Geen 'SAAB' op grille nieuwe 9-5....
-
gj900
- Donateur (9x)

Geen 'SAAB' op grille nieuwe 9-5....
Vanochtend liep ik bij mijn dealer even rond de nieuwe 9-5 en toen viel mij op dat op de chromen strip in het middelste deel van de grille geen 'SAAB' meer staat. De ruimte is er wel, maar de letters zijn verdwenden... Zover ik mij herinner stond daar bij alle modellen 'SAAB'. Ik vond het al een lelijk front, en nu ik het van dichtbij in detail bekeken heb wordt die mening alleen maar versterkt.
-
RG-64
- Geregistreerd lid
De reden van het ontbreken van het woord SAAB in de grille schijnt te zijn dat het managment van GM de vorm van de grille heeft doorgedrukt tegen de zin in van de ontwerpers, die de driedeling veel prominenter hadden willen zien en een ander front de voorkeur hadden willen geven. Omdat daar van hogerhand geen groen licht voor werd verkregen werd als symbolische wraak door de ontwerpers het woord SAAB in de grille geschrapt, daarmee als boodschap afgevend dat de grille volgens de ontwerpers niet SAAB-waardig was.
Wat er ook van waar zij (ook de aanwezigheid van het woord SAAB had gemakkelijk door het MT van GM kunnen worden afgedwongen natuurlijk), het is een leuke roddel......
Rob
Wat er ook van waar zij (ook de aanwezigheid van het woord SAAB had gemakkelijk door het MT van GM kunnen worden afgedwongen natuurlijk), het is een leuke roddel......
Rob
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
van welke 9-5? van de facelift van een paar jaar geleden, of modeljaar 2006? Als het die laatste is, ik wist niet dat ie er nu al was??
ps meningen verschillen, ik vind de facelift voo MJ 2006 in ieder geval erg geslaagd. Naar mijn mening slaagt Saab er in de modellen onderling qua uiterlijk goed op elkaar af te stemmen en is het weer een typische, onderscheidende verschijning!
thijs
ps meningen verschillen, ik vind de facelift voo MJ 2006 in ieder geval erg geslaagd. Naar mijn mening slaagt Saab er in de modellen onderling qua uiterlijk goed op elkaar af te stemmen en is het weer een typische, onderscheidende verschijning!
thijs
-
gj900
- Donateur (9x)

-
Injectie
- Moderator
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Wat een mooie dingen allemaal! wat een prachtig zootje verschillende mensen hier!
Ben erg benieuwd waar gj 9000 dan woont in zweden en wat ie daar allemaal uitspookt? Heb ooit eens met veel plezier een vakantie in Olofstrom gehad (nabij Volvo fabrieken waar destijds de 850 geproduceerd werd)
Enneh, bij welke Saab dealer werkt je, meneer de injector?
Groeten Thijs!
Ben erg benieuwd waar gj 9000 dan woont in zweden en wat ie daar allemaal uitspookt? Heb ooit eens met veel plezier een vakantie in Olofstrom gehad (nabij Volvo fabrieken waar destijds de 850 geproduceerd werd)
Enneh, bij welke Saab dealer werkt je, meneer de injector?
Groeten Thijs!
-
Injectie
- Moderator
-
gj900
- Donateur (9x)

gj9000 woont in Södertälje, zo'n 35 km. westelijk van Stockholm en werkt bij Scania... De nieuwe 9-5 heb ik mogen 'bewonderen' bij mijn dealer Svenskabil in mijn woonplaats. Svenskabil is overigens de grootste Saab dealerketen van Zweden en heeft ook Opel, Chevrolet en Cadillac in de showrooms, zie http://www.svenskabil.seThijs O. schreef:Wat een mooie dingen allemaal! wat een prachtig zootje verschillende mensen hier!
Ben erg benieuwd waar gj 9000 dan woont in zweden en wat ie daar allemaal uitspookt? Groeten Thijs!