Trekhaak 9-5 "Kwik Fit" of Dealer ?

1997-2010
Plaats reactie
Klaas
Geregistreerd lid

Trekhaak 9-5 "Kwik Fit" of Dealer ?

Bericht door Klaas » ma 30 aug, 2004 21:27

Beste mensen

Inmiddels ben ik de eigenaar geworden van een 9-5 2.0t aut van eind 2000. (voor het volledige verhaal : viewtopic.php?t=2128 )

Er mot nog een trekhaak onder.
Saab zegt € 500,- en Kwik Fit zegt € 360, - voor een Brink haak. Vervolgens zegt de dealer (geen Saab) waar ik hem gekocht heb; "Als je het bij kwik fit doet; dan wordt tie aangesloten op de achterlichten en dan geeft de boardcomputer de melding dat de achterlichten stuk zijn".

Klopt dit? Ben ik echt tot de Saab dealer veroordeeld voor een trekhaak vanwege de SID (komt een nieuwe in...) ? Of kan het ook bij Kwik Fit of een andere dealer?

Dank

Klaas

verde900
Donateur
Donateur

Re: Trekhaak 9-5 "Kwik Fit" of Dealer ?

Bericht door verde900 » ma 30 aug, 2004 21:33

voor een winst van € 140,-- misschien wel het dubbele bedrag aan narigheid, lijkt mij toch niet een echt moeilijke keus, of wel?

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 30 aug, 2004 21:55

Tweedehands via een sloperij is ook een optie. Kan je meteen een afneembare nemen. Is echt ideaal, en mooi ook! Zeker een trekhaak zou ik bij de saab vakgarage laten monteren. Bij de kwikfit hebben ze bij het vervangen van schokdempers de coating beschadigd bij mij. Reactie: ach daar zie je toch niks van.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 31 aug, 2004 7:01

"Anti kwik fit mode on": Bij een klant van ons hebben ze het gepresteerd om 15 inch remschijven te monteren terwijl er onder een 3.0 TID 16 inch remschijven horen te zitten. Gevolg aan de voorkant staken de blokken ca 1 cm uit buiten de schijf. "mode off"

Ik zou hem gewoon naar de dealer brengen.

Klaas
Geregistreerd lid

Bericht door Klaas » di 31 aug, 2004 13:18

Dank, weet genoeg; ga voor een tweede hans trekhaak (wie heeft er nog een??) en dan naar de Saab dealer....

Groet
Klaas

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 31 aug, 2004 23:40

Injectie schreef:"Anti kwik fit mode on": Bij een klant van ons hebben ze het gepresteerd om 15 inch remschijven te monteren terwijl er onder een 3.0 TID 16 inch remschijven horen te zitten. Gevolg aan de voorkant staken de blokken ca 1 cm uit buiten de schijf. "mode off"

Ik zou hem gewoon naar de dealer brengen.
:offtopic:

pijnlijke fout :-P+

Plaats reactie