder zakt dan de kont.