Nieuwe headunit AS3/ BT Charger

1997-2010
Plaats reactie
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Nieuwe headunit AS3/ BT Charger

Bericht door op » zo 01 jun, 2025 23:07

Vorige zomer hadden we een Volvo V60 als vervangende auto met hele fijne audio qua gebruiksvriendelijk streamen vanaf de iPhone.
Nu is mijn AS3 met de originele headunit niet slecht, maar mijn echtgenote blijft vragen naar de mogelijkheid om zoiets ook in de 9-5 te maken.

Wat zijn de mogelijkheden? Een nieuwe headunit móet wat mij betreft instelbare kleuren hebben die passen bij het dash en dimbaar zijn , liefst met de dimmer van de overige dashboardverlichting. Het moet natuurlijk ook goed klinken, hifi volheid en helderheid, zeker op hoog volume. (slechte oren 8) ) En het moet ook betaalbaar zijn :wink:

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Nieuwe headunit AS3

Bericht door coppe218 » ma 02 jun, 2025 9:27

Kun je niet beter BT-changer toevoegen. Dan houd je de originele headunit en kun je via de telefoon streamen.

https://bt-changer.com/

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Nieuwe headunit AS3

Bericht door op » ma 02 jun, 2025 10:13

Goeie tip! Sympathieke site ook, echte Saabliefhebbers daar zo te zien.

ik heb een cd-wisselaar in de kofferbak dus dat wordt een eitje. Ik heb er een besteld, ben benieuwd!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

BT charger monteren

Bericht door op » do 14 aug, 2025 10:55

De BT charger is ruim voor de vakantie besteld, maar vond ik pas bij terugkomst op de deurmat.
Net even gekeken in de auto, maar de de CD wisselaar zit goed vast en ik kan niet zien hoe die los moet. Moet je de hele bekleding loshalen om bij de stekker te komen en moet de BT unit ook achter de bekleding worden weggewerkt?

mba
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe headunit AS3/ BT Charger

Bericht door mba » do 14 aug, 2025 13:55

De cd-wisselaar zit vastgemonteerd in het zijbekledingspaneel. Je moet dus idd het hele paneel er uithalen om bij de stekker van de wisselaar te komen. Is overigens goed te doen, te vergelijken bij herstel van de subwoofer aan de andere kant (maar daar heb je al ervaring mee zag ik :wink: ).

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 29 okt, 2025 23:55

Er zit nu een kraak op alle speakers. Hoe werkt die AS3 eigenlijk? De headunit, zitten die daar speakers op of zitten alle speakers op de Harman Kardon eindversterker?

paul318
Geregistreerd lid

Bericht door paul318 » ma 03 nov, 2025 22:15

Alle speakers zitten op de HK.
Ik heb zelf een andere headunit geplaatst(met wisselbare kleurendisplay) en dat werkt perfect.
en er zit BT in het systeem,ook DAB+ dus mogelijkheden genoeg.

Maar dat kraken,is dat bij alle instellingen zoals CD FM en ook de BT??
Dan denk ik aan de HK die het er niet mee eens is.

Plaats reactie