Even voorstellen
Re: Even voorstellen
Hey Tubbe,
dank voor je reactie, de lucht die naar binnen geblazen wordt is lauw en wordt ook niet warm. Ik rijd s'morgens tussen 6 en half 7 weg richting werk, buitentemperatuur is dan zo'n -8 C. als eerste start ik de motor en dan maak ik de auto ijs/sneeuw vrij, normaal zou dat tijd genoeg zijn voor de thermostaat om te openen en de auto te verwarmen. Ik had inderdaad al begrepen dat horizontaal de normale bedrijfstemperatuur is, dit haalt hij s'morgens dus echt niet, de meter blijft heel laag. Ik ging er vanuit dat de thermostaat dicht zou blijven, maar dan zou de motor warmer moeten worden, als deze open blijft staan, is het dan mogelijk dat de meter nog steeds redelijk koud aangeeft, ik rijd s'morgens zo'n 20 kilometer over voornamelijk snelweg, ik schreef al, ik rijd 100/u tot 110 km/u.. Ik zal binnenkort maar eens een nieuwe gaan aanschaffen, heeft een van de forumleden nog tips (financieel en kwalitatief) waar te gaan shoppen?
Groet Mike
dank voor je reactie, de lucht die naar binnen geblazen wordt is lauw en wordt ook niet warm. Ik rijd s'morgens tussen 6 en half 7 weg richting werk, buitentemperatuur is dan zo'n -8 C. als eerste start ik de motor en dan maak ik de auto ijs/sneeuw vrij, normaal zou dat tijd genoeg zijn voor de thermostaat om te openen en de auto te verwarmen. Ik had inderdaad al begrepen dat horizontaal de normale bedrijfstemperatuur is, dit haalt hij s'morgens dus echt niet, de meter blijft heel laag. Ik ging er vanuit dat de thermostaat dicht zou blijven, maar dan zou de motor warmer moeten worden, als deze open blijft staan, is het dan mogelijk dat de meter nog steeds redelijk koud aangeeft, ik rijd s'morgens zo'n 20 kilometer over voornamelijk snelweg, ik schreef al, ik rijd 100/u tot 110 km/u.. Ik zal binnenkort maar eens een nieuwe gaan aanschaffen, heeft een van de forumleden nog tips (financieel en kwalitatief) waar te gaan shoppen?
Groet Mike
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Dit gaat vast goed komen!
Goede keus!
Lekker veel ruimte en comfortabel.
Geniet van je Saab!
Goede keus!
Lekker veel ruimte en comfortabel.
Geniet van je Saab!
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: za 05 dec, 2020 22:18
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Even voorstellen
Komend weekend mooi weer ,is ongeveer twee uur werk .kosten 25 euro thermostaat en 20 euro koelvloeistof.
En een paar bakken koffie .Heb het toevallig vorige week gedaan . In een gelijke auto alleen het kenteken is anders. Succes gr Rob
En een paar bakken koffie .Heb het toevallig vorige week gedaan . In een gelijke auto alleen het kenteken is anders. Succes gr Rob
Saab 9-5 estate vector steel grey(279) helaas overleden.Per 18-6 de trotse eigenaar van een 9-3 sport estate dolfijn grijs
Re: Even voorstellen
Hoi Dikketrip, ja dat gaat zeker goed komen. Na drie weken een Saab te hebben, nog steeds zeer tevreden.
En hoi Rob de tuinman, ik heb besloten om niet meer zelf te gaan sleutelen. Ik heb gemerkt dat ook de rembekrachtiger stuk is.
Door een vacuümlek gaat na het ontkoppelen het toerental even omhoog en tijdens een noodstop door een automobilist met geleidehond ik het niet voor elkaar kreeg om de ABS zijn werk te laten moeten doen, heb ik besloten een deskundige er naar te laten kijken.
Ik heb besloten de auto naar deze garage te brengen en deze mensen gaan hopelijk mijn Saab onderhouden. https://www.autobedrijfvandongen.nl/
Iemand ervaring met deze garage? Ik moet wel nog in gesprek met de leverancier, ook deze zou deze reparaties kunnen doen.
Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke en positieve reacties.
Fijn weekend iedereen en geniet van het mooie weer.
En hoi Rob de tuinman, ik heb besloten om niet meer zelf te gaan sleutelen. Ik heb gemerkt dat ook de rembekrachtiger stuk is.
Door een vacuümlek gaat na het ontkoppelen het toerental even omhoog en tijdens een noodstop door een automobilist met geleidehond ik het niet voor elkaar kreeg om de ABS zijn werk te laten moeten doen, heb ik besloten een deskundige er naar te laten kijken.
Ik heb besloten de auto naar deze garage te brengen en deze mensen gaan hopelijk mijn Saab onderhouden. https://www.autobedrijfvandongen.nl/
Iemand ervaring met deze garage? Ik moet wel nog in gesprek met de leverancier, ook deze zou deze reparaties kunnen doen.
Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke en positieve reacties.
Fijn weekend iedereen en geniet van het mooie weer.
- schoenmaker
- Geregistreerd lid
- Berichten: 455
- Lid geworden op: di 16 feb, 2010 15:37
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Even voorstellen
Zeer goed adres Van Dongen, specialisten!!!
9000 CS 1997. 101500 km
900 Red Arrow 'special' 1987
9-3 20T 1999 [Aero]uitvoering
Saab, eigenwijs leuk.
900 Red Arrow 'special' 1987
9-3 20T 1999 [Aero]uitvoering
Saab, eigenwijs leuk.
Re: Even voorstellen
De lijst aan reparaties wordt groter bij de week.
Waarschijnlijk is ook de turbo niet meer in orde, vanmorgen een flinke blauwe walm na het starten.
