Hi allemaal,
Ik heb deze auto voor de zomer gekocht (nog geen 39k op de teller en de vorige eigenaar heeft er lekker op afgeschreven haha) en vindt al een tijd dat hij erg spoorgevoelig is en een beetje springerig.
Achter staat hij op Michelin Pilot Sport (225/40/ZR/18/88Y)
Voor staat hij op Pirelli P zero rosso (225/40/ZR/18/92Y)
Advies? De voorbanden moeten nu wel vervangen worden (die P zero's slijten wel snel, nu weg na 20k km sinds ik hem kocht).
Mario
95 Aero Estate Hirsch - Welke nieuwe banden
-
B235R
- Lid van verdienste
-
bram
- Geregistreerd lid
-
Mario
- Geregistreerd lid
Nou...
Ze zitten er nu onder, de Dunlop Sport Maxx. Rijdt stukken beter dan die Pirelli's. De spoorgevoeligheid en het neurotisch weggedrag is volkomen weg en hij stuurt stukken strakken door de bochten (misschien ook een stuk zekerheidsgevoel wat daarbij komt kijken).
Een aanrader denk ik wel. Via autobanden.nl terecht gekomen bij een gepercipieerd dure garage, twee stuks en uitlijnen voor 350 euro. Scheelde wel aardig wat tov bijvoorbeeld Profile.
Mario
Ja.... hij is staalgrijs en ik was woendag in Amsterdam....
Ze zitten er nu onder, de Dunlop Sport Maxx. Rijdt stukken beter dan die Pirelli's. De spoorgevoeligheid en het neurotisch weggedrag is volkomen weg en hij stuurt stukken strakken door de bochten (misschien ook een stuk zekerheidsgevoel wat daarbij komt kijken).
Een aanrader denk ik wel. Via autobanden.nl terecht gekomen bij een gepercipieerd dure garage, twee stuks en uitlijnen voor 350 euro. Scheelde wel aardig wat tov bijvoorbeeld Profile.
Mario
Ja.... hij is staalgrijs en ik was woendag in Amsterdam....