9-5 slaat bij koude start af nadat ik hem in de achteruit zet

1997-2010
johnssons
Geregistreerd lid
Berichten: 342
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 20:56
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-5 slaat bij koude start af nadat ik hem in de achteruit zet

Bericht door johnssons » wo 25 mei, 2022 21:33

... er lopen wat dingen door elkaar ... wat betreft afslaan koude motor enz ... het lijkt op een vacuumslang, een aansluiting o.i.d die lekt of gescheurd is ... bijv de slang achter/onder bij het gasklephuis ... dus alle slangen checken en vernieuwen ..

Het afslaan staat los van het zwaar bewegen van de automaatbediening, olie verversen gaat echt niet helpen, ik denk eerder aan iets mechanisch in de bediening naar de bak ...

John

Gebruikersavatar
veenaalt
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 1937
Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 9-5 slaat bij koude start

Bericht door veenaalt » di 27 jun, 2023 19:56

johnssons schreef:
wo 25 mei, 2022 21:33
... er lopen wat dingen door elkaar ... wat betreft afslaan koude motor enz ... het lijkt op een vacuumslang, een aansluiting o.i.d die lekt of gescheurd is ... bijv de slang achter/onder bij het gasklephuis ... dus alle slangen checken en vernieuwen ..

Het afslaan staat los van het zwaar bewegen van de automaatbediening, olie verversen gaat echt niet helpen, ik denk eerder aan iets mechanisch in de bediening naar de bak ...

John
Ben het met je eens John.

Na een hele tijd geen last te hebben gehad is het opeens weer terug. Nog even op www gegrasduind. Deze kwam ik tegen. Er zijn er dus meer met het zelfde probleem.

Maar een goeie oplossing is lastig te vinden.
https://www.saabcentral.com/threads/9- ... 164/page-2
Jong geleerd .........

Plaats reactie