Geen constante snelheid

1997-2010
Plaats reactie
jacoh30
Geregistreerd lid

Geen constante snelheid

Bericht door jacoh30 » vr 26 sep, 2003 22:03

IK ben sinds kort in het bezit van een 9-5. De auto is uitgerust met een automaat en geen cruis controll. Bij het rijden met constante snelheid geeft de motor steeds een beetje gas en dan weer niet hierdoor rij je onregelmatig. De volgende zaken heb ik reeds geprobeerd: AC uit, vastgezet in 3e versnelling, bak in S of W het levert allemaal niets op. Wie kan mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken.

Marc
Lid van verdienste

Re: Geen constante snelheid

Bericht door Marc » za 27 sep, 2003 2:49

Hmm jier heb ik niet meteen een pasklaar antwoord op, al zou het een defecte luchtmassameter kunnen zijn. Wellicht dat Desmond, Sander of B235R je meer info kunnen verschaffen :?:

Marc

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 30 sep, 2003 13:59

Op dit probleem kan ik niet zo een pasklaar antwoord vinden. Je auto moet gewoon uitgelezen worden met de tech (het uitlezen van waarden van div. dingen)

Trouwens het inbouwen van een cruise control is niet zo gek veel werk (gewoon 2e hands van elferink halen)

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 13 nov, 2003 2:51

Wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is een kapotte of slecht werkende krukassensor, of erger nog de throttle body. Komt de laatste tijd wel meer voor...

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » do 13 nov, 2003 11:55

Marky,

Wat is een "throttle body.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 14 nov, 2003 4:41

De throttle body is het smoorklephuis. Hier wordt de gaspedaalkabel omgezet naar een elektronisch signaal. Het systeem regelt de werkelijke luchtmassa/verbranding zodat deze overeenkomt met de gewenste waarde. Dit gebeurt door middel van allerhande sensoren.

Plaats reactie