Terug naar dagelijks Saab? 24-LX-KT

1997-2010
Plaats reactie
Jungleman
Geregistreerd lid

Terug naar dagelijks Saab? 24-LX-KT

Bericht door Jungleman » do 29 jan, 2026 21:19

Momenteel rijd ik een Volvo V70. Niks mis mee, na 20 jaar en 317000km.

Maar ja: ‘t is geen Saab, he…zit een beetje rond te kijken naar een 9-5 Estate. Kom ik deze tegen. Kenteken komt me om een of andere reden bekend voor: 24-LX-KT.

Van buiten is-ie groen, van binnen geen leer of stoelverwarming (dat is dus wel een stapje terug vanuit de Volvo). Wat ik me afvraag: is dit ‘gewoon stof’ of wol? (Geen idee of dat ooit op een 9-5 is geleverd). Ik heb dit namelijk nooit eerder gezien in een 9-5.

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand iets (meer) over deze auto? Mag via PB.

De Volvo MOET niet weg, maar als het onder de streep interessant is, zou het maar zo kunnen. Volgens de verkoper is de Saab in onderhoud geweest bij Van Dongen in Zeeland.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Terug naar dagelijks Saab? 24-LX-KT

Bericht door Gele aero » do 29 jan, 2026 21:58

Wol is nooit geleverd op een de 9-5, al ziet het interieur er anders uit dan de meeste stoffen interieurs van de 9-5. En leer is er zo ingezet, stoelverwarming wellicht ook, maar dan moet je mogelijk wat draden trekken. Ken de auto verder niet, maar ziet er op het oog mooi uit.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » do 29 jan, 2026 22:35

Ik ken hem niet… ik vind een Saab veel mooier. Ik vind het ook fijner rijden. Maar de Volvo is (mijn ervaring) vele malen betrouwbaarder..

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 30 jan, 2026 15:10

Op de foto lijkt de stof behoorlijk te glanzen, maar dat zal lichtinval zijn. De mk 1 9-5 had een velours stof en de mk 2 9-5 kreeg een gladdere geweven stof. In deze auto zit dus een standaard interieur. Wel in een nette en schone staat, zo lijkt het.

TMFH
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door TMFH » vr 30 jan, 2026 15:19

Even Van Dongen bellen? Hele fijne garage.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 31 jan, 2026 23:50

Uiteraard is terugkeer naar dagelijks SAAB alleen maar toe te juichen! Dus bij voorbaar alvast gefeliciteerd met je aankoop. :O:

Plaats reactie