Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande post.
Mijn 9-5NG heeft ook een voorruit job gehad die niet helemaal goed is uitgevoerd.
Natte hemel
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Natte hemel
Tip! :
Verwijder beter eerst de hele hemel. Dat is niet zo'n hele grote klus en heeft een aantal voordelen:
1 - Je hemel knikt niet.
2 - (De belangrijkste) Je hebt alle ruimte om met een zaklamp in de hand, te kijken waar het water van de tuinslang naar binnendringt en direct "stop!!!" te schreeuwen, zodat er niet onnodig veel water achter bijvoorbeeld je dashboard wegloopt.
3 - Je kunt - indien nodig - de hemel schoonmaken.
Verwijder beter eerst de hele hemel. Dat is niet zo'n hele grote klus en heeft een aantal voordelen:
1 - Je hemel knikt niet.
2 - (De belangrijkste) Je hebt alle ruimte om met een zaklamp in de hand, te kijken waar het water van de tuinslang naar binnendringt en direct "stop!!!" te schreeuwen, zodat er niet onnodig veel water achter bijvoorbeeld je dashboard wegloopt.
3 - Je kunt - indien nodig - de hemel schoonmaken.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Natte hemel
En als je de tuinslangactie doet, doe dan ook eens gelijktijdig met je hand op de ruit drukken bij de ritranden.
- mba
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2519
- Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Natte hemel
Tip: hemeltje even demonteren en tijdje zo rijden. Beetje holle klankkast wel maar nu blijft het gissen en gokken.
Je hoeft alleen maar de A, B, C, D-stijlbekleding te lossen ( of te verwijderen), de afdekplaat van de laadruimte achter er aftrekken, binnenspiegel losschroeven, de afdekplaat met schakelaars lossen en indien nodig ( spiegel wel) terugschroeven, aansluiten en vast-tapen, en dat ook met de plaat in het midden tpv de achterpassagiers.
En zeer wsch zal je toch eens dat hemeltje er uit moeten halen als je de lekkage moet herstellen. En het hemeltje zelf wordt er van al dat vocht ook niet beter op. Eigenlijk wat Steve-O ook voorstelt.
Je hoeft alleen maar de A, B, C, D-stijlbekleding te lossen ( of te verwijderen), de afdekplaat van de laadruimte achter er aftrekken, binnenspiegel losschroeven, de afdekplaat met schakelaars lossen en indien nodig ( spiegel wel) terugschroeven, aansluiten en vast-tapen, en dat ook met de plaat in het midden tpv de achterpassagiers.
En zeer wsch zal je toch eens dat hemeltje er uit moeten halen als je de lekkage moet herstellen. En het hemeltje zelf wordt er van al dat vocht ook niet beter op. Eigenlijk wat Steve-O ook voorstelt.
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Natte hemel
Ps water kan echt overal vandaan komen vermoed ik. De hemel is tenslotte een harde schaal, waarover het vocht zich kan verspreiden. Ik heb me al eerder verbaasd dat de olie van lekkende achterklepdempers veelal gewoon bovenop blijft liggen en er niet doorheen trekt
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)