Ik schat dat deze reparaties mij zo'n 1000 euro gaan kosten, of zit ik er naast?
1 Rembekrachtiger
2 Thermostaat
3 Turbo
Ik ben van plan om deze Saab nog lang in bezit te hebben en dan is professioneel onderhoud toch wel aan te raden lijkt mij zo.
Gr. Mike
Waarschijnlijk is ook de turbo niet meer in orde, vanmorgen een flinke blauwe walm na het starten.
Ik schat dat deze reparaties mij zo'n 1000 euro gaan kosten, of zit ik er naast?
1 Rembekrachtiger
2 Thermostaat
3 Turbo
Ik ben van plan om deze Saab nog lang in bezit te hebben en dan is professioneel onderhoud toch wel aan te raden lijkt mij zo.
Gr. Mike
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Even voorstellen
Allemaal van jou?
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
Re: Even voorstellen
@Orphy
Nee dat niet, eentje kost me momenteel even genoeg, we zijn buurtgenoten (straal van ca. 50 meter). Maar ik vind het opmerkelijk genoeg om even met jullie te delen.
Nee dat niet, eentje kost me momenteel even genoeg, we zijn buurtgenoten (straal van ca. 50 meter). Maar ik vind het opmerkelijk genoeg om even met jullie te delen.
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Even voorstellen
Is ook leuk, nu de rest van de straat nog bekeren
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 5787
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Even voorstellen
Is dit allemaal goed gekomen trouwens?MikeF schreef: ↑zo 21 feb, 2021 20:54De lijst aan reparaties wordt groter bij de week.
Waarschijnlijk is ook de turbo niet meer in orde, vanmorgen een flinke blauwe walm na het starten.
Ik schat dat deze reparaties mij zo'n 1000 euro gaan kosten, of zit ik er naast?
1 Rembekrachtiger
2 Thermostaat
3 Turbo
Ik ben van plan om deze Saab nog lang in bezit te hebben en dan is professioneel onderhoud toch wel aan te raden lijkt mij zo.
Gr. Mike
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11
Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl
Re: Even voorstellen
Nog niet allemaal, de turbo zal waarschijnlijk in orde zijn. Het rookwolkje is er niet bij iedere koude start, dus misschien klepafdichting.
Ik heb een tijdje zonder inkomen gezeten en moet weer even sparen.
Ik heb een tijdje zonder inkomen gezeten en moet weer even sparen.
Re: Even voorstellen
Update.
Vandaag is de 9-5 naar van Dongen gegaan, eerste onderhoudsbeurt.
Nu krijg ik een 9-3 1.8t sedan uit 2008 als ruilauto.
Het rijd op zich wel lekker, ziet er geweldig uit, maar wat mis ik veel.
De stoel van de 9-5 (vector) zit toch wel heel erg aangenaam ten opzichte van deze standaard stoel.
Uitzicht naar achter en schuin achter is minimaal, dus waarom deze versie geen parkeersensoren heeft is me een raadsel.
Ik begin nu te leren dat de opties van Saab toch wel plus punten hebben.
Conclusie, ik zou mijn 9-5 uit 2003 niet willen ruilen tegen deze 9-3 uit 2008. Ja ik weet het stoelen zijn te vervangen, parkeersensoren zijn in te bouwen.
Mijn 9-5 heeft nieuw 25.000 euro meer gekost als deze 9-3. Dat is een hoop sleutelwerk.
Groetjes Mike.
Vandaag is de 9-5 naar van Dongen gegaan, eerste onderhoudsbeurt.
Nu krijg ik een 9-3 1.8t sedan uit 2008 als ruilauto.
Het rijd op zich wel lekker, ziet er geweldig uit, maar wat mis ik veel.
De stoel van de 9-5 (vector) zit toch wel heel erg aangenaam ten opzichte van deze standaard stoel.
Uitzicht naar achter en schuin achter is minimaal, dus waarom deze versie geen parkeersensoren heeft is me een raadsel.
Ik begin nu te leren dat de opties van Saab toch wel plus punten hebben.
Conclusie, ik zou mijn 9-5 uit 2003 niet willen ruilen tegen deze 9-3 uit 2008. Ja ik weet het stoelen zijn te vervangen, parkeersensoren zijn in te bouwen.
Mijn 9-5 heeft nieuw 25.000 euro meer gekost als deze 9-3. Dat is een hoop sleutelwerk.
Groetjes Mike.
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 857
- Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Even voorstellen
Ik lees via het gespot topic dat je in Venray woont. Als je een keer iets uit te lezen hebt laat het maar weten. ik woon zelf ook in Venray. Heb zelf een Tech2 en samen met mijn zoon meestal tussen 2 tot 3 Saabs.
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
Re: Even voorstellen
Top, dank je voor het aanbod.
Ben wel al in bezit van een OBDII lezertje met app op de telefoon. Simpele dingen krijg ik dus al voor elkaar.
De "check engine" melding komt van P0134, O2 sensor.
Volgens het alwetende internet waarschijnlijk een kabelbreukje bij de aansluiting naar de computer.
Verder heb ik gelukkig nog geen rare dingen meegemaakt.
Maar fijn om te weten dat hulp in de buurt is.
Groetjes Mike
Ben wel al in bezit van een OBDII lezertje met app op de telefoon. Simpele dingen krijg ik dus al voor elkaar.
De "check engine" melding komt van P0134, O2 sensor.
Volgens het alwetende internet waarschijnlijk een kabelbreukje bij de aansluiting naar de computer.
Verder heb ik gelukkig nog geen rare dingen meegemaakt.
Maar fijn om te weten dat hulp in de buurt is.
Groetjes Mike