Gas fx G3
-
verde900
- Donateur

Re: Gas fx G3
Niet doen dus.heykoopb schreef:Heeft iemand ervaring met GasFX in combinatie met V6 3.ot uit 1999 met 80.000 km op teller? Bij gasfx melden ze mij steeds het cilinderkop-risico.
Gas levert (te) vaak problemen op in moderne motoren, normaal bagetaliseert de leverancier die problemen
(het is tenslotte slecht voor zijn handel) nu zegt hij zelf om er niet aan te beginnen.
Waarom je de vraag dan toch stelt is me niet duidelijk.
-
heykoopb
- Geregistreerd lid
Ik rijd nu 15 jaar op gas, ook een 9000 2.0 turbo uit '87, deze wagen verkocht bij 429.000 kilometer, nooit problemen!
Voordat ik deze 9-5 aanschafte heb ik een renault safrane gereden tot 320.000km ook volstrekt probleemloos, tenminste als het ging om de motor
Ik heb hoge verwachtingen van deze saab, deze v6 zou een beresterke en betrouwbare motor moeten zijn. Dit in tegenstelling tot de 2.3t in combinatie met gas.
Blijft de vraag; heeft iemand ervaring met gas in deze 9-5 v6 3.0t
Voordat ik deze 9-5 aanschafte heb ik een renault safrane gereden tot 320.000km ook volstrekt probleemloos, tenminste als het ging om de motor
Ik heb hoge verwachtingen van deze saab, deze v6 zou een beresterke en betrouwbare motor moeten zijn. Dit in tegenstelling tot de 2.3t in combinatie met gas.
-
heykoopb
- Geregistreerd lid
Ik heb motorpech gelezen, hoe is het toch mogelijk, echt balen. Is je volgende auto dan wel weer een Saab ?
-
nh
- Geregistreerd lid
zeg het maar echt alles is naar de klote kleppen zuigers kop enzenz, gewoon op de cruise contol met 120 km/u
-
verde900
- Donateur

Op meerdere fora worden de negatieve ervaringen van moderne motoren op gas besproken, maar.... er zal vast ook wel iemand zijn bij wie het allemaal wel meeviel.heykoopb schreef:Ik rijd nu 15 jaar op gas, ook een 9000 2.0 turbo uit '87, deze wagen verkocht bij 429.000 kilometer, nooit problemen!
Voordat ik deze 9-5 aanschafte heb ik een renault safrane gereden tot 320.000km ook volstrekt probleemloos, tenminste als het ging om de motor![]()
Als de leverancier van de installatie je al waarschuwt voor problemen met de koppen moet je toch echt een "die hard" zijn om toch aan het gas te willen, maar hier zijn de mensen vast nieuwsgierig naar jouw ervaringen.
Dat beresterk en betrouwbaar klopt heus wel hoor (dat gaat ook op voor de 2.3Turbo) maar...... niet op gas.
-
rdebets
- Geregistreerd lid
'Motorpech' gaat toch niet over een LPG exemplaar?
Het cylinderkop risiko houdt in dat je hoogstwaarschijnlijk voor een cylinderkoprevisie komt te staan. Dat schijnt na ongeveer 100000 KM op gas te gebeuren. De cylinderkop wordt dan gereviseerd (Euro 650 als je de kop zelf er af haalt en terug plaatst) en zou dan de rest van de levensduur goed moeten blijven. Misschien dat rijstijl ook nog van invoed is. Je ziet vaak Saab 9-5's op marktplaats met gas met 260.000 KM of zo op de teller te koop aangeboden. Zo heel erg slecht kan het niet zijn.
De 9000 was trouwens beter bestand tegen op gas rijden: dikkere klepstelen en groter kontaktvlak tussen klep en kop.
Rene
Het cylinderkop risiko houdt in dat je hoogstwaarschijnlijk voor een cylinderkoprevisie komt te staan. Dat schijnt na ongeveer 100000 KM op gas te gebeuren. De cylinderkop wordt dan gereviseerd (Euro 650 als je de kop zelf er af haalt en terug plaatst) en zou dan de rest van de levensduur goed moeten blijven. Misschien dat rijstijl ook nog van invoed is. Je ziet vaak Saab 9-5's op marktplaats met gas met 260.000 KM of zo op de teller te koop aangeboden. Zo heel erg slecht kan het niet zijn.
De 9000 was trouwens beter bestand tegen op gas rijden: dikkere klepstelen en groter kontaktvlak tussen klep en kop.
Rene
-
rdebets
- Geregistreerd lid
Tja, dat is waar, inderdaad meteen Euro 1300 en twee keer zoveel werk bij in en uitbouwen. Toch maar liever een 4 cylinder dan, met maar 1 kop.
De 4-cylinder sludge problemen zouden bij gas sowieso minder moeten zijn: minder vieze olie en de meeste gas rijders rijden lange stukken.
Vialle waarschuwt trouwens ook bij de 2.0 en 2.3 voor problemen met de cylinderkop.
Rene
De 4-cylinder sludge problemen zouden bij gas sowieso minder moeten zijn: minder vieze olie en de meeste gas rijders rijden lange stukken.
Vialle waarschuwt trouwens ook bij de 2.0 en 2.3 voor problemen met de cylinderkop.
Rene
-
verde900
- Donateur

Gas levert (te) vaak problemen op, het is voor autofabrikanten ook niet interessant om een auto zo te maken dat er gas in kan, het afzetgebied is veel te klein.
Volvo die al jaren bi-fuels af fabriek levert is er zelfs mee gestopt, met als argument dat het commercieel oninteressant bleek.
Volvo die al jaren bi-fuels af fabriek levert is er zelfs mee gestopt, met als argument dat het commercieel oninteressant bleek.
-
robertw
Ik heb recent nog een artikel gelezen dat LPG juist aan een opmars bezig is, met name in Italie. Oude (dus vervuilende) auto's (ook Euro3) mogen daar in diverse steden niet meer de binnenstad in. Na installatie van een LPG installatie of een auto die voldoet aan Euro4. Probleem echter is dat de fabriekanten de Euro4 auto's aldaar niet aangesleept krijgen.
Ik meen dat een soortgelijke opmars ook voor de UK opgaat.
/rw
Ik meen dat een soortgelijke opmars ook voor de UK opgaat.
/rw
-
rdebets
- Geregistreerd lid
In Australie schijnen ook nog al wat LPG autos rond te rijden maar ik heb nog geen info gevonden over Saab specifiek.
Misschien dat LPG weer in the picture komt door die heel fijnstof discussie in de EU.
Zijn er, afgezien van de cylinderkop(pen), nog verdere issues met Saab op LPG ?
Rene
Misschien dat LPG weer in the picture komt door die heel fijnstof discussie in de EU.
Zijn er, afgezien van de cylinderkop(pen), nog verdere issues met Saab op LPG ?
Rene
-
rene
- Geregistreerd lid
Hoi,
Het probleem van nh heeft totaal niks met het LPG probleem te maken.
Zijn spanrollen zijn niet vervangen waardoor de riem is versprongen.
René.
Het probleem van nh heeft totaal niks met het LPG probleem te maken.
Zijn spanrollen zijn niet vervangen waardoor de riem is versprongen.
René.