Sorry had deze vraag in de verkeerde map geplaatst.
Beste allemaal,
Ik ben toe aan een andere zwarte DI cassette . Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de volgende twee type nummers?
TK3.7 B G125462 SAAB 55562588
TK3.6 A E163277 SAAB 9197559
Die er nu in zit is 9197559
b.v.d.Wil
DI cassette
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: DI cassette
Beide nummers zijn van een originele DI cassette. Als je nieuwe aanschaft dan ook weer originele kopen. Kwalitatief beter in het algemeen dan een Aftermarket
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- dbavell
- Geregistreerd lid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: zo 18 jun, 2006 12:31
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: DI cassette
Inderdaad wel een originele terug plaatsen. Aftermarket (met name de goedkope Chinese troep) genereerd heel veel missfires wat inhoud dat het verbrandingsmoment in de motor niet optimaal is. Hierdoor loopt de motor niet zoals het hoort en het CE lampje zal gaan branden als dit te vaak gebeurt.
Never drive faster then your guardian angel can fly!
Saab 9-5 Aero estate (Prins VSI) (260pk) (2004)
Saab 9-3 SS 1.9 TiD (BSR stage1 184pk) (2005)
Saab 9-5 Aero (260pk) (2007)
Saab 900 Classic Cabrio Commemorative Edition #146 (185pk) (1994) (http://www.saabce.com)
Saab 9-5 Aero estate (Prins VSI) (260pk) (2004)
Saab 9-3 SS 1.9 TiD (BSR stage1 184pk) (2005)
Saab 9-5 Aero (260pk) (2007)
Saab 900 Classic Cabrio Commemorative Edition #146 (185pk) (1994) (http://www.saabce.com)
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: DI cassette
Ja, beide zijn te plaatsen, maar het 5555 nummer is een nieuwer type. Persoonlijk zou ik er een nieuwe op zetten, dat geeft je een betere garantie dat 't lang goed blijft dan een gebruikte, maar hoe nieuwer de versie (TK3.7, 55559955) hoe beter ze zijn in principe.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- 93Rookie
- Donateur (3x)
- Berichten: 749
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: DI cassette
Sorry even een Rookie Vraag:
Wat is het verschil tussen een RODE DI. en een Zwarte DI ?
Oeps
Wat is het verschil tussen een RODE DI. en een Zwarte DI ?
Oeps
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: DI cassette
De twee verschillende types DI cassette zijn voor verschillende versies van het Trionic motormanagementsysteem. De rode cassette is voor auto's met Trionic 5 (even heel simpel gezegd de 9000, 900NG en 9-3OG t/m modeljaar 2000), de zwarte cassette voor auto's met Trionic 7 (9-3OG vanaf modeljaar 2001 en 9-5 van alle bouwjaren). Er zijn qua bouwjaren bij de 9-3 wat uitzonderingen, maar dat is voor dit punt niet zo relevant.
Het verschil intern zit in de hardware die de hogespanning vonk geeft volgens mij, maar de exacte details heb ik zo niet paraat. Hoewel de motor wel loopt met de verkeerde cassette is het absoluut niet aan te raden om (behalve voor een snelle test) rond te gaan rijden met een verkeerde cassette.
Het verschil intern zit in de hardware die de hogespanning vonk geeft volgens mij, maar de exacte details heb ik zo niet paraat. Hoewel de motor wel loopt met de verkeerde cassette is het absoluut niet aan te raden om (behalve voor een snelle test) rond te gaan rijden met een verkeerde cassette.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS