Achterste motorsteun vervangen tips
- Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di 08 nov, 2005 14:39
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Achterste motorsteun vervangen tips
Vraagje:
Kun je de achterste motorsteun vervangen zonder daarvoor het voorste deel van de uitlaat te verwijderen??
De WIS geeft aan de uitlaat weg te halen. Maar ik vroeg me af of het ook gaat als je de uitlaat laat zitten?
Met de auto op de grond is het moeilijk inschatten.
Misschien heeft er iemand ervaring.
2003 9-5 4 cilinder benzine automaat.
Bedankt.
Kun je de achterste motorsteun vervangen zonder daarvoor het voorste deel van de uitlaat te verwijderen??
De WIS geeft aan de uitlaat weg te halen. Maar ik vroeg me af of het ook gaat als je de uitlaat laat zitten?
Met de auto op de grond is het moeilijk inschatten.
Misschien heeft er iemand ervaring.
2003 9-5 4 cilinder benzine automaat.
Bedankt.
'83 99 Special (verkocht)
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Wat je kunt doen is het voorste deel los te halen bij de Middendemper. Wellicht dat je dan net genoeg ruimte overhoudt. Ik heb het op een brug gedaan wel met kat weg. Op straat lijkt mij het een gepiel.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di 08 nov, 2005 14:39
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Ik doe het gewoon op een brug, maar die heb ik nu even niet bij de hand.
De WIS geeft idd aan het voorste deel van de uitlaat uit te bouwen.
Ik vroeg me af of het ook zonder kan. Misschien heeft iemand daar ervaring mee.
B.v. de remkracht versterker kun je ook vervangen zonder de ABS unit los te halen, terwijl de WIS aangeeft dat je die los moet halen. Iets in die geest dus.
De WIS geeft idd aan het voorste deel van de uitlaat uit te bouwen.
Ik vroeg me af of het ook zonder kan. Misschien heeft iemand daar ervaring mee.
B.v. de remkracht versterker kun je ook vervangen zonder de ABS unit los te halen, terwijl de WIS aangeeft dat je die los moet halen. Iets in die geest dus.
'83 99 Special (verkocht)
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Je hoeft voorste deel niet uitte bouwen alleen loshalen van de middendemper en de ophangrubbers. Dan met spanband of spin opzij weg hangen. Dat kan ook.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Heb het laatst thuis gedaan, was binnen een uurtje klaar. Gaat prima van boven, je moet alleen flinke verlengstukken hebben. Bij mij dus gedaan zonder uitlaat los. Na alle horror verhalen op het internet viel het me alles mee om te doen. Zijn diverse filmpjes over op YouTube.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di 08 nov, 2005 14:39
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Aaaaahhh twee tips in ene.
1. Kan zonder de uitlaat los (van boven af)
2. YouTube... Niet aan gedacht.
Dank u zeer beleefd.
Ga maar eens een poging wagen, en YouTube kijken.
1. Kan zonder de uitlaat los (van boven af)
2. YouTube... Niet aan gedacht.
Dank u zeer beleefd.
Ga maar eens een poging wagen, en YouTube kijken.
'83 99 Special (verkocht)
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
1/4 verlengstuk van 30 of 50cm koop je voor een prikkie op Amazon. Let wel, ik heb een handbak, weet niet of het bij een automaat meer gepuzzel is.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Heb het ook meer dan eens van boven gedaan. Met verlengstukken gaat dat prima. Vergeet niet je blok wat steun te geven, zodat 'ie niet alleen aan de andere twee hangt. En check de Nm's voor het weer vastzetten de 3 lange dunne bouten. Stuk minder dan je misschien verwacht.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Zeker, goede aanvulling Steve-O. Blok moet ook echt wel een behoorlijk stuk opgekrikt worden om de nieuwe steun er tussen te krijgen (bij mij in ieder geval). Dus vanaf het begin ondersteunen met krik en blok hout (om de krachten te verdelen).
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di 08 nov, 2005 14:39
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Heren, SUPER input!!!
Dankbaar, erg dankbaar.
Dankbaar, erg dankbaar.
'83 99 Special (verkocht)
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
- Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di 08 nov, 2005 14:39
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Achterste motorsteun vervangen tips
Nog even een bevestiging.
Let op 4 cilinder met 5-bak automaat.
Achterste motorsteun vervangen zonder de uitlaat te verwijderen gaat opperbest vanaf de onderkant.
Ja de uitlaat zit er wel een beetje voor, maar je toch heel best ruimte. Ik heb ook de steun aan de versnellingsbak los genomen. Dat geeft meer ruimte.
Gedoe is de bout aan de achterzijde, half onder het schutbord. Daar kan je slecht bij met je sleutel 10.
Torretje weer helemaal strak en fris opgehangen met 3 nieuwe steunen en een torque arm. Helemaal. Goed.
Let op 4 cilinder met 5-bak automaat.
Achterste motorsteun vervangen zonder de uitlaat te verwijderen gaat opperbest vanaf de onderkant.
Ja de uitlaat zit er wel een beetje voor, maar je toch heel best ruimte. Ik heb ook de steun aan de versnellingsbak los genomen. Dat geeft meer ruimte.
Gedoe is de bout aan de achterzijde, half onder het schutbord. Daar kan je slecht bij met je sleutel 10.
Torretje weer helemaal strak en fris opgehangen met 3 nieuwe steunen en een torque arm. Helemaal. Goed.
'83 99 Special (verkocht)
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut
'87 900 Red Arrow (verkocht)
'91 900 T16S (verkocht)
'02 9-5 Aero Estate Aut