Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
- Koen K
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: do 28 mei, 2020 16:13
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Misschien ten overvloede, misschien een nuttige toevoeging ter lering ende vermaeck:
Ik was eigenwijs en heb een Hitachi / Hüco gekocht. Binnen een jaar was hij niet goed meer. De reactie van de webwinkel op mijn garantieclaim was dat ik eerst zelf maar eens moest aantonen dat het ding daadwerkelijk kapot was—alsof ik daar sluitend bewijs voor zou kunnen leveren c.q. de fabrikant dat zelf niet kan controleren. Daarna zou men wel kijken of er een vervanger werd opgestuurd (wat ik uiteraard niet wilde), of dat ik een vergoeding voor de resterende duur van de garantietermijn zou krijgen (wat weinig was voor de tijd die ik er in zou moeten steken). Ik heb het er maar bij gelaten. Het komt op mij over alsof men wel weet dat die dingen slecht zijn, ze toch gewoon blijft verkopen, en ondertussen probeert zoveel mogelijk obstakels op te werpen voor klanten met garantieclaims.
Kortom: wees op dit onderwerp niet eigenwijs
Ik was eigenwijs en heb een Hitachi / Hüco gekocht. Binnen een jaar was hij niet goed meer. De reactie van de webwinkel op mijn garantieclaim was dat ik eerst zelf maar eens moest aantonen dat het ding daadwerkelijk kapot was—alsof ik daar sluitend bewijs voor zou kunnen leveren c.q. de fabrikant dat zelf niet kan controleren. Daarna zou men wel kijken of er een vervanger werd opgestuurd (wat ik uiteraard niet wilde), of dat ik een vergoeding voor de resterende duur van de garantietermijn zou krijgen (wat weinig was voor de tijd die ik er in zou moeten steken). Ik heb het er maar bij gelaten. Het komt op mij over alsof men wel weet dat die dingen slecht zijn, ze toch gewoon blijft verkopen, en ondertussen probeert zoveel mogelijk obstakels op te werpen voor klanten met garantieclaims.
Kortom: wees op dit onderwerp niet eigenwijs
2001 Saab 9⁵ Aero Estate
2022 VW ID.3
2022 VW ID.3
- irix
- Geregistreerd lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 21:57
- Regio: - kies een regio
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Ik ga een originele + nieuwe bougies bestellen, dank voor alle inzichten
2003 9-5 2.0 t Vector
- albertk
- Donateur
- Berichten: 395
- Lid geworden op: do 19 sep, 2019 18:30
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Ik heb er sinds vorige week een nieuwe saab original inzitten. Loopt in ieder geval weer mooi nu.
SAAB 9-5 2.3t Arc 2002
SAAB 99 special limited edition 119
Voorheen:
SAAB 9-3 Aero ttid cabriolet 2008
SAAB 900ng 2.0i 1996
SAAB 900 GL 1986
SAAB 900 GL 1984
SAAB 99 special limited edition 119
Voorheen:
SAAB 9-3 Aero ttid cabriolet 2008
SAAB 900ng 2.0i 1996
SAAB 900 GL 1986
SAAB 900 GL 1984
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Zijn er inmiddels eigenlijk al meer ervaringen met o.a. de NGK versie? De originele is bijna overal uitverkocht of gaat nu voor +500 euro weg. 32022255 is nu als origineel te verkrijgen maar dat is dus de NGK versie als ik Sapphire goed interpreteer. Vraag is of dit dan ook dezelfde is als NGK u6051 (of 49026)?
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Waar lees je dat? Want die conclusie heb je al eerder proberen te trekken, maar dit is niet wat Sapphire schreef.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Mijn misinterpretatie! Grote vraag is dan waar die wel vandaan komt!? Lees ook op andere saab fora dat als je hem open maakt er nog wel SEM staat.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- 95twinturbo
- Donateur (2x)
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 09 mei, 2023 15:12
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Ik heb in mei deze cassette besteld en erin gestoken, ik ga ervan uit dat dat origineel Saab is, als er origineel bij staat?
https://www.jendvandenbosch.nl/di-casse ... 83218.html
Ben nu ca. 3.000km verder en dik tevreden. Tja wat kan ik zeggen, het werkt gewoon. Overigens is in tussentijd mijn turbo naar de gallemiezen gegaan (zie elders op dit forum), vandaar slechts 3000km gereden met de nieuwe cassette. Inmiddels rijd ik rond met die cassette, nieuwe TD04 turbo en stage 1 Blacktop tuning. Rijdt heel erg fijn.
Ik zie nu dat ie op dit moment €334,60 (incl. btw )kost, in mei was dat nog €301,29 (incl. btw). Is dus 11% duurder geworden, dat gaat rap
https://www.jendvandenbosch.nl/di-casse ... 83218.html
Ben nu ca. 3.000km verder en dik tevreden. Tja wat kan ik zeggen, het werkt gewoon. Overigens is in tussentijd mijn turbo naar de gallemiezen gegaan (zie elders op dit forum), vandaar slechts 3000km gereden met de nieuwe cassette. Inmiddels rijd ik rond met die cassette, nieuwe TD04 turbo en stage 1 Blacktop tuning. Rijdt heel erg fijn.
