In het kader van #dtv. De Saab (2.3T aero, nov 2004) wil niet starten. Hij slaat niet aan. De brandstofpomp loopt. De accu zit vol.
Remedie: even wachten, accu ontkoppelen en na deze reset start-ie wel en herstart hij ook zonder problemen. Dag later....start weer niet. Dus herhaal procedure.
Niet echt de manier om de dag te beginnen.
Wat zou het euvel kunnen zijn? Ik vermoed iets elektronisch. Waar denken jullie aan en weten jullie een remedie?
Startprobleem. Waar denken jullie aan?
-
Bartlecoq
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 18 feb, 2023 14:14
- Regio: NL - Provincie Overijssel
-
werli
- Donateur (2x)

- Berichten: 6970
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
heey
heb je een CE lampje ?
indien ja dan is uitlezen het begin van de oplossing, anders gaan hier 100 dingen geroepen worden en zie je de bomen in het bos niet meer
dus met een beetje meer info zal je dus een duidelijk antwoord krijgen
omdat jij bij het afkoppelen van de accu de fouten reset,is het eventueel probleem tijdelijk weg
wil je een oplossing pak je de fouten aan
mvg werner
heb je een CE lampje ?
indien ja dan is uitlezen het begin van de oplossing, anders gaan hier 100 dingen geroepen worden en zie je de bomen in het bos niet meer
dus met een beetje meer info zal je dus een duidelijk antwoord krijgen
omdat jij bij het afkoppelen van de accu de fouten reset,is het eventueel probleem tijdelijk weg
wil je een oplossing pak je de fouten aan
mvg werner
-
Bartlecoq
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 18 feb, 2023 14:14
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
Nee, geen brandend CE-lampje, Werner. Dat vergat ik er nog bij te vermelden.
Uitlezen geeft geen meldingen anders dan wat onschuldige dingen die ik al wel weet (paar haperende klepjes in aircosysteem en zo)
Uitlezen geeft geen meldingen anders dan wat onschuldige dingen die ik al wel weet (paar haperende klepjes in aircosysteem en zo)
-
9323
- Donateur (2x)

- Berichten: 5776
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
Heb je uitgelezen met tech2? Dat geeft het meest volledige beeld.
Je zou ook eens kunnen checken of het gasklephuis in limp home staat.
In Harbrinkhoek zit een specialist trouwens.
Je zou ook eens kunnen checken of het gasklephuis in limp home staat.
In Harbrinkhoek zit een specialist trouwens.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 300.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 51000km
-
Bartlecoq
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 18 feb, 2023 14:14
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
Zekers. Jan Willem is een tovenaar. Het probleem is dat ik eigenlijk geen flauw idee heb waar ik het probleem moet zoeken. Hij geeft maar een paar concrete fouten.
- B1600 Can databus component niet geprogrammaard
B2375 warmwaterklep funktioneringsstoring
b2295 mengluchtklep servomotor rechts component klemt gesloten
b2406 servomotor luchtverdeelkleop component klemt gesloten
b2495 mengluchtklep servomotor links component klemt open
-
Guido900T
- Donateur (3x)

- Berichten: 1597
- Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
Lpg auto? Of gewoon benzine? Ecu "leert" na verloop van tijd hoeveel brandstof hij moet inspuiten.
900 Turbo 16 sedan, man. 175 pk, 1990 Le Mans blue
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)
-
Bartlecoq
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 18 feb, 2023 14:14
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
Alleen benzine.
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16733
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
Vooral bij een volle tank of maakt dat niet uit? Kun je bij black top tuning of dion
de sid open laten zetten: die geeft veel live data.
de sid open laten zetten: die geeft veel live data.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8213
- Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
Misschien een optie die totaal niet van toepassing is, maar die ik nog niet heb gezien: restant van een aftermarket-alarm?
Bij voorbaat excuus als dit het doel totaaaaal mist

Bij voorbaat excuus als dit het doel totaaaaal mist
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16733
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Startprobleem. Waar denken jullie aan?
shit, was ik ff vergeten Jungleman! Maar hij kan zeker, hij komt alleen niet vaak meer voorbij
omdat iedereen dat k alarm al verwijderd heeft (soms inclusief auto.... ).
omdat iedereen dat k alarm al verwijderd heeft (soms inclusief auto.... ).
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.