Natte hemel

1997-2010
Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 10014
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Natte hemel

Bericht door Vyv » do 24 nov, 2022 17:28

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande post.
Mijn 9-5NG heeft ook een voorruit job gehad die niet helemaal goed is uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Natte hemel

Bericht door Steve-O » do 24 nov, 2022 21:50

:idea: Tip! :

Verwijder beter eerst de hele hemel. Dat is niet zo'n hele grote klus en heeft een aantal voordelen:

1 - Je hemel knikt niet.

2 - (De belangrijkste) Je hebt alle ruimte om met een zaklamp in de hand, te kijken waar het water van de tuinslang naar binnendringt en direct "stop!!!" te schreeuwen, zodat er niet onnodig veel water achter bijvoorbeeld je dashboard wegloopt.

3 - Je kunt - indien nodig - de hemel schoonmaken.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 10014
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Natte hemel

Bericht door Vyv » do 24 nov, 2022 21:54

En als je de tuinslangactie doet, doe dan ook eens gelijktijdig met je hand op de ruit drukken bij de ritranden.

Gebruikersavatar
mba
Geregistreerd lid
Berichten: 2519
Lid geworden op: vr 23 jul, 2004 12:41
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Natte hemel

Bericht door mba » vr 25 nov, 2022 12:39

Tip: hemeltje even demonteren en tijdje zo rijden. Beetje holle klankkast wel maar nu blijft het gissen en gokken.
Je hoeft alleen maar de A, B, C, D-stijlbekleding te lossen ( of te verwijderen), de afdekplaat van de laadruimte achter er aftrekken, binnenspiegel losschroeven, de afdekplaat met schakelaars lossen en indien nodig ( spiegel wel) terugschroeven, aansluiten en vast-tapen, en dat ook met de plaat in het midden tpv de achterpassagiers.
En zeer wsch zal je toch eens dat hemeltje er uit moeten halen als je de lekkage moet herstellen. En het hemeltje zelf wordt er van al dat vocht ook niet beter op. Eigenlijk wat Steve-O ook voorstelt.

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3613
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Natte hemel

Bericht door Tubbe » zo 27 nov, 2022 9:15

Ps water kan echt overal vandaan komen vermoed ik. De hemel is tenslotte een harde schaal, waarover het vocht zich kan verspreiden. Ik heb me al eerder verbaasd dat de olie van lekkende achterklepdempers veelal gewoon bovenop blijft liggen en er niet doorheen trekt
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)

Plaats reactie