Ik zie nu dat ie op dit moment €334,60 (incl. btw )kost, in mei was dat nog €301,29 (incl. btw). Is dus 11% duurder geworden, dat gaat rap
Laatst gewijzigd door 95twinturbo op ma 11 sep, 2023 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
‘99 9-5 Estate 2.0T Midnightblue TD04 + stage1
‘80 900 GLE 2.0 Midnightblue
‘78 Opel Kadett 1.2s Jamaicagelb
‘94 Harley Davidson Road King
‘80 900 GLE 2.0 Midnightblue
‘78 Opel Kadett 1.2s Jamaicagelb
‘94 Harley Davidson Road King
- irix
- Geregistreerd lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 21:57
- Regio: - kies een regio
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Die van mij zit er sinds mei '22 in (kostte toen € 289) en draait nog steeds zonder problemen.
2003 9-5 2.0 t Vector
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Valt wel mee, bij RenD is 'ie een stuk voordeliger.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Bij RenD net zo duur hoor (prijzen bij RenD zijn excl BTW).
Maar ik ben nog altijd benieuwd wie de fabrikant is van die nieuwe originele DI's met dat nieuwe onderdeelnummer (32022255) en of dat dezelfde is die NGK ook verkoopt.
Maar ik ben nog altijd benieuwd wie de fabrikant is van die nieuwe originele DI's met dat nieuwe onderdeelnummer (32022255) en of dat dezelfde is die NGK ook verkoopt.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Ik snap niet zo goed wat daar relevant aan is. Zijn jullie in staat te beoordelen of er dan een kwaliteitsverschil in zit? Of dat NGK, SEM of wie dan ook tijdens de gehele productierun exact dezelfde componenten gebruikte? En zelfs áls NGK de beide cassettes maakt, zijn ze dan precies hetzelfde? Met andere woorden: wat levert die informatie op, behalve een nergens op gebaseerd "gevoel".
Als je het echt wilt weten zou ik zeggen: bestel van beiden een exemplaar en vergelijk ze. En deel hier je bevindingen.
Als je het echt wilt weten zou ik zeggen: bestel van beiden een exemplaar en vergelijk ze. En deel hier je bevindingen.
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Ik denk dat het helpt in de afweging bij mensen welke te kopen. NGK is voor substantieel minder te vinden dan de nu als originele Saab aangeduide versie bij de leveranciers. Er zijn hier en op andere fora diverse bijdragen geleverd over overname van SEM door NGK. En tegelijkertijd wil je geen risico lopen met iets waardevols als de DI cassette. Beide bestellen en doorzagen vind ik verspilling van spullen
De vraag was bedoeld om kennis uit te wisselen nu de originele SEM versies niet meer leverbaar zijn en er diverse verhalen de ronde doen over wie ze nu wel of niet maakt, zeker gekoppeld aan de ervaringen met namaak versies die voor veel ellende kunnen zorgen. Maar als niemand het exact weet is dat ook een antwoord.
De vraag was bedoeld om kennis uit te wisselen nu de originele SEM versies niet meer leverbaar zijn en er diverse verhalen de ronde doen over wie ze nu wel of niet maakt, zeker gekoppeld aan de ervaringen met namaak versies die voor veel ellende kunnen zorgen. Maar als niemand het exact weet is dat ook een antwoord.
We weten wel dat er substantieel kwaliteitsverschil zat tussen SEM en de (oosterse) namaakversies die relatief snel de geest gaven.Zijn jullie in staat te beoordelen of er dan een kwaliteitsverschil in zit?
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Grapjurk Ik weet ook wel het verschil in en ex BTW, bij RenD is de cassette inclusief BTW twee tientjes voordeliger.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
- albertk
- Donateur
- Berichten: 395
- Lid geworden op: do 19 sep, 2019 18:30
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
Mijn cassette van Orio (vervanger SEM) zit er nu zo’n 1,5 jaar in en probleemloos.
SAAB 9-5 2.3t Arc 2002
SAAB 99 special limited edition 119
Voorheen:
SAAB 9-3 Aero ttid cabriolet 2008
SAAB 900ng 2.0i 1996
SAAB 900 GL 1986
SAAB 900 GL 1984
SAAB 99 special limited edition 119
Voorheen:
SAAB 9-3 Aero ttid cabriolet 2008
SAAB 900ng 2.0i 1996
SAAB 900 GL 1986
SAAB 900 GL 1984
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het zoveelste DI-cassettetopic: welke DI anno 2022?
313 euro bij ReD dus 21 euro goedkoper valt wel meeNeufegliseThierry schreef: ↑ma 11 sep, 2023 13:40Valt wel mee, bij RenD is 'ie een stuk voordeliger.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort