Pech met mijn griffin

1997-2010
Plaats reactie
pilon
Geregistreerd lid

Pech met mijn griffin

Bericht door pilon » ma 24 okt, 2005 22:52

Eindelijk is het dan zo ver:
Mijn trouwe 9.5 Griffin(3.0) heeft me gister voor het eerst in de steek gelaten, en ik zou graag jullie advies willen.
Ik vermoet dat het misschien 1 van de DI cassettes is of misschien een krukassensor.
De auto is onder het rijden gaan pruttelen maar bleef wel lopen,ik heb hem toen langs de weg stilgezet en aan de DI's geroken of die misschien een stinklucht gaven.
Ik rook niks en ben later voorzichtig met een lage snelheid verder gereden.
Soms loopt hij dan op 5(of 4) poten of zo en soms gaat het weer een paar kilometer goed.
Heb hem vanmorgen laten staan en de garage gebeld maar die wist ook niets nuttigs te zeggen behalve :breng hem maar ff langs.
Ik ben bang dat ik hem nog meer stuk maak als ik hem nog verder ga rijden.
Het check engin lampje is nog niet gaan branden.

GRAAG WIL IK VAN JULLIE EEN GOED ADVIES !!

gr.
HIDDO

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 25 okt, 2005 9:02

Ik heb met mijn 4cilinder gehad dat de auto ineens kleine horten begon te maken. Dit werd steeds erger en groeide uit tot hele stukken op 3 poten lopen, vooral als ik accelereerde. Het bleek dat de DI cassette deels kapot aan het gaan was: een van de bobines ging het steeds slechter doen. Het is dus niet regel dat de DI cassette in 1 klap helemaal doorbrandt.

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » di 25 okt, 2005 20:12

Wat het ook is, als niet alle cylinders goed verbranden dan zou ik er geen meter meer mee rijden !

De onverbrande benzine op een bloedhete katalysator kan grote problemen veroorzaaken.

kussenmakerij
Geregistreerd lid

Bericht door kussenmakerij » do 27 okt, 2005 7:52

Ik heb begin dit jaar hetzelfde gehad Het was de sensor.De auto hebben ze netjes opgehaald. Ik zou er ook echt niet meer meer rijden.

Stephan 3.0v6

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » do 27 okt, 2005 20:36

PILON LATEN STAAN

Toen mijn distributie brak reed hij ook gewoon door met horten en stoten en geen check engine, hij starte gewoon nog gaf wel een roggelend geluid.

Achteraf wel een nieuwe motor kunnen investeren.

pilon
Geregistreerd lid

Bericht door pilon » wo 02 nov, 2005 11:27

Bedankt voor de tips

Het bleek inderdaad de DI te zijn.
Loopt nu weer als een zonnetje!!

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » za 05 nov, 2005 18:04

rekeningen bewaren Pilon!

eind 2006 voert Saab bij veel modellen een kosteloze modificatie door t.b.v. de DI cassette (als ik het goed heb)

thijs

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » za 05 nov, 2005 18:07

wat heeft het je gekost als ik vragen mag? Wat aan werkplaatsuren en wat aan materiaal?

Groeten thijs

Plaats reactie