Beste mensen
Inmiddels ben ik de eigenaar geworden van een 9-5 2.0t aut van eind 2000. (voor het volledige verhaal : viewtopic.php?t=2128 )
Er mot nog een trekhaak onder.
Saab zegt € 500,- en Kwik Fit zegt € 360, - voor een Brink haak. Vervolgens zegt de dealer (geen Saab) waar ik hem gekocht heb; "Als je het bij kwik fit doet; dan wordt tie aangesloten op de achterlichten en dan geeft de boardcomputer de melding dat de achterlichten stuk zijn".
Klopt dit? Ben ik echt tot de Saab dealer veroordeeld voor een trekhaak vanwege de SID (komt een nieuwe in...) ? Of kan het ook bij Kwik Fit of een andere dealer?
Dank
Klaas
Trekhaak 9-5 "Kwik Fit" of Dealer ?
-
verde900
- Donateur

Re: Trekhaak 9-5 "Kwik Fit" of Dealer ?
voor een winst van € 140,-- misschien wel het dubbele bedrag aan narigheid, lijkt mij toch niet een echt moeilijke keus, of wel?
-
op
- Donateur (4x)

Tweedehands via een sloperij is ook een optie. Kan je meteen een afneembare nemen. Is echt ideaal, en mooi ook! Zeker een trekhaak zou ik bij de saab vakgarage laten monteren. Bij de kwikfit hebben ze bij het vervangen van schokdempers de coating beschadigd bij mij. Reactie: ach daar zie je toch niks van.
-
Injectie
- Moderator
"Anti kwik fit mode on": Bij een klant van ons hebben ze het gepresteerd om 15 inch remschijven te monteren terwijl er onder een 3.0 TID 16 inch remschijven horen te zitten. Gevolg aan de voorkant staken de blokken ca 1 cm uit buiten de schijf. "mode off"
Ik zou hem gewoon naar de dealer brengen.
-
Klaas
- Geregistreerd lid
Dank, weet genoeg; ga voor een tweede hans trekhaak (wie heeft er nog een??) en dan naar de Saab dealer....
Groet
Klaas
Groet
Klaas
-
B235R
- Lid van verdienste
Injectie schreef:"Anti kwik fit mode on": Bij een klant van ons hebben ze het gepresteerd om 15 inch remschijven te monteren terwijl er onder een 3.0 TID 16 inch remschijven horen te zitten. Gevolg aan de voorkant staken de blokken ca 1 cm uit buiten de schijf. "mode off"
pijnlijke fout