Mijn 9-5 krijgt as. maandag de Maptun stage 1 ECU. Draagt een open luchtfilter ala K&N nog bij aan het rijplezier of kan ik mij die kosten beter besparen ? En wat zijn de meningen over K&N versus ITG filters ?
ciao, Jurjen
Open luchtfilter ?
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: Open luchtfilter ?
als je een aantal dingen zorgt is zo'n filter best een leuke aanvulling op het geheel vooral het geluid maar dat wist je ongetwijfeld wel.
zorg dat je meer koele lucht aanvoert, dmv bijv. airbox.
zorg dat je filter niet de warme lucht ademt die het vanaf motor kan pakken.
verschil tussen de merken, zijn beide goede producten maar bijv. green maakt ook goeie filters zit denk ik niet al te veel verschil tussen.
zorg dat je meer koele lucht aanvoert, dmv bijv. airbox.
zorg dat je filter niet de warme lucht ademt die het vanaf motor kan pakken.
verschil tussen de merken, zijn beide goede producten maar bijv. green maakt ook goeie filters zit denk ik niet al te veel verschil tussen.
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: Open luchtfilter ?
Op de 9-5 zou ik het niet doen. Door de locatie van de filter is de kans dat je water binnenkrijgt redelijk groot. Ook kan je de werking van de luchtmassameter door de oliefilm verstoren.
Qua rijplezier ga je er ook niets aan merken, enkel het geluid, al ben ik daar op een turbomotor zowieso niet gek van.
Qua rijplezier ga je er ook niets aan merken, enkel het geluid, al ben ik daar op een turbomotor zowieso niet gek van.