Decorpaneel

1997-2010
Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3613
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Decorpaneel

Bericht door Tubbe » di 17 mei, 2022 22:02

Bij mijn estate zit er al sinds ik m heb een rammeltje achter het decorpaneel (kentekenhouder/sierplaar) ook zit het ding gewoon niet mooi in de achterklep. Hij steekt aan een zijde uit. Nu kom ik een zevental moertjes/ringetjes/ boutjes tegen in de klep dus logisch dat ie daar los kan. Helaas draaide direct bij het eerste moertje ook het boutje mee en hangt er nu een boutje los van de decorplaat in de klep (extra te rammelen). Kennelijk zit er of kunstof of een contramoertje aan de achterzijde, zodat ik m niet kan verwijderen.
Kennelijk zit de moer wat vast maar de vraag is vooral: wie weet hoe het aan de binnenkant zit? Heb ik het kunstof waarin de bout zit kapot gedraaid? Of zit deze als een soort tapeind/draadbout in het kunstof deel? In dat laatste geval kan ik ze gerust los maken en dan stuk voor stuk de moertjes losweken met imal en dan weer het geheel netjes terugzetten.
Heeft iemand een plaatje? Ik ben me nog wezenloos aan het zoeken namelijk naar een foto van de achterzijde. Ps. Plaat van een DE is weer slightly different van de eerdere versies. Maar wellicht is montage hetzelfde.

De WIS maakt me niks wijzer en heeft het zelfs eerst
Over nuts om los te maken en daarna over screws om het vast te maken. Misschien dat ze bedoelen dat “it screws” om ze los te maken, maar dan moeten ze dat eerder zeggen 😉
https://saabwisonline.com/c12/9-5/2009/ ... -tailgate/
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)

Plaats reactie