LPT of FPT?

1997-2010
Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: LPT of FPT?

Bericht door evo » za 27 nov, 2021 23:12

Qabriolet schreef:
za 27 nov, 2021 22:39
En die eerste generatie/OG/mk1 nu wél die meter heeft, is het dus een 2.3T, volgens de kenners als het nu goed begrijp.
Nee, zie mijn vorige post. De 2.3T heeft een B235L als motor, deze kwam pas later. Tenzij er heea hardwarematig is aangepast, heb jij een B235E, en dus een 2.3t.

Maar je mag em natuurlijk noemen zoals je wilt. Is jouw SAAB!
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 5000
Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: LPT of FPT?

Bericht door op » zo 28 nov, 2021 0:46

reiernumans schreef:
za 27 nov, 2021 20:59
Vanaf MY01 (de introductie van de 185pk 2.3lpt volgens mij) kregen alle 9-5's behalve de 2.0's en de diesels een turbodrukmeter volgens mij
Zo is het!
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)

95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)

Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog

Gebruikersavatar
Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 774
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 11:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: LPT of FPT?

Bericht door Qabriolet » zo 28 nov, 2021 18:17

Orphy schreef:
za 27 nov, 2021 22:44
Volgens mij had je die nog niet in de MK1. De grote T heeft 220 pk en de Aero MK1 had 230 pk….
Aha, dank.
9³ Cabriolet 2.8T V6 Aero Hirsch (geDIONt) autom. (my07): 270,4 pk./ 416,6 nm., zwart (ext.), beige (int.), zwart (dak).

Gebruikersavatar
Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 774
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 11:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: LPT of FPT?

Bericht door Qabriolet » zo 28 nov, 2021 18:19

evo schreef:
za 27 nov, 2021 23:12
Nee, zie mijn vorige post. De 2.3T heeft een B235L als motor, deze kwam pas later. Tenzij er heea hardwarematig is aangepast, heb jij een B235E, en dus een 2.3t.

Maar je mag em natuurlijk noemen zoals je wilt. Is jouw SAAB!
Oké, helder. Dank.
9³ Cabriolet 2.8T V6 Aero Hirsch (geDIONt) autom. (my07): 270,4 pk./ 416,6 nm., zwart (ext.), beige (int.), zwart (dak).

Gebruikersavatar
Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 774
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 11:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: LPT of FPT?

Bericht door Qabriolet » ma 29 nov, 2021 13:26

Uit de 1999 brochure:


Afbeelding

Afbeelding

Dus 2,3t Ecopower met 170 pk.


De 9-5 Aero werd geleverd met 230 pk.

Afbeelding


Dank voor jullie reacties.
9³ Cabriolet 2.8T V6 Aero Hirsch (geDIONt) autom. (my07): 270,4 pk./ 416,6 nm., zwart (ext.), beige (int.), zwart (dak).

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3613
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: LPT of FPT?

Bericht door Tubbe » di 07 dec, 2021 0:44

op schreef:
zo 28 nov, 2021 0:46
Zo is het!
Ook de V6-en hadden geen turbometer in de eerste jaren (tot MY01), eigenlijk alleen de Aero dus. Maar is (als je de juist tellerbak kan vinden) eenvoudig om te bouwen hoor! Heb ze in mijn beide 9-5s 2.0t gezet, omdat het kan.
Qabriolet schreef:
zo 28 nov, 2021 18:17
Aha, dank.
Een grote T staat dus voor een TD04 turbo (Mitsubishi) zoals in de Aero en de 2.3T 220pk versie, de kleine t voor de Garrett GT-1752 in de viercilinders 2.0 en 2.3, de 6 cilinder (ook kleine t) heeft een andere Garrett. Heeft dus geen relatie met een turbometer. P.S. dit systeem geldt niet per se ook voor de andere modellen zo.
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)

Gebruikersavatar
Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 774
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 11:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: LPT of FPT?

Bericht door Qabriolet » di 07 dec, 2021 14:48

Aha en oho. Veel info en dank voor de reacties. Mooie Zweedse puzzel …

Los van t of T en L of H, deze 9-5 rijdt heerlijk en toch net iets comfortabeler dan m’n Cabriolet met dit weer. Zeker ook dankzij de stage bij Blacktop Tuning:

Afbeelding

Lekker cruisen en pittig als het ff moet.
9³ Cabriolet 2.8T V6 Aero Hirsch (geDIONt) autom. (my07): 270,4 pk./ 416,6 nm., zwart (ext.), beige (int.), zwart (dak).

Plaats reactie