Geen constante snelheid
-
jacoh30
- Geregistreerd lid
Geen constante snelheid
IK ben sinds kort in het bezit van een 9-5. De auto is uitgerust met een automaat en geen cruis controll. Bij het rijden met constante snelheid geeft de motor steeds een beetje gas en dan weer niet hierdoor rij je onregelmatig. De volgende zaken heb ik reeds geprobeerd: AC uit, vastgezet in 3e versnelling, bak in S of W het levert allemaal niets op. Wie kan mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken.
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: Geen constante snelheid
Hmm jier heb ik niet meteen een pasklaar antwoord op, al zou het een defecte luchtmassameter kunnen zijn. Wellicht dat Desmond, Sander of B235R je meer info kunnen verschaffen
Marc
Marc
-
B235R
- Lid van verdienste
Op dit probleem kan ik niet zo een pasklaar antwoord vinden. Je auto moet gewoon uitgelezen worden met de tech (het uitlezen van waarden van div. dingen)
Trouwens het inbouwen van een cruise control is niet zo gek veel werk (gewoon 2e hands van elferink halen)
Trouwens het inbouwen van een cruise control is niet zo gek veel werk (gewoon 2e hands van elferink halen)
-
Marc
- Lid van verdienste
Wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is een kapotte of slecht werkende krukassensor, of erger nog de throttle body. Komt de laatste tijd wel meer voor...
-
Marc
- Lid van verdienste
De throttle body is het smoorklephuis. Hier wordt de gaspedaalkabel omgezet naar een elektronisch signaal. Het systeem regelt de werkelijke luchtmassa/verbranding zodat deze overeenkomt met de gewenste waarde. Dit gebeurt door middel van allerhande sensoren.