Even voorstellen

1997-2010
Gebruikersavatar
MikeF
Donateur
Donateur
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 07 feb, 2021 3:06
Regio: NL - Provincie Limburg

Even voorstellen

Bericht door MikeF » zo 07 feb, 2021 18:46

Hallo iedereen,
ik ben een Saab 9 5 estate 2.3 T Vector. Ik ben sinds 1 februari in het bezit van iemand die nog nooit een Saab gereden heeft, laat staan in bezit te hebben gehad.
Hij zegt 30 verschillende auto's gehad te hebben maar nog nooit een Saab. Wat hij nog niet wist was dat er een Saabforum is, het heeft hem toch veel geleerd en sinds nu wil hij eigenlijk geen andere auto meer als mij, of eentje uit mijn familie. De eerste kilometers ging hij op allerlei knopjes drukken en veranderde van alles, voor mij logisch, hij snapte er niks van en dacht dat ik stuk was. Na een week uitproberen begon hij mij een beetje te snappen, hij is wat langzaam van begrip denk ik. Na 8 jaar geen auto te hebben gehad besloot hij er toch maar weer eens eentje aan te schaffen. Hij wist helemaal niks over Saab omdat niemand in zijn omgeving een Saab reed. Daar in tegen, zijn vriendin had een overbuurman en die was arts, hij en zijn zoon die toevallig ook arts is, rijden een Saab en zij zegt al 18 jaar tegen hem Saab is echt wel iets anders als een normale auto, slimme meid. Nou heeft er iemand in het verleden een stroomonderbreker in mij gezet en mijn nieuwe eigenaar was een beetje bang voor stroom problemen, de accu was immers leeg toen hij kwam kijken.
Na hem een week op en neer naar zijn werk te brengen besloot hij gisteren een ritje van 75 kilometer heen en dus 75 kilometer terug te maken, op de terug weg besloot ik een geintje uit te halen en liet de temperatuurmeter van de motor naar helemaal koud gaan en ik liet het lampje van het motormanagement branden, hahaha paniek bij mijn nieuwe baasje, hij besloot toch door te rijden en bij thuis komst haalde hij het contact er even vanaf en weer terug en ik besloot om toch maar weer de temperatuur van de motor aan te geven. Nu laat ik natuurlijk wel het motormanagement lampje branden, dat bergrijpen jullie maar hij schijnbaar niet, volgens hem is het probleem toch opgelost? Misschien snapt hij nu waarom er een stroomschakelaar in mij zit, even 2 minuten de knop om en de foutmelding is weg, althans dat denkt hij, de sukkel heeft het nog niet geprobeerd omdat het een watje is en zich niet aan moet stellen over een beetje sneeuw en kou, ik weet wel beter. Vanmorgen lag ik onder een dik pak sneeuw en het was lekker koud, mijn deuren waren vast gevroren omdat mijn vorige baasje schijnbaar niet zoveel van mij hield. Na wat graven en rukken (auw) wist hij mij toch open te krijgen, ik besloot om gelijk te starten, sleutel om en vroem.
Mijn nieuwe baasje is al de hele week op dit forum aan het lezen en zit al de hele week Saab filmpjes te kijken op internet, ik heb liever dat jullie hem even vertellen hoe goed ik ben. Kan hij zich lekker uitleven met mij. Hij is wel zuinig trouwens, cruise control op 100 km/u en dat is het dan, soms kijkt hij wel eens in mijn spiegel en trapt dan pardoes mijn gaspedaal in, dat geeft mij altijd zo een "kick". Hij is zwaar onder de indruk van mij, dat wilde ik even delen.
Laatst gewijzigd door MikeF op zo 07 feb, 2021 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R1c0
Geregistreerd lid
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 15 jan, 2021 11:09
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Even voorstellen

Bericht door R1c0 » zo 07 feb, 2021 19:26

Welkom en leuk om een Saab (auto) een keertje een verhaal te laten schrijven.
Groetjes Rico

Saab 9-5 Aero automaat 2002 omgebouwd naar Dame Edna, en meer
oud Saab 9-5 vector automaat 2002 (Rijd nu een collega mee)

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5787
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door Orphy » zo 07 feb, 2021 21:11

Welkom Saab!
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
MikeF
Donateur
Donateur
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 07 feb, 2021 3:06
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Even voorstellen

Bericht door MikeF » zo 07 feb, 2021 21:41

Dank je wel, R1c0 en Orphy,

ik ben 54-LN-SR.

Misschien kan iemand iets vertellen over mijn verleden?

Even alle gekheid op een stokje, ik ben Mike en heb deze auto sinds 01 Feb.

Omdat ik sinds die datum ongeveer 20 kilometer (X2) moet reizen voor mijn werk, is een auto toch wel de uitkomst.

Deze auto, is meer dan een auto. Het rijd alsof ik een koning ben, maar als ik even het gaspedaal indruk gebeurt er iets magisch en is het opeens een raket. :D

Gebruikersavatar
WilNiks
Geregistreerd lid
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 26 okt, 2020 21:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Even voorstellen

Bericht door WilNiks » zo 07 feb, 2021 22:00

Hallo Mike's Saab. Jullie welkom hier.
Ik was jullie een 2 tot 3 maanden voor en ook Saab-maagd.
Na op het forum iets over Dionhp gelezen te hebben, besloten om ook die pk-tovenaar mijn gebakje te laten doen.
Als jullie echt genieten van Queen naar Rocket.... moet je dat ook eens overwegen.
Maar kijk aub heel goed uit naar :police: of andere vormen van snelheid-voyeurisme.
Onze old ladies gaan wel erg makkelijk van wals naar can-can dansen. :-)

grtz Theo
9.3 cabrio
MT-01

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door evo » ma 08 feb, 2021 12:45

Leuk opgezet! Welkom op ons forum. En dat de 9-5 je vaak en veilig mag vervoeren.

