Nee, zie mijn vorige post. De 2.3T heeft een B235L als motor, deze kwam pas later. Tenzij er heea hardwarematig is aangepast, heb jij een B235E, en dus een 2.3t.
Maar je mag em natuurlijk noemen zoals je wilt. Is jouw SAAB!
Nee, zie mijn vorige post. De 2.3T heeft een B235L als motor, deze kwam pas later. Tenzij er heea hardwarematig is aangepast, heb jij een B235E, en dus een 2.3t.
Zo is het!reiernumans schreef: ↑za 27 nov, 2021 20:59Vanaf MY01 (de introductie van de 185pk 2.3lpt volgens mij) kregen alle 9-5's behalve de 2.0's en de diesels een turbodrukmeter volgens mij
Aha, dank.
Oké, helder. Dank.
Ook de V6-en hadden geen turbometer in de eerste jaren (tot MY01), eigenlijk alleen de Aero dus. Maar is (als je de juist tellerbak kan vinden) eenvoudig om te bouwen hoor! Heb ze in mijn beide 9-5s 2.0t gezet, omdat het kan.
Een grote T staat dus voor een TD04 turbo (Mitsubishi) zoals in de Aero en de 2.3T 220pk versie, de kleine t voor de Garrett GT-1752 in de viercilinders 2.0 en 2.3, de 6 cilinder (ook kleine t) heeft een andere Garrett. Heeft dus geen relatie met een turbometer. P.S. dit systeem geldt niet per se ook voor de andere modellen zo.