Hallo iedereen. Ik ben nieuw op dit forum. Ben nu nog BMW rijder, maar ik wil graag naar Saab overstappen.
De reden dus dat ik mezelf hier heb aangemeld is omdat ik wel wat advies kan gebruiken.
Deze Saab staat vlak bij Amsterdam te koop:
Saab 9-5 2.3t, full options, 1998, 250dkm, kenteken TP-NV-16. De vraagprijs voor deze 9-5 is 4850,-.
Dit is erg goedkoop, maar er zijn dan ook twee punten aan de auto. Als eerste heeft de auto iets schade aan de rechterkant, waardoor voor de netheid eigenlijk de twee deuren opnieuw gespoten moeten worden. (Heb de auto op internet zien staan, dus het is moeilijk inschatten hoe ze er in het echt uitzien. Op foto's is niets te zien, maar dat zegt niet heel veel) Voor mij is dit niet (meteen) storend, omdat de schade niet erg groot is.
Ten tweede heeft de verkoper mij verteld dat de turbo de geest heeft gegeven.
Nu is mijn vraag natuurlijk of het verstandig is om (veel?) geld in deze auto te steken. Wat kost bijvoorbeeld zo'n turbo? En zonder turbo is het niet verstandig om er mee door te rijden neem ik aan.
Ik moet er twee uur voor rijden en om dan alsnog te beslissen dat het geen zin heeft is ook weer zoiets. Als ik bijv. binnen een maand al meteen een redelijke investering moet doen om hem de weg op te krijgen dan kan ik beter om een duurdere gaan die meteen goed is, denk ik?
Alvast bedankt voor de informatie. Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is. (Of misschien dat iemand deze auto kent?)
9-5 2.3t met (aanschaf)probleem
-
nh
- Geregistreerd lid
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
magel725
- Geregistreerd lid
Ik kan veel zelf en familie van me heeft zelf een garage. Ik heb zelf even nagezocht wat de reparatie/vervanging van de turbo zou kosten, en ik denk dat ik beter een Saab kan halen voor iets meer geld, zonder deze problemen. Denk dat ik de gok maar niet neem.
In elk geval bedankt voor het advies.
T.Peene
In elk geval bedankt voor het advies.
T.Peene
-
Arjen15
- Geregistreerd lid