Over die CE (check engine). Voor weinig zijn er OBDII lezertjes te koop. Kunnen wel eens handig zijn met trouble shooten.

En als je van rappe auto's houdt, dan kan tuning idd iets voor je zijn. Er zijn meerdere adressen met specifieke SAAB kennis hierin.

Veel rij en leesplezier gewenst!
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door ReinO » ma 08 feb, 2021 12:53

creatieve geesten zijn altijd welkom -die andere ook helaas !
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
MikeF
Donateur
Donateur
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 07 feb, 2021 3:06
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Even voorstellen

Bericht door MikeF » di 09 feb, 2021 22:12

Er waren nog wat foto's uit de advertentie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Mike

Gebruikersavatar
Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 886
Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Arthurj » di 09 feb, 2021 22:44

Leuke introductie Mike. Welkom hier en geniet van je Saab en dit mooie forum :D
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'

Gebruikersavatar
MikeF
Donateur
Donateur
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 07 feb, 2021 3:06
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Even voorstellen

Bericht door MikeF » di 09 feb, 2021 23:49

Allereerst iedereen bedankt voor het welkom.

De eerste 500 km zitten erop. Lampje EC brand natuurlijk nog, even geen financiële ruimte voor een OBDII lezer en natuurlijk ook niet om even langs de garage te gaan (Ik heb net ik mooie auto gekocht :D ).
Starten s'morgens gaat prima, er zit natuurlijk wel een nieuwe accu in. Wat mij pas sinds de kou opvalt is dat de verwarming niet warm wordt. Thermostaat? Maar de motor wordt ook niet echt warm, file rijden met dicht gesneeuwde gril en de temperatuurmeter is niet hoger gegaan dan horizontaal (50% van bereik). Nu is het natuurlijk wel koud geweest. Vanmiddag toen ik naar huis reed, gewoon 100 kunnen rijden en de temperatuurmeter gaat nauwelijks omhoog. Ik weet het, lees hem even. Maar even niet de mogelijkheid. Alle andere advies en/of ervaring van harte welkom.

Groet Mike

Gebruikersavatar
Arjan9-3
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 293
Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 10:36
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door Arjan9-3 » wo 10 feb, 2021 0:04

Hi Mike,

Welkom en ‘t klinkt idd als je thermostaat. Maar ik vermoed dat je CE-lampje een ander issue is.

Thermostaat is prima zelf te doen, vooral als je de Saab even binnen kan zetten nu.

Succes, Arjan
9³ 1.8t SS Arc 2005 LPG
9³ 2.0T Aero SC 2004
9³ 2.0t S 1999 ()
9³ 2.0T SE Cabrio 2001 ()
>>>Tech2 in regio Den Bosch<<<

Gebruikersavatar
MikeF
Donateur
Donateur
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 07 feb, 2021 3:06
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Even voorstellen

Bericht door MikeF » wo 10 feb, 2021 0:34

Nou zit ik nog eens naar de foto's te kijken, gewoon omdat het een mooie auto is, dit valt mij op, wat is dit?

Afbeelding

Groet Mike

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door klaasj » wo 10 feb, 2021 0:47

Achter dat klepje kan je baas de achterklep ontgrendelen. Of heeft ie al een sleutelgat ontdekt.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
MikeF
Donateur
Donateur
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 07 feb, 2021 3:06
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Even voorstellen

Bericht door MikeF » wo 10 feb, 2021 1:06

Hoi Arjan9-3
ikzelf heb helaas geen ruimte om de auto even binnen te zetten, zeven hoog. Zolang de motor niet te warm wordt, doe ik even niets.
Ik moet binnenkort nog even terug naar de leverancier voor een motorsteun en de tweede sleutel. Het e.e.a. zal daar ook besproken worden. Nee, gekocht zonder garantie.
Hoi klaasj
Nog nooit zoveel luxe gereden, dus waarom zou je een sleutel nodig hebben? Hoe meer ik lees over het merk Saab hoe meer respect ik krijg voor het merk, helaas te laat. :cry:
Over elk onderdeel van de auto is waarschijnlijk 1000 uur vergaderd. Alles, maar dan ook alles in deze auto, is duizend keer bekeken en beoordeeld. Iedere dag tot vandaag vertel ik mijn vriendin over hoe dingen werken in de auto. "Glow in the dark" kofferbak openen van binnenuit. Kinderzitje wat vergrendel baar is. Etc. Etc.

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3613
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Even voorstellen

Bericht door Tubbe » vr 12 feb, 2021 14:22

Hey mike, je zegt dat de temperatuurmeter horizontaal staat. Dat hoort ook zo. Tussen circa 90 en 110 graden zet de computer m horizontaal zodat je je niet onnodig zorgen maakt. Ik kan dus ook niet inschatten of je thermostaat wel echt kapot is. Horizontaal is namelijk een gezond teken, een kapotte thermostaat haalt dat meestal niet. Zeker niet bij deze temperaturen.
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)

Plaats reactie