carterventilatie 9.5 v6
-
pilon
- Geregistreerd lid
carterventilatie 9.5 v6
Is er bij iemand iets bekend mbt de carterventilatie en het kapotgaan van de turbo van een v6?
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: carterventilatie 9.5 v6
de V6 kent weinig problemen, de V6 versmeerd zowiezo niet zo erg als LPT varianten. een turbo die stuk gaat.... 
-
k.strikwerda
- Geregistreerd lid
De carterventilatie is een probleem dat erkend is door de saabfabriek. Bij de dealer kun je een slangenset krijgen en moet je in het olieopvangbakje een gaatje boren met boortje 10. Ik kreeg bij Wassenaar (saab dealer Leeuwarden) een handleiding om het de slangen te vervangen en de olielekkage te verhelpen.
Ik ben geen automonteur, maar kon mbv. de instructies het klusje in een uurtje klaren. Het resultaat: geen drupje olie meer op de grond!
Als je vragen hebt moet je me maar mailen.
Ik ben geen automonteur, maar kon mbv. de instructies het klusje in een uurtje klaren. Het resultaat: geen drupje olie meer op de grond!
Als je vragen hebt moet je me maar mailen.
-
k.strikwerda
- Geregistreerd lid
Dit maakt geen verschil
marky schreef:Euh, het gaat hier om een V6
-
B235R
- Lid van verdienste
geen verschil maken? zeker wel, uiteraard is ook de V6 met carterventilatie uitgerust. maar hij kent de problemen niet zoals de 4cil. LPT varianten dat doen B205E en B235E.k.strikwerda schreef:Dit maakt geen verschilmarky schreef:Euh, het gaat hier om een V6